Gå til innhold

Poll: Hvem håper du vinner det neste amerikanske presidentvalget?

Castor Troy

Hvem håper du vinner det neste amerikanske presidentvalget?  

180 stemmer

1. 1. Biden vs Trump

• Joe Biden
      120
    • Donald Trump
      60

Anbefalte innlegg

Hoppetaujenta skrev (På 12.11.2023 den 17.53):

Begge er upassende. Trump er en løs kanon på dekk og Biden er for gammel. Sånn, nå er det sagt. :jolie: 

Gud bedre meg vel...To gamler drittuinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Castor Troy skrev (7 timer siden):

Da må Nancy Pelosi trå til. 

Er ikke hun også cirka 80 år?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (7 timer siden):

Biden er svært gammel, fyller 87 i 2024, mens Trump skal i fengsel..

Jeg mener det finnes bedre alternativer.

Biden er født i 1942 og fyller dermed 82 år i 2024, ikke 87. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha Mayor Pete.. uansett hvor urealistisk det er. 

Håper begge kandidatene gir seg, det er noe helt absurd banalt med så gamle kandidater, ingen av de er kvalifiserte etter min mening. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (På 12.11.2023 den 21.09):

Er du der igjen for å krangle ?? Du glemte visst å svare på noe sist mulig du gikk tom for argumenter?

Nei, jeg har svart deg. Men det er ikke alltid jeg gidder å åpne alle tråder. Min tid er begrenset. Uansett, jeg merker meg at du ikke klarer å svare på det jeg faktisk skriver. Vi skjønner alle hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LeveMannen skrev (På 13.11.2023 den 8.29):

Mr dronestrike som skulle ut av Afghanistan og Iraq som et av de mest sentrale valgløftene?

Eller den senile fyren i det hvite hus som fremdeles tror han jobber under Obama?

Ja, Trump økte droneangrep noe ekstremt, og antallet drepte sivile skjøt i taket.

Biden fikk USA ut av Afghanistan, og har strammet inn reglene for droneangrep kraftig.

Biden er ikke senil. Han er åpenbart svekket i forhold til tidligere, men han viser ofte at han har mange øyeblikk der han fortsatt er lynskarp. Da er det verre med Trump som viser en akselererende tendens til senilitet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadeJarl skrev (20 timer siden):

En lavpanna erkeidiot eller en senil gamling ?.. plasser 100 tilfeldig utvalgte mennesker i et rom og 99 av de hadde vært bedre egnet som president.

Husk at alt ikke står og faller på Biden. Biden er president, men han har hele administrasjonen sin bak seg. Mange erfarne mennesker som vet hva de driver med. Da er det verre med Trump som elsket å knytte til seg inkompetente tullinger.

Så, mens Biden-administrasjonen fungerer som et velsmurt maskineri som veier opp for eventuell svekkelse, så vil en Trump-administrasjon være en ego-greie der den stadig mer mentalt svekkede Trump vil leke diktator.

Dersom Biden faller fra vil ting fortsette omtrent som før. Dersom Trump faller fra vil ting sannsynligvis kollapse.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000x skrev (20 timer siden):

Jeg håper på Trump, fordi han er mest amerikansk, handlekraftig, og skaper fred og ro. Skoleeksempelet var hvordan han kneblet Nord-Korea. Han ville kneblet Putin også. I hvert fall unngått det vi nå er havnet i. Trump kommenterte jo tidlig at Europa var komplette idioter som gjorde seg avhengige av energi fra Russland. 

Det er også fint om alle som er hjernevasket av medias hatkampanje mot Trump må bite i gresset. 

Men, som mange andre, jeg skulle gjerne sett bedre kandidater. Selv om det er vanskelig å vurdere dem da media ikke er i stand til å formidle nøytral informasjon lenger.

Handlekraft? Han klarte jo ikke engang å avslutte krigen i Afghanistan som han lovet. Ikke klarte han å få bygget denne muren sin som han hele tiden maste om heller.

Trump er forhatt fordi han er en narsissistisk fascist som ønsker å ødelegge demokratiet.

Endret av jabx
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig og dypt tragisk at det blir to geriatriske gæmliser som nå kommer til å kjempe om verdens viktigste jobb. Biden er mer eller mindre dement og har ingen sjanse. Trump er en nasjonalistisk proteksjonist som kommer til å røske USA rett ut av NATO, samt gi deler av Ukraina til Russland for å avslutte krigen der. Trump er en massiv fare for demokratiet (hans kraftige fordømming av den demokratiske valgprosessen som kulminerte med at følgerne hans stormet kongressen og skulle "henge visepresidenten").

Vi får håpe de 4 årene hans går fortere enn svint, og at han ikke rekker å forvolde uopprettelige skader. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunique skrev (15 timer siden):

Robert Kennedy Jr.

En løgner og vitenskapshater som kun er kjent på grunn av navnet sitt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (10 timer siden):

Heier på patrioter. Folk som setter landet sitt først. 

Trump setter seg selv først, ikke landet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1000x skrev (14 timer siden):

Det viktigste er at USA forblir USA, dvs seier til Republikanerne. Demokratene er alt for tøflete til å holde USA stort og samlet.

Det er Republikanerne som splitter USA.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAPS LOCK skrev (På 12.11.2023 den 15.23):

Det er ikke sikkert at det blir Biden mot Trump.

Jeg håper det ikke blir de . Det ser ut som det blir sånn , men jeg håper det ikke blir det. Og jeg tror begge partiene driter seg ut med å stille med  to så håpløse kandidater. Har de ikke lært noe av de siste valgene? 

Endret av FruR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/12/2023 at 4:55 PM, Callisto83 said:

Hvorfor kan ikke amerikanere finne noen bedre presidentkandidater. De hadde virkelig fortjent det.

Bingo. De har en nedre aldersgrense i loven, tror den er 40. Burde hatt 70 som øvre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
FruR skrev (1 time siden):

Jeg håper det ikke blir de . Det ser ut som det blir sånn , men jeg håper det ikek blir det. Og jeg tror begge partiene driter seg ut med å stille med  to så håpløse kandidater. Har de ikke lært noe av de siste valgene? 

Selv om Trump for tiden er tiltalt i hele 4 ulike straffesaker, så er det ingen andre republikanske kandidater som har mer enn noen få prosents oppslutning. Den eneste måten å få inn en annen enn Trump, er hvis Trump havner i fengsel pga en av de pågående straffesakene. 

SÅ ko-ko har det faktisk blitt i det politiske landskapet i USA :kaklehone:

Endret av Rastebenk
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlie Amberson skrev (1 minutt siden):

Bingo. De har en nedre aldersgrense i loven, tror den er 40. Burde hatt 70 som øvre.

Tifeller som Joe Biden og Mitch McConnell vil nok sørge for det etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige valgkamp var det Republikaner-tilhengerne som brukte "Biden er senil!" som argument, men nå ser det ut til at Demokrat-tilhengere også bruker det. Kan det ha sammenheng med Bidens pro-israelske standpunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ichiko skrev (14 minutter siden):

I forrige valgkamp var det Republikaner-tilhengerne som brukte "Biden er senil!" som argument, men nå ser det ut til at Demokrat-tilhengere også bruker det. Kan det ha sammenheng med Bidens pro-israelske standpunkt?

Demokratene sviktet Biden lenge før det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...