Gå til innhold

Poll: Hva er verst, Pro Israel eller Pro trump?

Castor Troy

Poll: Hva er verst, Pro Israel eller Pro trump?  

125 stemmer

1. 1. Poll: Hva er verst, Pro Israel eller Pro Trump?

• Pro Trump
      84
    • Pro Israel
      41

Anbefalte innlegg

caremore skrev (5 timer siden):

Pro Trump. Det er helt sykt at noen vil ha denne ekstremisten som president. Han kommer til å kjøre USA og  verdensøkonomien på trynet, og ikke minst starte 3 verdenskrig hvis han blir valgt. 

Gjorde han det når han var president i sin forrige periode?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Druid skrev (4 timer siden):

Ehhh , noe av grunnen til at vi har krig i Ukraina og på Gaza stripen, er hans fortjeneste. 

Å ja for det var jo Trump som gjemte seg bak gardina til Russland og Hamas og ba dem om å gå til krig...🤪

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffekanne skrev (12 minutter siden):

Hva er best? Pest eller kolera? 🤷‍♀️

Kolera er mye bedre enn pest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (På 12.11.2023 den 20.59):

Hvorfor alt jødehatet? Skal Israel liksom ikke få forsvare seg?

Hvorfor er det jødehat? Føler med en gang man kommer med kritikk til staten Israel så blir man stemplet som nazist, jødehater, antisemitt osv.🙄

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste er vel egentlig det å ikke klare å se nyanser. Noe få klarer, tonnevis av folk som enten støtter Israel 100% eller Palestina 100%, da har de virkelig ikke fulgt med 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/12/2023 at 8:59 PM, jabx said:

Hvorfor alt jødehatet? Skal Israel liksom ikke få forsvare seg?

Hadde det vært hvilken som helst annen stat som oppførte seg som Israel gjør, så hadde de fått høre det internasjonalt, så hvorfor skal Israel ha noe unntak?
Å rette rettmessig kritikk mot krigsforbrytelser er ikke "hat". 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, drohatha said:

Hadde det vært hvilken som helst annen stat som oppførte seg som Israel gjør, så hadde de fått høre det internasjonalt, så hvorfor skal Israel ha noe unntak?

ha ha ha ! Det er mange mange land som har oppført seg mye verre enn Israel, og du har rett, det er noe unntak, bare unntaket er i disfavør av Israel.

Endret av NatNat
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/12/2023 at 8:43 PM, Jdz said:

Jeeez. Noe særlig bedre eksempel på en «pest eller kolera»-type problemstilling skal du lete lenge etter, men jeg tror jeg må si pro Trump om jeg absolutt må velge.

Forskjellen på pest og kolera er at den ene kan man forebygge med rent vann og gode sanitære forhold.

Pro Palestina er verst. Det er dem som gjør mest mulig ut av seg, er mest aggressive, skriker høyest osv. 

Nei takk.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pro-Israel er for slakting av sivile. Man kan dra "De har rett til å beskytte seg kortet" alt man vil, men har ikke Palestinere lov til å beskytte seg mot militær okkupasjon? Jeg sier ikke at jeg støtter Hamas-metoden, men det er ikke rart at Palestinere er forbanna på Israel. Alle i deres sko ville vært det. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amantha skrev (5 timer siden):

Forskjellen på pest og kolera er at den ene kan man forebygge med rent vann og gode sanitære forhold.

Pro Palestina er verst. Det er dem som gjør mest mulig ut av seg, er mest aggressive, skriker høyest osv. 

Nei takk.

Det var ikke et alternativ i avstemmingen. «Å velge mellom pest og kolera» er et mye brukt utrykk og selvfølgelig ikke et forsøk på en reell sammenligning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

drohatha skrev (13 timer siden):

Du mener hvilken som helst annen stat som til og med gjør mye verre ting enn Israel har gjort slipper unna. Og tydeligvis er du ikke oppdatert nok på ting som foregår i verden som folk flest driter i.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/16/2023 at 7:06 PM, Artmo3 said:

Verste er vel egentlig det å ikke klare å se nyanser. Noe få klarer, tonnevis av folk som enten støtter Israel 100% eller Palestina 100%, da har de virkelig ikke fulgt med 

Jeg støtter Israel 100%.
Ikke fordi jeg ikke har fått med meg det problematiske Israel og jøder har gjort, fra Deir-Yassin, og tidligere.

