Gå til innhold

Poll: Hvem håper du vinner det neste amerikanske presidentvalget?

Castor Troy

Hvem håper du vinner det neste amerikanske presidentvalget?  

180 stemmer

1. 1. Biden vs Trump

• Joe Biden
      120
    • Donald Trump
      60

Anbefalte innlegg

Huff, ingen av de.

Biden virker mer og mer rørete. Mulig dement på gang.

Trump er bare ufyselig i væremåte.

Av alle de millionene av amerikanere så skjønner jeg ikke hvorfor de ikke klarer å finne en som egner seg som president. 
Til og med en som bor på gata kan være en bedre president enn disse 2, men penga rår og derfor kommer de ingen vei.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Castor Troy said:

Demokratene sviktet Biden lenge før det. 

Mjæ, jeg er en del på nettforum med primært amerikanske brukere, og har sett et nylig og brått skifte i hvordan Biden omtales av de som stemmer på Demokratene og tidligere har støttet Biden; dette skiftet ser ut til å gjelde yngre velgere, dvs. de født rundt årtusenskiftet.

Biden viste, i likhet med statsledere i verdens ledende demokratier, tidlig støtte til Israel, og har også trukket fram forbindelsene mellom Hamas-supporteren Iran, samt Russland og Kina, som fiender av den vestlige verden. Biden er virkelig ikke alene i verden om å ha det synet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sofus96j said:

Joe biden skal ikke snakke

usa støttet både taliban og ISIS som de selv måtte krige mot senere. USA har en god historie på å støtte div terrorgrupper så lenge de angriper fienden. Usa har drept 1 million sivile under Irak invasjonen og har overhodet ingenting å gå på når det gjelder russland, iran eller kina

Usa er krigsforbryter nummer 1 etter hitler og japan under andre verdenskrig, du må få med deg historie og ikke hva woke folket sier på et forum

Jeg snakket om amerikanske velgeres synspunkter i nåtid, siden det er et nært forestående presidentvalg tråden handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (45 minutter siden):

Husk at alt ikke står og faller på Biden. Biden er president, men han har hele administrasjonen sin bak seg. Mange erfarne mennesker som vet hva de driver med. Da er det verre med Trump som elsket å knytte til seg inkompetente tullinger.

Så, mens Biden-administrasjonen fungerer som et velsmurt maskineri som veier opp for eventuell svekkelse, så vil en Trump-administrasjon være en ego-greie der den stadig mer mentalt svekkede Trump vil leke diktator.

Dersom Biden faller fra vil ting fortsette omtrent som før. Dersom Trump faller fra vil ting sannsynligvis kollapse.

Joda helt enig med resonnemanget ditt...ikke bare USA men verden trenger en voksen president i verdens mektigste embete... og særlig i den tilstand verden befinner seg i nå..

Problemet med Biden er at despotene verden rundt ser en gammel svak mann og trekker den feilaktige slutningen at USA er svekket...noe av den geopolitiske røren vi ser nå hadde neppe skjedd under Bush1-administrajonen eller Reagan...

Bortsett fra det er Trump opplagt en narsissist..og av det lavpannede slaget..

Og for verden - en katastrofe  hvis tullingen blir president igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sofus96j said:

beklager, men dette er snakk om verdens viktigste jobb, president i usa.

Resultater teller, ikke om du er "ufyselig" eller ikke-woke

Sammenligner du Trump og joe biden så ser vi hvorfor kvinner og slike som deg ødlegger verden, dere stemmer basert på hvor woke og politisk korrekt man er og ikke på resultater

vi er nærmere 3 verdenskrig enn aldri før unddf Joe.....trump er en av de få presidentene som ikke hadde krig under seg, alle siste 10 presidentene var involvært i krig

pga joe biden sanksjonerte Russland så sanksjonerte russland oss tilbake noe som krøsjet hele den globale økonomien. Pga dette dør millioner av afrikanere som nå ikke får mat, de er fattige fra før av men nå har de vertfall ikke råd til mat når den globale økonomiske posisjonen er lsik den er nå

Har du kilde til noe av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (1 time siden):

Nei, jeg har svart deg. Men det er ikke alltid jeg gidder å åpne alle tråder. Min tid er begrenset. Uansett, jeg merker meg at du ikke klarer å svare på det jeg faktisk skriver. Vi skjønner alle hvorfor.

Du driver bare med å krangel så det så ser åssen du holder på 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personvalget er pest eller kolera, men politisk vil jeg definitivt foretrekke en kandidat fra den liberale siden. Det er dog nedslående å se hvordan aggressiv neoimperialisme er blitt den dominerende trenden i demokratenes utenrikspolitikk i inneværende presidentperiode. 

