AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #61 Del Skrevet 10. januar 2024 On 1/3/2024 at 10:23 AM, AnonymBruker said: Det var en over her som sa at de var "glad vi har et sikkerhetsnett i tilfelle noe går galt". Dette er feil, og det er veldig skadelig for saken at friske folk går rundt og tror dette, for vi får aldri endret systemet når det er syke folk uten energi og ressurser som må ta kampen. Anonymkode: 53256...4f0 Veldig godt innlegg. Jeg er glad for at du hadde ressursene til å klare å komme deg ut på riktig side. Både i deg selv, og takket være familien din. Jeg har også vært i situasjonen at jeg har vært prisgitt familie for å ha mat. Min NAV kontakt sa: jeg vet du er syk, og at du skulle hatt AAP. Mens NAV som organisasjon valgte likefullt å pushe saken helt til trygderetten. Grunnen? Det manglet ett ord; ethvert, i legeerklæringen. Etterpå sa de unnskyld til legen min. Og likevel, til tross for åpenhet, er min nærmeste venninne overbevist over at vi har ett sikkerhetsnett dersom vi trenger det. 🤷🏻♂️ Anonymkode: a1995...fb4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #62 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Veldig godt innlegg. Jeg er glad for at du hadde ressursene til å klare å komme deg ut på riktig side. Både i deg selv, og takket være familien din. Jeg har også vært i situasjonen at jeg har vært prisgitt familie for å ha mat. Min NAV kontakt sa: jeg vet du er syk, og at du skulle hatt AAP. Mens NAV som organisasjon valgte likefullt å pushe saken helt til trygderetten. Grunnen? Det manglet ett ord; ethvert, i legeerklæringen. Etterpå sa de unnskyld til legen min. Og likevel, til tross for åpenhet, er min nærmeste venninne overbevist over at vi har ett sikkerhetsnett dersom vi trenger det. 🤷🏻♂️ Anonymkode: a1995...fb4 NAV tar mange liv hvert år, folk orker ikke mer. Staten er dessverre noe du skal kjempe mot hele livet, om du skylder staten 10 000kr kan de tvangsselge ditt hjem. Så ille er det faktisk, mens staten selv kan sløse milliarder....uten at noen må stå til ansvar for det. De som tror at alt er så bra i Norge har ikke møtt veggen i velferd, helse, omsorg etc...alt handler kun om en ting i livet ditt: Pengene. Anonymkode: abefa...822 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #63 Del Skrevet 12. januar 2024 17 hours ago, AnonymBruker said: NAV tar mange liv hvert år, folk orker ikke mer. Staten er dessverre noe du skal kjempe mot hele livet, om du skylder staten 10 000kr kan de tvangsselge ditt hjem. Så ille er det faktisk, mens staten selv kan sløse milliarder....uten at noen må stå til ansvar for det. De som tror at alt er så bra i Norge har ikke møtt veggen i velferd, helse, omsorg etc...alt handler kun om en ting i livet ditt: Pengene. Anonymkode: abefa...822 Selvfølgelig handler alt i livet om penger til syvende og sist. Men å si at NAV tar liv, der er jeg helt uenig. Det får man faktisk ta på sin egen kappe. Anonymkode: 1cf9e...298 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #64 Del Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Selvfølgelig handler alt i livet om penger til syvende og sist. Men å si at NAV tar liv, der er jeg helt uenig. Det får man faktisk ta på sin egen kappe. Anonymkode: 1cf9e...298 Bare å google litt for å finne eksempler på det. Et tilfeldig treff. https://trudehelenhole.no/2016/04/05/nar-nav-tar-liv/ Anonymkode: 37171...64e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #65 Del Skrevet 12. januar 2024 47 minutter siden, AnonymBruker said: Bare å google litt for å finne eksempler på det. Et tilfeldig treff. https://trudehelenhole.no/2016/04/05/nar-nav-tar-liv/ Anonymkode: 37171...64e Jeg har ikke lyst å diskutere enkeltindivider, det syns jeg vi kan ha såpass respekt for. Anonymkode: 1cf9e...298 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #66 Del Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Selvfølgelig handler alt i livet om penger til syvende og sist. Men å si at NAV tar liv, der er jeg helt uenig. Det får man faktisk ta på sin egen kappe. Anonymkode: 1cf9e...298 Snakk om å være lite reflektert, NAV presser mennesker så de blir alvorlig psykisk syke. Gir opp...tar selvmord. Utfra hva du skriver aner du ikke hva du snakker om, aldri vært i samme situasjon. NAV har fengslet folk uriktig! Sonet med drapsmenn og pedofile på høysikkerhetsfengsel!! Innførte pauseår på AAP så folk måtte over på sosialhjelp, mange fikk det ikke. Måtte leve av familie!! Du mener man selv må ta selvmord på egen kappe? For et sykt menneske du er!! Anonymkode: abefa...822 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #67 Del Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bare å google litt for å finne eksempler på det. Et tilfeldig treff. https://trudehelenhole.no/2016/04/05/nar-nav-tar-liv/ Anonymkode: 37171...64e Det er mange eksempel, spørsmålet er bare hvor mange. Noen få kommer i media, men man kan nok tenke seg kanskje tosiffret antall selvmord hvert år pga NAV/Staten generelt. https://www.vartoslo.no/aap-nav-sosialstonad/nav-sviktet-meg-da-jeg-var-pa-mitt-svakeste-jeg-sa-ingen-annen-utvei-enn-a-ta-mitt-eget-liv/345628 https://frifagbevegelse.no/nyheter/krever-kartlegging-av-selvmord-blant-ufore-og-ledige-som-strakstiltak--det-vil-komme-lover-hoie-6.158.738896.7dc87855fb https://aap-aksjonen.no/noen-ender-opp-med-a-ta-sitt-eget-liv/ https://www.dagensmedisin.no/arbeidsliv-folkehelseinstituttet-forskning/studie-flere-selvmord-blant-aap-mottakere-og-arbeidsledige-enn-blant-folk-i-jobb/591073 https://www.nrk.no/mr/sosialklienter-truer-med-selvmord-1.6668727 "-De alle svakeste er blitt taperne i NAV-reformen. Det sier Georg Rønning i Foreningen Fattignorge" Anonymkode: abefa...822 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #68 Del Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Innførte pauseår på AAP så folk måtte over på sosialhjelp, mange fikk det ikke. Måtte leve av familie!! Anonymkode: abefa...822 Er vel strengt tatt ikke NAV sin feil at politikerne innførte karensår. Anonymkode: c8191...347 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #69 Del Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er vel strengt tatt ikke NAV sin feil at politikerne innførte karensår. Anonymkode: c8191...347 NAV er jo staten da, styrt av staten; våre politikere. Anonymkode: abefa...822 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #70 Del Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): NAV er jo staten da, styrt av staten; våre politikere. Anonymkode: abefa...822 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Snakk om å være lite reflektert, NAV presser mennesker så de blir alvorlig psykisk syke. Gir opp...tar selvmord. Utfra hva du skriver aner du ikke hva du snakker om, aldri vært i samme situasjon. NAV har fengslet folk uriktig! Sonet med drapsmenn og pedofile på høysikkerhetsfengsel!! Innførte pauseår på AAP så folk måtte over på sosialhjelp, mange fikk det ikke. Måtte leve av familie!! Du mener man selv må ta selvmord på egen kappe? For et sykt menneske du er!! Anonymkode: abefa...822 Anonymkode: c8191...347 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #71 Del Skrevet 12. januar 2024 13 hours ago, AnonymBruker said: Snakk om å være lite reflektert, NAV presser mennesker så de blir alvorlig psykisk syke. Gir opp...tar selvmord. Utfra hva du skriver aner du ikke hva du snakker om, aldri vært i samme situasjon. NAV har fengslet folk uriktig! Sonet med drapsmenn og pedofile på høysikkerhetsfengsel!! Innførte pauseår på AAP så folk måtte over på sosialhjelp, mange fikk det ikke. Måtte leve av familie!! Du mener man selv må ta selvmord på egen kappe? For et sykt menneske du er!! Anonymkode: abefa...822 Hvem er NAV? Mener du at saksbehandlere, som er mennesker, har blod på hendene? Hvis man jobber i NAV, har man tatt menneskeliv? Anonymkode: 1cf9e...298 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #72 Del Skrevet 13. januar 2024 (endret) Det er politikerne som bestemmer over NAV. Det er du og jeg som bestemmer hvilke politikere som skal få bestemme. Jeg har bodd lenge i utlandet, der