Gå til innhold

Betatt av en på treningssenteret

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Treningssenter er ikke en plass å være på sjekkern sier mange her. Jeg vil mene at det er absolutt en bedre plass enn på byen hvor man er full og dømmekraften er kraftig redusert. Noen sjanser må man bare gripe. Hva hvis den du liker, viser seg å være din drømme / mann eller dame?? Gå for it!  

Anonymkode: ab538...452

Jaaaa, kast deg over han/henne. 

Anonymkode: 87a3c...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 16.11.2023 den 8.18):

Men hvorfor skal kvinner være så mye mer fokusert på trening enn menn? En kvinne som "forstyrrer" en mann blir alltid godt mottatt.

Anonymkode: 7b1a6...6f5

Handler ikke om at kvinner er mer fokusert en menn når man trener.

Det handler om at langt fler menn en kvinner ser på treningssenter som en sjekkearena.

Samme med meg. Når jeg er på trening, så er jeg der for å trene. Ergo mitt fokus er på treningen. Flere menn er der åpenbart mer for å sjekke jenter, ergo deres fokus er mindre på selve treningen og mer på jenter som er der.

Det er ikke sånn at jeg blir forferdet fordi en mann/gutt tar kontakt, men det er litt irriterende. Når jeg står der med hodetelefoner på og tar knebøy, hva er det som signaliserer at jeg ønsker å «sjekkes opp»? Jeg forstår det ikke.

Treningssenter er uegnet som sjekkearena. Det er faktisk blitt sånn på noen av de større sentrene i og utenfor Oslo, at personal følger med og ber menn om å la jenter trene i fred, om man ser at de aktivt prøver å sjekke jenter. De skremmer bort kunder. Det er faktisk ikke alle jenter som klarer å gi faen, men som oppriktig syntes det er plagsomt.

Anonymkode: 0a5d6...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo logisk å trene på et treningssenter, bare tenkte litt på alle menn som priser seg over sin logiske sans. Punktum. 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/16/2023 at 10:20 AM, AnonymBruker said:

Hvis jeg var deg så hadde jeg funnet ut hva han het og begynt å stalke han på sosiale medier. Først da kan man legge en plan. For først må man finne ut om han har dame. Eller er hetrofil i det hele tatt.
Så ville jeg lagt en plan på hvordan man kan få bedre kontakt UTEN at det er åpenbart at du er interessert i han. Å bare gå bort og spørre om han vil ta en kaffe er super risky. Du kan risikere "nei takk, jeg er ikke interessert i deg på den måten" og da kan det jo hende du må vurdere å bytte treningssenter avhengig av hvor kleint det hele blir. Er du villig til å risikere det?

Finn noen uskyldige åpningsreplikker, og se ann hvor vennlig eller avvisende han er. All form for kontakt blir enklere når man har pratet sammen.
Det kan være noe så uskyldig som "hei jeg ser du er her ofte, så kanskje du vet det? [insert hvilket som helst spørsmål om treningssenteret, apparatene eller treningstimene senteret tilbyr], og kjenn på hvordan praten flyter og om han tar initiativ i samtalen. Hold samtalen trenings-relatert, lett og upersonlig i starten.

Synes jeg husker en tråd på KG om en dame som var supergira på en fyr på et treningssenter men ble brutal avvist. Kanskje jeg husker feil, men tror hun tok en "hei har du lyst å ta en kaffe?" Etter avvisningen grudde hun seg til å dra tilbake til senteret og viste knapt hva hun skulle gjøre.
Jeg mener at man ALDRI skal gå bort til NOEN med slike direkte spørsmål uten å i det minste være 80% sikker på at den andre personen takker ja.
Start alltid med vennlig dialog i forkant. For guds skyld. Det er nesten ikke nøye hva.

Anonymkode: 8dd40...9c4

Men hvordan finner jeg ut hva han heter uten å snakke med ham?! 

For øvrig veldig gode tips du kommer med her 👍 Takk!

TS

Anonymkode: 04773...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ok, det der er jo helt sjukt. Han ble avvist og gikk bort. Hvorfor klage på ham da? 

Anonymkode: 04773...c91

Vel. Han burde holde kjeft og la folk være i fred. Hvor vanskelig er det å la noen trene i fred? Han #villebaresnakkelitt 🙄

Igjen. Gymmen er virkelig ikke stedet å leke don juan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel. Han burde holde kjeft og la folk være i fred. Hvor vanskelig er det å la noen trene i fred? Han #villebaresnakkelitt 🙄

Igjen. Gymmen er virkelig ikke stedet å leke don juan. 

