Gå til innhold

Hvorfor er du ikke muslim

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hensatt skrev (På 11.11.2023 den 16.28):

Hva er det de sier om islam i media da? Islam og kristendom er to grener av samme religion. Har lest både koranen og bibelen. Det jeg finner rart er hvor mye kristne hater muslimer, sett utfra at de tror og leser på så og si de samme tekstene...

Jepp, begge springer jo ut fra jødedommen, men på litt forskjellige måter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.11.2023 den 16.32):

Gud, Allah, julenissen, tannfeen, dodraugen… tror ikke på eventyr.

Anonymkode: 20eb0...a58

Ikke glem mjølkeheksa da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.11.2023 den 19.01):

Av samme grunn som jeg ikke er kristen. Jeg tror ikke på noen gud. Det er ikke noe man bare kan bestemme seg for å begynne med. Genuin tro kommer innenfra.

Anonymkode: 14dc7...96a

Samme her. Har lest deler av Koranen, bibelen og den tibetanske dødeboken. Og satt meg inn i mange religioner. Så siden du spør oss ts, har du studert og satt seg inn i de tusenvis av religionene som finnes? 

Anonymkode: 62853...377

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2023 den 0.37):

Fordi jeg mener Gud og den åndelige verden er for stor og innholdsrik til at noen menneskepåvirket religion er stor nok til å romme det. 

Anonymkode: 0289b...0cb

Samme. Har min personlige tro. Mennesker er så avhengig av å bli ledet, av å tilbe og ha regler å forholde seg til, så religion oppfyller nok et dypt behov hos mange. Betyr ikke at det man tror på et ekte. Bodde i et fattig land en gang og der var 90% religiøse. Der er jo fordi man må ha et håp. Noe som er komisk er at ingen religiøse ser at man blir født inn i religion. Unntaket er innsatte i fengsel, der mange oppdager religion. Alltid folk som er i en vanskelig situasjon og trenger det håpet. 

Anonymkode: 62853...377

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...