Gå til innhold

Poll: Hvem håper du vinner det neste amerikanske presidentvalget?

Castor Troy

Hvem håper du vinner det neste amerikanske presidentvalget?  

180 stemmer

1. 1. Biden vs Trump

• Joe Biden
      120
    • Donald Trump
      60

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, sofus96j said:

ok, så si når vi var nærmest 3 verdenskrig utenom den kalde krigen ? jeg venter

at usa er verdens største krigsforbryter etter hitler og japan i andre verndeskrig vet alle som vet noe om historie

3 plass er russland....så kommer frankrike

Hvem er det som prøver å starte 3. verdenskrig? Russland.

Hvem er verstingen til begå og unnslippe ansvarliggjøring for krigsforbytelser, og som hyller sine diktatorer som de var frelseren selv? Russland.

Av det du skriver er det tydelig at du er ute etter å pushe Russlands syn om verden, der hele Vesten er ond og massefolkemorderen Stalin regnes som en helt; der ytterligere folkemord på en nabo -politisk erklært mål, beskrevet i detalj fra høyeste hold- holdes fram som "forsvar", et heroisk ideal.

Selvfølgelig står NATO mot et slikt regime.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@sofus96j Sorry, men du avsporer altfor mye. Jeg skjønner ikke hvorfor de som digger Putins Russland så mye ikke bare bosetter seg der. Voksne, og ikke altfor gamle, menn er etterspurt der i gården, det går unna om dagene.

Siden tråden handler om presidentvalg i USA (president"valget" 2024 i Russland har forlengst kåret Putin til vinner med "minst 90% oppslutning" ifølge talsmann Peskov), så lurer jeg på hvordan det hadde blitt med Bidens visepresident Kamala Harris som presidentkandidat.

Endret av Ichiko
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, sofus96j said:

la meg endre litt på teksten din

Hvor mange falske anklager har han mot seg ? vell så og si 90 prosent av dem er falske.

husker du Jean carrol ?

som sånn helt plutselig nærmt valget og mistenkelig like før hun skulle utgi en bok skulle komme ut og si at trump voldtok henne for 30 år siden ? ingen bevis i det hele tatt, ingen videobevis, lydklipp eller noe. og hun husket ingenting heller

rett og slett løgner og piss. slike saker kommer ut mot trump hele tiden og media fyrer på dette og tenner bensin på bålet

det er stor forskjell på falske tiltaller fra folk som hater han enn ekte med god bakrgunn for seg. hvorfor i helvete skulle trump, en ung milliardær voldta en eldre og schtøgg kjerring når han kan ha 20 år unge modeller hjemme hos seg med et knips? 

så nei han kan ha en million tiltaller, men når alt bare er falsk heksejakt for å prøve å stoppe han før neste president valg når de ser at biden er en fiasko, nei da teller de ikke

hva skjedde med laptopen fra helvete ? joe bidens enorme korrupsjon i ukraina ? FBI har beskyttet ham i alle år, elon musk gikk selv ut og sa at fbi kontrollerte twitter før han eide platoformen, slettet alle saker om joe bidens korrupsjon og fjerne trump fra platformen, det er åpenbar korrupsjon hvor joe bruker rettsapparatet mot andre presidentkandidater

"jeg støtter woke kvinnerrettigheter osv" herregud kjerring

kvinner har mer rettigheter enn menn i både usa og norge, hold kjeft med kvinnerettigheter

joe biden stuper på målinger , til å med pro joe biden media innrømmer det nå.

verden blir bedre når trump kommer tilbake, da stopper krig og han vil fokusere på økonomien. usa må UT av midtøsten, slute å krige for olje, slutte å drepe fattige folk i midtøsten for olje og passe på seg selv

Det sier det meste når du kaller Jean Carol en shtøgg kjerring og mener at kvinner har mer rettighter enn menn i USA og Norge. En av grunnene til at Carol ikke anmeldte tidligere var at Trump med alle millionene og de mannlige vennene sin ville gjort det nærmest umulig for Carol å få rettferdighet for det han utsatte henne for.

Vi trenger feminisme for å bekjempe folk som Trump. Hele det republikanske partiet egentlig som er patriarkat på sitt verste.

Endret av bysummerfall
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (13 timer siden):

Biden er svært gammel, fyller 87 i 2024, mens Trump skal i fengsel..

Jeg mener det finnes bedre alternativer.

🧐😂😂😂🙈....Nei du sier ikke det!??