bedre å leke don juan på byen.. det er jo litt ironisk da, at menn her inne fokuserer så fryktelig på utseende, men så avbryter de kvinner mens de (kvinnene) jobber hardt for å overholde kvinneguidens menn sine kriterier for hva de ser etter i en dame, men så avbryter de jo henne ... og i verste fall, hvis kvinnen er veldig rasjonell kan jo hun tenke at: åja, han synes trening er fæle greier, jeg må slutte å trene, hvorfor ellers avbryter han treningen min, dosent make and sense. det går litt tid og så blir han rasende fordi hun legger på seg. jammen, jammen. hvorfor avbrøt du meg da, din hønsehjerne. jeg var jo opptatt med å gjøre meg selv deilig, men du avbrøt hele driten. 

den er ganske klassisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

åja, han synes trening er fæle greier, jeg må slutte å trene, hvorfor ellers avbryter han treningen min, dosent make and sense. det går litt tid og så blir han rasende fordi hun legger på seg. jammen, jammen. hvorfor avbrøt du meg da, din hønsehjerne. jeg var jo opptatt med å gjøre meg selv deilig, men du avbrøt hele driten

Vel. Han avbrøt henne faktisk ikke, han ventet til hun var ferdig og prøvde å være høflig. Men hvorfor la fakta ødelegge for en god, usaklig utblåsning? 🤯 

I alle fall.. Tiktoken peker på 2 ting:

1) treningssenter er en dårlig arena for å bli kjent med folk.

2) Dobbeltmoralen henger over oss som tykk tåke. Priviligerte snupper som har dyppet hodet litt for langt ned i #metoo-gryta mener at det ikke finnes noen grenser for hva de kan kalle seksuell trakassering, og tåler absolutt ingen form for oppmerksomhet fra andre, så kun et blikk, et "hei" eller bare å være i nærheten er nok til å bli anmeldt til personalet.  Samtidig diskuteres det livlig når jenter føler for å sjekke gutter på samme treningsstudioet. Da er stemningen "Gå for det, sister, du er awesome! 🥰

Tror vi bare kan enes om : "Mind your own business" 

Anonymkode: 1aae6...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Vel. Han avbrøt henne faktisk ikke, han ventet til hun var ferdig og prøvde å være høflig. Men hvorfor la fakta ødelegge for en god, usaklig utblåsning? 🤯 

I alle fall.. Tiktoken peker på 2 ting:

1) treningssenter er en dårlig arena for å bli kjent med folk.

2) Dobbeltmoralen henger over oss som tykk tåke. Priviligerte snupper som har dyppet hodet litt for langt ned i #metoo-gryta mener at det ikke finnes noen grenser for hva de kan kalle seksuell trakassering, og tåler absolutt ingen form for oppmerksomhet fra andre, så kun et blikk, et "hei" eller bare å være i nærheten er nok til å bli anmeldt til personalet.  Samtidig diskuteres det livlig når jenter føler for å sjekke gutter på samme treningsstudioet. Da er stemningen "Gå for det, sister, du er awesome! 🥰

Tror vi bare kan enes om : "Mind your own business" 

Anonymkode: 1aae6...ae7

Gjør ikke meg noe at jeg aldri kan sjekke noen opp hvis det er så utrolig nøye på ‘dobbeltmoral’, men nå tar du jo utgangspunkt i at alle er kliss like.

hvorfor er det ingen av de heite mennene som trener ved siden av meg??? Jeg føler meg diskriminert… bare sånne rare, gamle gubber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.11.2023 den 17.59):

Det er ikke creepy om du er pen.

Anonymkode: bf484...592

Forsiktig med sarkasme her inne 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamer skrev (20 minutter siden):

Forsiktig med sarkasme her inne 😂

Det er ganske provoserende for meg som faktisk har vært ganske pen, når jeg tenker på mengden med dritt jeg har tatt imot fra mindre pene. Folk får mer utbytte av en pen person uansett i hverdagen, fremfor en mindre pen person som tror de kan eie en pen person og låse den personen inne og bestille diverse utnytting når det passer den personen. Hvorfor ikke heller litt på alle, fremfor alt på 1 person. Hvis man har litt empati og litt større følelser enn: meg og min vesle kuk har blitt enige om blablabla.. så hadde det vært flere glade og fornøyde mennesker i verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er typisk norsk og viser norsk mentalitet i et nøtteskall. 

At jenter ikke vil bli sjekket opp på treningssenter er bare tull. Om drømmemannen med stor D tok kontakt, så skal jeg love dere at alle jenter hadde ønsket det velkommen. Problemet er nok som ellers at det gjerne er uinteressante menn som tar kontakt eller at de gjør det på en lite elegant måte.

Tilbake til tråden. Hvorfor sjekking? 

Hva med å bare utstråle litt varme og et smil? Og så etter hvert driste seg til et hei og kanskje finne en unnskyldning til å komme i prat? 

