Gå til innhold

Hvorfor er du ikke muslim

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har sett så mangen konventere til islam og sagt at det er da beste dei har gjordt og at dei endelig føler lykke li livet. Så jeg lurer på om det er ein grunn til hvorfor du ikke har lest koranen? det media seier om islam er ikke sant og media er fult av islamfobi.

Anonymkode: 94d4e...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikle mange som konverterer til Islam. Personlig er jeg ikke muslim, eller religiøs på noen som helst slags annen måte, fordi jeg ikke tror på Gud.

Hun jeg er gift med kommer fra et muslimsk land, er vokst opp med religion og forkynnelse i skolen, og hun finnes ikke religiøs hun heller. Heldigvis.

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har sett så mangen konventere til islam og sagt at det er da beste dei har gjordt og at dei endelig føler lykke li livet. Så jeg lurer på om det er ein grunn til hvorfor du ikke har lest koranen? det media seier om islam er ikke sant og media er fult av islamfobi.

Hvem er du selv og hva får deg til å si at det media sier ikke er sant? Hva mener du med dette? 

Anonymkode: 07346...164

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg er ikke så evneveik at jeg ønsker meg tilbake til middelalderen 😅

Anonymkode: 3f32d...761

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, så synes jeg all religion bare er noe tull. Men Islam har såppas mye elendighet med seg i moderne tid at det ville vært den siste religionen jeg ville valgt. Må gjerne rope ut om islamofobi, men spørreundersøkelser blant muslimer, så viser det at de i gjennomsnitt har mye dårligere holdninger til kvinner, og minoriteter feks. Og skremmende stor prosent støtter sharia, også i Norge. 

Nei slikt vil jeg ikke identifisere meg med 

Anonymkode: f2fe1...0de

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så opptatt av å definere meg som hverken det ene eller det andre. Skal man definere seg som noe, enten det er feminist, muslim eller kristen, er det liksom en "full pakke" man må passe inn i, og det passer ikke meg. Jeg vil plukke litt elementer fra alt, ikke bare være i "en bås". 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det de sier om islam i media da? Islam og kristendom er to grener av samme religion. Har lest både koranen og bibelen. Det jeg finner rart er hvor mye kristne hater muslimer, sett utfra at de tror og leser på så og si de samme tekstene...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg synes religion er roten til mye vondt. Alle religioner 

Anonymkode: fb82d...b50

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har hverken lyst til å slutte å spise gris eller drikke alkohol. Jeg har ikke noe behov for å bli omskåret heller. Men mest av alt så er jeg ikke villig til å la en fiktiv Gud styre livet mitt.

Anonymkode: 274b8...f4e

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud, Allah, julenissen, tannfeen, dodraugen… tror ikke på eventyr.

Anonymkode: 20eb0...a58

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (5 minutter siden):

Hva er det de sier om islam i media da? Islam og kristendom er to grener av samme religion. Har lest både koranen og bibelen. Det jeg finner rart er hvor mye kristne hater muslimer, sett utfra at de tror og leser på så og si de samme tekstene...

En del av grunnen er nok at det er flere muslimer enn kristne i Norge som har et mer konservativt syn på sin religion.

Både muslimer og kristne mener homofili ikke er tillat, hvis man følger boken. Men allikevel, så viser spørreundersøkelse at muslimer har et mye mer negativt syn på dette enn kristne. Så holdninger og kulturforskjeller gjør nok at det blir klinsj, og det går begge veier 

Anonymkode: f2fe1...0de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hensatt skrev (12 minutter siden):

Det er vel mer vanlig for muslimer å hate kristne, hvis en ser på Pakistan f eks. Hvorfor skulle kristne hate muslimer? Hvorfor skulle vi hate noen?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (14 minutter siden):

Og de har nøyaktig de samme menneskene i disse bøkene sine. Med nesten like navn. Jeg er ikke troende så kunne ikke blitt hverken det ene eller andre.

Anonymkode: 3f85a...52d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...