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, sofus96j said:

Digger jeg putin fordi jeg ikke gjør som 90 prosent av alle dagbladet lesere gjør ? og hate putin eller spre russofobisk propaganda ?

putin er en nasjonalist og har en veldig lang og imponerende karriere foran seg, han er for religion, respekterer andre kulturer og elsker sitt eget folk

HAHAHAHH klassisk , det er så typisk anti russland folk , "KaN IkkE Du BaRe FlYtTe dEr Da"? kan ikke du flytte ? jeg betaler mer skatt og bidrar langt mer i dette landet enn deg

forskning fra ssb viser at kvinner koster samfunnet 15 milioner pr år og menn 3 millioner. kan ikke du flytte ? jeg bidrar langt mer i dette samfunnet enn deg, hvorfor kan ikek du dra til usa der woke er inn?

Jeg leser ikke Dagbladet. Å kritisere en diktator er ikke "russofobisk".

Putin vil ha tilbake sitt elskede Sovjet, er 71 år gammel og redusert fra selvstendig lederskikkelse til vasall hos Xi, så den karrieren hans blir hverken lang eller imponerende. Han er for ideologier som kan brukes som verktøy for å holde befolkningen nede og i sjakk; han har skapt ulmende misnøye blant befolkningen som ikke er etnisk russiske ved å overforbruke disse som kanonføde; han "elsker" sitt eget folk så mye at han sender dem for å dø for hans egoprosjekt, som er å lage Sovjet på nytt.

Ja, jeg synes de som foretrekker det samfunnet som er f.eks. i dagens Russland kan flytte dit, heller enn å tvinge samme samfunnsmodell på andre land. Jeg har ingen grunn til å flytte fra den samfunnsmodellen jeg foretrekker: den vestlige, da europeisk. For du vet vel at verden er mer enn Russland og USA?

Du vet ingenting om min innbetalte skatt eller mitt bidrag til landet, så det er et dårlig forsøk på argument. Og dine forsøk på å angripe kvinner i tråden sier mer om ditt menneskesyn enn det sier om kvinner.

Hett tips: russiske myndigheter simpelthen elsker vestlige som deg, de vil gi deg et liv i luksus om du hopper av til dem og promoterer deres syn derfra. Go for it!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke ha noen av dem. Vil at Demokratene skal vinne, men synes Biden er for gammel. Han burde ikke stilt som kandidat. Da han ble president håpet jeg at visepresidenten ville stille neste gang.

Jeg tror Trump blir president igjen. Taper han blir det vel «borgerkrig». 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga politikken så blir det Trump. Skulle helst hatt en anstendig presidentkandidat med den samme politikken, men det blir det neppe denne gangen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
CAPS LOCK skrev (1 time siden):

Høyesterett i Colorado har avsagt en dom hvor Trump fratas retten til å stille til valg i neste års presidentvalg

https://www.nrk.no/urix/hoyesterett-i-colorado-diskvalifiserer-trump-fra-valget-i-delstaten-1.16686310

Ingen ting sier demokrati så mye som å ta fra den største politiske motstanderen sin rett til å stille til valg...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeveMannen skrev (41 minutter siden):

Ingen ting sier demokrati så mye som å ta fra den største politiske motstanderen sin rett til å stille til valg...

Det er ikke fritt frem for hvem som helst å stille til valg. Det fjortende grunnlovstillegget fratar muligheten til å stille til valg om man har deltatt i oppvigleri. Dommerne er upartiske og har som eneste oppgave å sørge for at loven følges, det er slik demokratier med maktfordeling fungerer.

https://constitution.congress.gov/constitution/amendment-14/#amendment-14-section-3

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg tror nok at en del av tankegangen til Biden er den at faller han fra så kan Kamala Devi Harris ta over. Da ville statene få sin første kvinnelige president. (Kan umulig bli verre). Meeen jeg tror ikke han vinner igjen  <_< )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peanut skrev (3 timer siden):

(Jeg tror nok at en del av tankegangen til Biden er den at faller han fra så kan Kamala Devi Harris ta over. Da ville statene få sin første kvinnelige president. (Kan umulig bli verre). Meeen jeg tror ikke han vinner igjen  <_< )

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lillemy_87 skrev (9 timer siden):

Blir Trump president så kommer USA til å trekke seg ut av NATO. 

Det kan han ikke uten å få med seg minst 2/3 av Senatet. Ny lov om dette ble nylig vedtatt i den amerikanske kongressen. Om Trump skulle bli valgt, så har han uansett ikke 2/3 flertall i Senatet, og kommer ikke til å få det heller. I Senatet har det historisk sett bare vært et knapt flertall for ett av partiene.

Så sannsynligheten for at USA forsvinner ut av NATO selv om Trump blir valgt, er forsvinnende liten.

https://www.nettavisen.no/okonomi/nato-trobbel-for-trump-kan-ikke-trekke-usa-ut-av-alliansen/s/5-95-1523884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...