Det er mange måter å forføre både menn og kvinner. I en setting som et treningssenter ville jeg (og har gjort) vært litt mer nøytral i tilnærmingen enn jeg kan være i andre settinger.
:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som en liten apropos ønsker jeg å følge opp med en liten kommentar eller observasjon. Jeg er en varm og åpen person som lett kommer i kontakt med både kvinner og menn, men jeg lurer på om noe kan ha endret seg i samfunnet post-covid og kanskje også post-smarttelefon? 

På grunn av covid fikk jeg en ufrivillig pause fra treningssenter hvor jeg nyttet muligheten til å satse på løping og var først tilbake fast på treningssenter på starten av året. Til nå har jeg ikke blitt kjent med noen utover noen korte kommentarer.

Dette er i sterk kontrast til tidligere hvor jeg som fremmed på nye treningssenter raskt etablerte en omgangskrets på kanskje rundt 10-15 faste personer som jeg pleide omgang med hver gang jeg var på trening. Mest menn, men også noen kvinner. De fleste overfladige bekjentskap, men fortsatt veldig hyggelig å ha noen faste personer man kunne skravle med og få hjelp til spotting og lignende når man først var på trening. Veldig sosialt og gøy. 

Mulig det er noe med mitt nye treningssenter, men inntrykket mitt er at folk er mye mer lukket enn tidligere og for bare få år tilbake. De fleste sitter oppslukt av telefonene sine og hvor man tidligere lett kunne komme i prat er det nå som det er en barriere som må brytes. Og selv så sosial jeg er blir det typisk ikke noe av at jeg tar initiativ til kontakt med noen som er oppslukt i telefonen sin og sitter med hodetelefoner på. 

Nå er dette bare en generell betraktning, men det kan også være verdt å ha i tankene for dere som ønsker å bli kjent med noen på treningssenter. Legg vekk telefonen og løft blikket. Vis at du er åpen for kontakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnar Danneskjöld skrev (7 minutter siden):

At jenter ikke vil bli sjekket opp på treningssenter er bare tull. Om drømmemannen med stor D tok kontakt, så skal jeg love dere at alle jenter hadde ønsket det velkommen. Problemet er nok som ellers at det gjerne er uinteressante menn som tar kontakt eller at de gjør det på en lite elegant måte.

Menn som #barevilsnakkelitt på trening er ikke og kan ikke bli en drømmemann. Det er det du ikke forstår.

Hvordan vedkommende ser ut er likegyldig. Selve faktum at han creeper på gymmen er nok til å være uaktuell og gjøre han uaktuell for noe som helst. Den potensielle drømmemannen reduserer seg til en «gym creep» helt selv.

Jeg har da også hatt godt trente «kjekkaser» komme bort til meg på trening. Litt irriterende. Ingen katastrofe eller noe å rope høyt om, men litt irriterende. Finn en passende arena å sjekke på, ikke creep når jeg står der svett og udelikat og trener knebøy. Det er så jævla upassende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnar Danneskjöld skrev (5 minutter siden):

Og selv så sosial jeg er blir det typisk ikke noe av at jeg tar initiativ til kontakt med noen som er oppslukt i telefonen sin og sitter med hodetelefoner på. 

Nettop derfor du ser mange jenter som trener med hodetelefoner og driver med telefon i mellom settene. Det er en effektiv måte å få være i fred på🙅‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Menn som #barevilsnakkelitt på trening er ikke og kan ikke bli en drømmemann. Det er det du ikke forstår.

Hvordan vedkommende ser ut er likegyldig. Selve faktum at han creeper på gymmen er nok til å være uaktuell og gjøre han uaktuell for noe som helst. Den potensielle drømmemannen reduserer seg til en «gym creep» helt selv.

Jeg har da også hatt godt trente «kjekkaser» komme bort til meg på trening. Litt irriterende. Ingen katastrofe eller noe å rope høyt om, men litt irriterende. Finn en passende arena å sjekke på, ikke creep når jeg står der svett og udelikat og trener knebøy. Det er så jævla upassende.

Tull og tøys og det er dette jeg mener med at tråden viser norsk mentalitet i et nøtteskall. Om det virkelig var en du var interessert i, så hadde du ikke avvist vedkommende eller opplevd det som irriterende og bedt han finne deg på byen eller Tinder istedenfor. Kvinner flest kan ikke vrake og velge på den måten.

Det som er tydelig er at du aldri har blitt sjekket opp av noen som vet hva de gjør eller hvor interessen har vært ønsket. Derfor opplever du det som 'creepy' og irriterende. 

En som vet hva han gjør leser situasjonen og ville for eksempel aldri gått bort og forstyrret en jente midt i et sett, tilbudt å hjelpe henne med en øvelse (katastrofalt), på tredemøllen eller glodd henne ned i tre uker før han endelig tok kontakt. 

En som vet hva han gjør har sosial intuisjon og leser situasjonen. Det inkluderer å trekke seg tilbake om han merker at kontakten ikke er ønsket. Eller å unngå kontakt i utgangspunktet om han merker at det er null interesse for det. 

