Jente2233 Skrevet 12. november 2023 #1 Del Skrevet 12. november 2023 Er det noen som har opplevd deg samme og vet hva det skyldes? Jeg fikk en positiv EL-test på mandag og samboeren min og jeg hadde sex samme dag. I går, fem dager etter, blødde jeg litt. Først tenkte jeg at det kunne være en festeblødning, men har fortsatt å blø, så nå begynner jeg å tvile. Jeg blør ikke like mye som ved mensen, men ut i fra det jeg har lest om festeblødning, synes jeg verken fargen eller mengden passer til beskrivelsene. Jeg trodde mensen alltid kom rundt 14 dager etter EL, så skjønner ikke hvorfor jeg blør nå. Jeg begynner å tro at det er mensen som kommer tidlig denne gangen, er det mulig? Noen som har noen erfaringer eller andre mulige forklaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 12. november 2023 #2 Del Skrevet 12. november 2023 Husk at eg positivt eggløsning ikke alltid betyr du får eggløsning. Noen får faktisk positive test før mens. Var begge strekene like sterke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente2233 Skrevet 12. november 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 12. november 2023 Takk for svar Ja, teststreken var sterkere til og med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #4 Del Skrevet 12. november 2023 Hvis mensen er kommet tidlig har EL vært tidlig også.. Positiv EL test betyr ikke nødvendigvis eggløsning selv om streken er sterkere enn kontroll streken - det betyr stigning i LH hormon - noe man kan ha uten at egget slipper. Anonymkode: c411f...408 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 12. november 2023 #5 Del Skrevet 12. november 2023 Har du tatt gravid test? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #6 Del Skrevet 13. november 2023 Kan hende du har kort lutealfase. Da bør du ta blodprøve å teste progresteronsnivået ditt. Jeg har kort lutealfase på 8 dager, fikk netopp tilskudd som jeg skal teste fra EL Anonymkode: 26902...101 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #7 Del Skrevet 13. november 2023 Den ene gangen jeg fikk EL av meg selv (i sommer) fikk jeg fullstendig lutealfasesvikt. Nå på letrozol har jeg blødd 11 dager etter EL, og gyn håper jeg får enda lengre lutealfase på dobbel dose. Anonymkode: 063b4...47c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente2233 Skrevet 13. november 2023 Forfatter #8 Del Skrevet 13. november 2023 Tusen takk for alle svar ☺️ Ang kort lutealfase; vet du om det er noe man kan få etter fødsel? Jeg har et barn på 16 mnd og før jeg fikk han, fikk jeg stort sett mens 14 dager etter EL. Hvordan fant du at du hadde det? Fulgte du med selv? Eller er det noe legen må undersøke? AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kan hende du har kort lutealfase. Da bør du ta blodprøve å teste progresteronsnivået ditt. Jeg har kort lutealfase på 8 dager, fikk netopp tilskudd som jeg skal teste fra EL Anonymkode: 26902...101 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente2233 Skrevet 13. november 2023 Forfatter #9 Del Skrevet 13. november 2023 Sofakona skrev (På 12.11.2023 den 15.26): Har du tatt gravid test? Nei☺️ men blør fortsatt, så er ganske sikker på at jeg ikke er gravid… selv om det hadde vært det beste 🙊😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 13. november 2023 #10 Del Skrevet 13. november 2023 Jente2233 skrev (Akkurat nå): Nei☺️ men blør fortsatt, så er ganske sikker på at jeg ikke er gravid… selv om det hadde vært det beste 🙊😄 Ta test..noen blør selv om de er gravide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #11 Del Skrevet 13. november 2023 Jeg tror man kan blø en del av festeblødning, selv om det som regel beskrives som veldig små blødninger (typisk maks 2 bind osv). Jeg fikk veldig høye hcg-nivåer tidlig i svangerskapet, og legen mente jeg måtte ha misforstått siste mens, og at det egentlig hadde vært festeblødning. Det hjalp liksom ikke at jeg sa at det var helt vanlig mens med tanke på både mengder og andre symptomer. Nå viste det seg at jeg hadde rett, og det var tvillinger, men det kan jo virke som det ikke er helt uvanlig å blø en del.. Anonymkode: c7692...e57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2023 #12 Del Skrevet 13. november 2023 Jente2233 skrev (34 minutter siden): Tusen takk for alle svar ☺️ Ang kort lutealfase; vet du om det er noe man kan få etter fødsel? Jeg har et barn på 16 mnd og før jeg fikk han, fikk jeg stort sett mens 14 dager etter EL. Hvordan fant du at du hadde det? Fulgte du med selv? Eller er det noe legen må undersøke? Ja, tror det er veldig vanlig etter fødsel. Jeg fulgte med via eggløsningstester + blodprøve CD20 og CD27. Anonymkode: 26902...101 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå