Gå til innhold

GODTERI, GODTERI, GODTERI, GODTERI, GODTERI !

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Åååååååh, jeg er så godtehol i dag ! (hol = fysen, sugen, osv. for de som ikke kjenner ordet) Vi har akkurat vært og handlet og jeg får vann i munnen når jeg ser god mat og kaker og brød og rundstykker og ciabatta og sjokolade og cheeze doodles og brus og pizza og kjeks og kakao og rullekake og bamsemums og solbærtoddy og smash og dumle - crisp karameller og sjokoladepudding og potetskruer og joikakaker og spaghetti a la capri og krem og pastiller og gelè og karamellpudding og biff og potetgull og skolebolle og SJOOOOOKOOOOOOLAAAAAAADEEEEEEE! Jeg tror jeg blir gal rett og slett ! ? ! Har ikke vært så fysen på leeeeeenge. Det er liike før den røde perioden, så pleier å bli godtegal da, men dette er det VÆRSTE på lenge....... Kan det ha noe med at jeg utsatte mensen 4 dager tro ?

Er jeg det eneste matvraket i her i dag tro ?

Føler at jeg er rett og slett gal etter snacks....

Vi har kjøpt litt godt da, men bare LITT, og skal spise "ordentlig middag først".

Aiaiai,- blir sjokkert over meg selv.

Flere like erfaringer ?

Er det i det hele tatt MULIG å gjøre noe med denne trangen til å spise usunne delikatesser ?

Klem, CrazyCat : )

(håper ikke noen har det nicket da....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er nok ikke den eneste, nei!

Sånn har jeg hver eneste dag, uavhengig av de røde dagene. Man blir vant til å måtte gå forbi godtehylla, se en annen vei. Men noen ganger blir det så ille at jeg må på butikken for å bare kjøpe snop.

Helvetes godtetann!!!!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eks-bamsemumser

Hei!

Skal si at jeg kjenner meg igjen her, og ja, det er virkelig ille når det står på som verst. Dersom dere virkelig vil ta opp kampen mot ulvehungeren og sukkerdopet er det en radikal endring av spisevanene som skal til. Jeg har kjempetro på Karin Hvoslefs ide om jentemat og evnen til å kontrollere sin egen kropp gjennom "riktig" kost. Kampen mot søthungeren kan vinnes, men det er betinget av at vi endrer våre dårlige vaner og ser på hva vi spiser.

Som Karin selv sier det i boken sin "Jentemat" ;

Kanskje du gentlig ikke har lyst til å forandre livsstilen din. Det kan være litt godt og ha det litt vondt. Det kan være trygt å ha noe å beklage seg over. Det er slike ting du er nødt til å ta en titt på før du forteller omverdenen at ingenting i livet ditt virker.

Boken anbefales på det varmeste.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spiser jo sånne krom-tabletter/kapsler for å gjøre noe med godtesuget.

For min del har jeg kjeeeeempelyst på KOKOSBOLLER for tida, så i går var det en stakkar her som måtte suse på butikken for meg :ler2: Måtte bestikke han litt da, og sa at han skulle få cola hvis han gjorde det. (prøver å ikke drikke brus utenom i helgene :wink: )

NAM...oi....har mer igjen jo!! *SMATT*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj... nå fikk jeg også lyst på kokosboller!

Ikke sånne seige man får på Rimi, men sånne ferske, store som man får på bakeriet.

Blir ekstra godtesyk når jeg er stressa og sliten. Prøver å holde meg unna midt i uka da. Men jeg spiser kjeks og sånt ganske ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaa, her hjemme blir jeg bare kalt godteguri :ler:

Spiser så mye godteri at det er helt sykt.

Og boller..har fått helt bolledilla,spiser mange hver dag.

Må nok bare skjerpe meg litt, godt kosthold er det noe som heter.. tror jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det dessverre også sånn spesielt før de "røde dagene"...!!!

Har vi ikke godteri i skapet da (fordi mamma har spist opp alle restene :oops: )...kan jeg til og med spise opp ting i skapene som jeg egentlig ikke liker...bare det er noe søtt..!!! :(

Jeg tar kromtabletter...og det har hjulpet meg litt.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, godt å høre at jeg ikke er alene da. Det var nesten som om godtehungeren tok fullstendig rotta på meg. Oppførte med sikkert som en liten unge i matbutikken :ler:

Men nå har jeg et lite opphold.....

Har akkurat spist middag, så det hjalp endel og vi koser oss nå med Asina-brus : )

Klem fra matvraket :D

P.S : Skal prøve kromtabletter !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg egentlig ikke igjen..er heller sånn at om jeg spiser en sjokolade blir jeg neste kvalm etterpå..hehe

Men det hjelper å spise regelmessig(og sunt), blir blodsukkeret lavt får du fort lyst på noe snacks.

Selv spiser jeg ofte og lite, og jeg får sjelden snopesug.

Går jo an å kjøpe noe som er litt sunnere når man bare må ha noe å knaske på. Men det er kanskje det som er det vanskelige..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er slett ikke alene med godtesug, nei :blunke:

Kromtabletter har en viss effekt for meg. En annen viktig ting er, som andre har nevnt, å spise regelmessig for å holde blodsukkeret stabilt. Et tredje tips; når du har lyst på godteri - ta deg litt ordentlig mat først, eventuelt en frukt, så blir suget litt mindre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha ha, så mange godtegriser det er her :ler:

Spiser veldig lite godteri jeg. Kanskje 1-2 små enheter per mnd. (1 enhet= et drops f.eks)

Men FRUKT, det går ned som hakka møkk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lytt på kroppen!

Hei,

Trang på gotteri er tegn på vitamin og mineral mangel. Det er ikke for ingen ting dere er så "gottesyke", kroppen sier ifra, jeg trenger ernæring. Noen her har nærmet seg med å si spise riktig.

Med dette menes, å få riktig ernæring gjennom mat, men med den mat industri og ikke minst matvaner som vi har i den vestlig kultur, har vi dessto mer behov for kosttilskudd. Jeg startet med natur produkter, og jeg spiser ikke halv parten gotteri nå som jeg gjorde før. Jeg gikk til og med ned i vekta.

En tips: Når du virkelig får lyst på sjokolade, kjøp den, ta en liten bit, f.eks en 5 del av det (avhengig av størrelsen) og spis den med god samvittighet, og kast resten ut. Men du fortsatt trenger vitaminer og mineraler og ikke minst fiber, fordi du klarer ikke å kaste ut sjokoladen ut. Du har fortsatt kjempe behov.

Hilsen Gita!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden bør stenges................ :blunke:

Ja huff og huff, fikk også veldig lyst på noe nå. Men jeg har bestemt meg

for å skjerpe meg med gottespisinga. Men jeg kan love deg at jeg kjenner huget etter noe...

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden hjelper meg den. Var å handla (i dag og), kjøpte ikke så mye som en sjokoladebit eller et drops. Fylte sekken med appelsiner og epler, og et vitaminpilleglass i steden. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Kattepus!

Hadde ikke lyst på godt før jeg var så dum og leste tråden! Nå er det gjort.......

Sjokolade! :P Særlig Bocca og melkesjokolade, cuba, firkløver, helnøtt, troika, spesial, Å HERREGUUD!!!!!

Og ostepops! Potetgull med paprika! Pringles! Cola! Fanta!

TUSEN TAKK, KATTEPUS!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

En tips: Når du virkelig får lyst på sjokolade, kjøp den, ta en liten bit, f.eks en 5 del av det (avhengig av størrelsen) og spis den med god samvittighet, og kast resten ut.

Ta EN bit av sjokoladen?

KASTE resten?

Den var god! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Flaks jeg ikke liker potetgull, etter å ha lest denne tråden :ler:

Er dere HELT godtesyke? :roll:

Alt må nytes med måte, vet dere vel!

Når godtesuget blir for sterkt, SPIS FRUKT!! Eller drikk proteinshake med sjokoladesmak :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...