Anonymkode: 89002...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tull og tøys og det er dette jeg mener med at tråden viser norsk mentalitet i et nøtteskall. Om det virkelig var en du var interessert i, så hadde du ikke avvist vedkommende eller opplevd det som irriterende og bedt han finne deg på byen eller Tinder istedenfor. Kvinner flest kan ikke vrake og velge på den måten.

Det som er tydelig er at du aldri har blitt sjekket opp av noen som vet hva de gjør eller hvor interessen har vært ønsket. Derfor opplever du det som 'creepy' og irriterende. 

En som vet hva han gjør leser situasjonen og ville for eksempel aldri gått bort og forstyrret en jente midt i et sett, tilbudt å hjelpe henne med en øvelse (katastrofalt), på tredemøllen eller glodd henne ned i tre uker før han endelig tok kontakt. 

En som vet hva han gjør har sosial intuisjon og leser situasjonen. Det inkluderer å trekke seg tilbake om han merker at kontakten ikke er ønsket. Eller å unngå kontakt i utgangspunktet om han merker at det er null interesse for det. 

Anonymkode: 89002...bf6

Er ikke så fruktbart å diskutere med deg, når du legger premiss og lager et narrativ der du bestemmer hvordan jeg er som menneske og hva jeg ville gjort og ikke gjort. Har du får vane å gjøre det med alle du er i kontakt med?

Jo. Jeg avviser creeps på trening, uavhengig av hvem det måtte være. Enten om jeg er singel eller ikke. Enten kan du ikke lese, eller så velger du bare å fullstendig overse hva folk skriver. En mann som prøver å sjekke på gymmen, har pr def gjort seg uaktuell. Jeg hadde ikke kunne vært interessert i en som prøver å sjekke på gymmen, fordi det er creepy, upassende og faller rett inn i #villebaresnakkelitt. Stort tydeligere klarer jeg ikke å være. Om jeg er midt i et sett hadde jeg blitt forbannet og ugrei. I mellom sett er det bare irriterende og upassende. Prøver man midt i et sett så er man i grenseland hjerneskadet.

Jo. Jeg «velger og vraker» hvilke arenaer jeg er åpen for initiativ fra menn. Trening er ikke en av dem. Selvfølgelig velger og vraker jeg selv. Det er 100% opp til meg.

Jo jeg har blitt sjekket opp av flere som «vet hva de gjør». Gjelder for så vidt alle jeg har vært med i ulik grad. De hadde dog ikke lykkes om de forsøkte seg når jeg er på gymmen. Som er hele poenget, som ser ut til å gå rett over hode på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er ikke så fruktbart å diskutere med deg, når du legger premiss og lager et narrativ der du bestemmer hvordan jeg er som menneske og hva jeg ville gjort og ikke gjort. Har du får vane å gjøre det med alle du er i kontakt med?

Jo. Jeg avviser creeps på trening, uavhengig av hvem det måtte være. Enten om jeg er singel eller ikke. Enten kan du ikke lese, eller så velger du bare å fullstendig overse hva folk skriver. En mann som prøver å sjekke på gymmen, har pr def gjort seg uaktuell. Jeg hadde ikke kunne vært interessert i en som prøver å sjekke på gymmen, fordi det er creepy, upassende og faller rett inn i #villebaresnakkelitt. Stort tydeligere klarer jeg ikke å være. Om jeg er midt i et sett hadde jeg blitt forbannet og ugrei. I mellom sett er det bare irriterende og upassende. Prøver man midt i et sett så er man i grenseland hjerneskadet.

Ok. Ingen regel uten unntak. Vi er alle ulike. Jeg tror dog ikke din innstilling er representativ for kvinner flest, men mulig jeg tar feil? Noen andre kvinner her som stiller seg bak dette?

Jeg tror også mange kvinners negative erfaringer kommer fra menn som ikke vet hva de driver med eller er uinteressante i utgangspunktet. Etter min erfaring som erfaren skjørtejeger og hva kvinner har fortalt meg direkte er de slett ikke vant med å bli tatt kontakt med i hverdagen i Norge og de få som har blitt det har gjerne blitt det av menn de ikke har hatt interesse av eller det har vært gjort på en klønete måte.

Med det sagt, så har aldri treningssenteret vært noen primær arena for sjekking for min del og jeg har først og fremst gått dit for å trene. Faktisk kan jeg huske kun én gang hvor jeg tok direkte kontakt med en kvinne. De andre har vært mer av nøytral eller indirekte natur hvor man tilfeldigvis trener på samme sted og kommer i kontakt over tid.

Jeg synes bare det er dumt å skulle være kategorisk avvisende til å kunne bli kjent med noen på treningssenter, men det får jo være opp til hver enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...