Endret av Caniggia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av disse to - ingen. Skjønner ikke at så stort land som USA klarer ikke å finne en bedre og yngre kandidat 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trump

CNN ratings har jo stupt med 90% etter at Trump ble "borte" fra media. Jeg vil at den gamle demokratbastionen skal få noen lesere tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofus96j skrev (1 time siden):

Sammenligner du Trump og joe biden så ser vi hvorfor kvinner og slike som deg ødlegger verden, dere stemmer basert på hvor woke og politisk korrekt man er og ikke på resultater

vi er nærmere 3 verdenskrig enn aldri før unddf Joe.....trump er en av de få presidentene som ikke hadde krig under seg, alle siste 10 presidentene var involvært i krig

pga joe biden sanksjonerte Russland så sanksjonerte russland oss tilbake noe som krøsjet hele den globale økonomien. Pga dette dør millioner av afrikanere som nå ikke får mat, de er fattige fra før av men nå har de vertfall ikke råd til mat når den globale økonomiske posisjonen er lsik den er nå

Nå skal ikke jeg stemme i USA, så hvordan mener du jeg ødelegger verden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, sofus96j said:

Trump er en narsissistisk tulling og en fare for både USA og verden sammen med resten av det republikanske partiet.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, CAPS LOCK said:

Eller at de har fått slag 

Spiller ingen rolle for meg hva de dør av så lenge de ikke sitter i presidentstolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sofus96j said:

kilde til hva egentlig ? at vi er nærmere 3 verdenskrig enn aldri før ? når sist hadde hele vesten en proxy krig mot russland ? nettopp. Det har ikke vært konflikt mellom usa og russland siden den kalde krigen. Det har vært svært nærme væpnet konflikt mellom nato og russland ifjord

Kilde til f.eks. dette:

2 hours ago, sofus96j said:

(...) så sanksjonerte russland oss tilbake noe som krøsjet hele den globale økonomien. Pga dette dør millioner av afrikanere som nå ikke får mat (...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulven skrev (På 12.11.2023 den 17.09):

Av to onder blir det Biden. Han er for gammel til å bli president på ny, men når alternativet er en narsissist som lyver i annenhver setning, er allikevel Biden bedre.

Helt enig !     Men samtiig påstår noen at De Santos (Rep. utfordfer til Trump) er farligere enn Trump.  Han deler mye av samme synspunkt, men han er i tillegg intellegent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, sofus96j said:

kilde til hva egentlig ? at vi er nærmere 3 verdenskrig enn aldri før ? når sist hadde hele vesten en proxy krig mot russland ? nettopp. Det har ikke vært konflikt mellom usa og russland siden den kalde krigen. Det har vært svært nærme væpnet konflikt mellom nato og russland ifjord

Alt du skriver her er jo bare noen av de mest forslitte påstander fra regimet i Kreml. Det er mulig at enkelte vatnik i føderasjonen fortsatt tror på det der, men det ser ut til at flere har våknet etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofus96j skrev (22 minutter siden):

det var NULL krig under trump

Men USA har aldri vært så nær en borgerkrig i moderne tid.

"Let`s go to Capitol Hill" ...  Minner mistenkelig om Moussulino og marsjen mot Roma.  Facistiske idioter begge to.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tunique skrev (19 timer siden):

Robert Kennedy Jr.

Heller nevøen,  Joseph Patrick Kenndy (Joe the 3.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, sofus96j said:

en fare for usa ? det var NULL krig under trump, en av de få presidentene som IKKE hadde krig

i 2015 før presidentvalget obama og trump gikk dagbladet og fake news ut med sinnsyke forsideartikkler

OM TRUM BLIR VALG BLIR DET 3 VERDENSKRIG   

det sto idet i dagbladet

vell vell vell vell, hvordan gikk det ? null krig under trump og under joe biden har vi resesjon, inflasjon økonomisk kollaps, 2 store kriger og vi er nærmere 3 verdens krig enn noensinne siden den kalrd krigen

jeg ler meg ihjel av dere woke idioter

historien viser seg, dere tar feil hver gang

narsisist? gi meg et bevis på at en lege har gitt ham den diagnosen og ikke sånn der hobby diagnosering

Prøver du å fremstille Trump som en fredelig mann?

Hvor mange tiltaler er det han har mot seg nå og det er så vidt jeg vet ingen andre presidenter som har påvirket deler av befolkningen til å angripe det hvite hus.

Mannen gikk også til valg på å bygge mur mot Mexico og driver med split og hersk teknikk.

Jeg støtter woke da det handler om kvinnerettigheter, antirasisme og lhbti-rettigheter ord som både Trump og de fleste republikanere avskyr. Gjør du det?

Historien viser at når folk stemmer på despoter så går det galt.

Make me great again...

https://i.guim.co.uk/img/media/f0aa83a2496cc75722d79ede3d6825d858ce9cce/0_0_4998_3000/master/4998.jpg?w=1200&q=55&auto=format&usm=12&fit=max&s=aeb22549b6e8f52bdd69d46e8f626689

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...