Spiller ingen rolle. Det er gjevnt over småtteri om man kikker rundt seg i verden, over årenes løp. Folk må gå videre i livet, søke fredlige løsninger, og bli ferdig med ting. Om vi bare fokuserer på nittenhundretallet, så har det jaggu meg vært mye dritt. Folk har tilgitt, funnet løsninger, og gått videre i livet. 

En ting er 100% sikkert, det finnes intet bra med islamisme.

Enn så lite perfekte Israel måtte være, (synest ikke selv de er såååå ille i det store og det hele), så er det blåbær i forhold til islamismen, og alt det negative som følger, og det å nekte å la skitne jøder ha noe de skulle sagt på islamsk waqf. Islam skal råde fullt ut, koste hva det koste vil av lidelser.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
drohatha skrev (På 16.11.2023 den 19.13):

Jeg regner med at du er er like tydelig i din kritikk av Kina, Tyrkia, Saudi-Arabia, Russland og Iran også?

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Madame Butterfly said:

Jeg støtter Israel 100%.
Ikke fordi jeg ikke har fått med meg det problematiske Israel og jøder har gjort, fra Deir-Yassin, og tidligere.

Spiller ingen rolle. Det er gjevnt over småtteri om man kikker rundt seg i verden, over årenes løp. Folk må gå videre i livet, søke fredlige løsninger, og bli ferdig med ting. Om vi bare fokuserer på nittenhundretallet, så har det jaggu meg vært mye dritt. Folk har tilgitt, funnet løsninger, og gått videre i livet. 

En ting er 100% sikkert, det finnes intet bra med islamisme.

Enn så lite perfekte Israel måtte være, (synest ikke selv de er såååå ille i det store og det hele), så er det blåbær i forhold til islamismen, og alt det negative som følger, og det å nekte å la skitne jøder ha noe de skulle sagt på islamsk waqf. Islam skal råde fullt ut, koste hva det koste vil av lidelser.

Jeg støtter også Israel 100%. Det er ikke som Jødene kan føle seg hjemme overall i verden, vi vet det som skjedde før og det lukter ikke bra nå heller. Og hvorfor ? ingen vet. Jeg har aldri hatt et problem med Jøder, jeg har aldri sett dem demonstrere i gata eller kreve spesial behandling. Hva har Jødene gitt oss ?  mange Nobel pris, humor og underholdning (tenk Seinfeld, Larry David, Jon Stewart, Groucho Marx, Mel Brooks, Lenny Bruce, Jerry Lewis, Joan Rivers, etc.. etc...  mange skuespiller : Joaquim Phoenix, Daniel Radcliffe, Jack Black, Harrisson Ford, Adam Sandler, etc.. liste under :https://www.imdb.com/list/ls000549440/

også : Leonard Nimoy, Leonard Cohen, Billy Joel, Lenny Kravitz, Simon and garfunkel, Barbara Streisand, Gene simmons, carly simmons, Lou Reed, etc.. etc.....Gershwin  også...

La oss også huske Steven Spielberg, the Cohen brothers, Stanley Kubrick, bare å google, listen er uendelig....  Hvordan ville verden se ut uten Jøder ? fattigere.

Endret av NatNat
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/16/2023 at 11:34 PM, Chiyo said:

Pro-Israel er for slakting av sivile. Man kan dra "De har rett til å beskytte seg kortet" alt man vil, men har ikke Palestinere lov til å beskytte seg mot militær okkupasjon? Jeg sier ikke at jeg støtter Hamas-metoden, men det er ikke rart at Palestinere er forbanna på Israel. Alle i deres sko ville vært det. 

Vel Hamas forteller alle som vil høre at dette er jihad.

Om man åpner øynene og ser på hva som har skjedd så langt er det ingenting av det Hamas har utrettet inne i Gaza eller i gjennomføringen av alle sine angrep mot Israel som tyder på frigjøring av noen som helst. 

Alt ser ut som jihad, de som gjør ugjerningene sier det er jihad. 
Fordi om man selv har vanskelig for å fatte jihad, så betyr det ikke at det ikke finnes.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (6 timer siden):

Vel Hamas forteller alle som vil høre at dette er jihad.

Om man åpner øynene og ser på hva som har skjedd så langt er det ingenting av det Hamas har utrettet inne i Gaza eller i gjennomføringen av alle sine angrep mot Israel som tyder på frigjøring av noen som helst. 

Alt ser ut som jihad, de som gjør ugjerningene sier det er jihad. 
Fordi om man selv har vanskelig for å fatte jihad, så betyr det ikke at det ikke finnes.

Men Hamas er ikke Palestina. Du kan ikke rettferdiggjøre folkemord med at du leter etter terrorister. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...