jobbet jeg alltid som frivillig/med veldedig arbeid. Det er ganske kjipt, for i absolutt fattige land er det mye dritt og elendighet. Barn som bor på gata, prostituerte som brødfør familien, folk som sulter. Nå jobber jeg i NAV. Det er leit, for folk er syke og fattige her også. Kanskje de mister alt de har jobbet hardt for. MEN: de får mat, de får en plass å bo, de får hjelp til omskolering, utdanning, finne jobb. De får dessverre ikke hjelp til å betale lån, eller til å spare penger. De må bruke bufferen/sparepengene sine først. Anonymkode: 1250d...786 Ryddet for sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod. Endret 16. januar 2024 av Perelandra 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #73 Del Skrevet 13. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 13.1.2024 den 23.43): Det er politikerne som bestemmer over NAV. Det er du og jeg som bestemmer hvilke politikere som skal få bestemme. Jeg har bodd lenge i utlandet, der jobbet jeg alltid som frivillig/med veldedig arbeid. Det er ganske kjipt, for i absolutt fattige land er det mye dritt og elendighet. Barn som bor på gata, prostituerte som brødfør familien, folk som sulter. Nå jobber jeg i NAV. Det er leit, for folk er syke og fattige her også. Kanskje de mister alt de har jobbet hardt for. MEN: de får mat, de får en plass å bo, de får hjelp til omskolering, utdanning, finne jobb. De får dessverre ikke hjelp til å betale lån, eller til å spare penger. De må bruke bufferen/sparepengene sine først. Anonymkode: 1250d...786 Ryddet for sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod. Det er jo i en ideell verden, hvor resultatet matcher hensikten, og det vet vi jo at det ikke gjør. Jeg sier ikke at alle ansatte i nav har blod på hendene. Men byråkratiet, høyre og systemet har. Anonymkode: a1995...fb4 Endret 16. januar 2024 av Perelandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #74 Del Skrevet 13. januar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo i en ideell verden, hvor resultatet matcher hensikten, og det vet vi jo at det ikke gjør. Jeg sier ikke at alle ansatte i nav har blod på hendene. Men byråkratiet, høyre og systemet har. Anonymkode: a1995...fb4 Huff ja, vi mennesker og systemene våre har mange feil og mangler. Etter min mening, er kapitalismen et veldig urettferdig system. Men, Norge er jo ikke verst, da.... Hva har skjedd med deg, og hva skulle du ønske var annerledes? Før du sabler meg ned, jeg har faktisk flere ganger gitt bort alle pengene jeg hadde til folk som trengte dem mer. Personlig har jeg aldri før opplevd å jobbe i et system som lot meg sørge for at ingen må bo på gata, og at alle kan legge seg mette. Anonymkode: 1250d...786 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #75 Del Skrevet 14. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 13.1.2024 den 23.43): Det er politikerne som bestemmer over NAV. Det er du og jeg som bestemmer hvilke politikere som skal få bestemme. Jeg har bodd lenge i utlandet, der jobbet jeg alltid som frivillig/med veldedig arbeid. Det er ganske kjipt, for i absolutt fattige land er det mye dritt og elendighet. Barn som bor på gata, prostituerte som brødfør familien, folk som sulter. Nå jobber jeg i NAV. Det er leit, for folk er syke og fattige her også. Kanskje de mister alt de har jobbet hardt for. MEN: de får mat, de får en plass å bo, de får hjelp til omskolering, utdanning, finne jobb. De får dessverre ikke hjelp til å betale lån, eller til å spare penger. De må bruke bufferen/sparepengene sine først. Anonymkode: 1250d...786 Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. NAV fungerer dårlig, det konkluderte de med i 2015. At det var en feil å opprette det. Hvem man stemmer på hjelper ikke, systemet får man ikke endret. Nordmenn holder seg til AP-Høyre, den trenden får du ikke endret. Det med at alle får et bosted stemmer ikke, noen ganger så er det veldig dårlig også. Mens våre "flyktninger" får tildelt en fin bolig som er kjøpt for formålet. Mens er du Norsk....nei..da skal du få minst mulig. NAV tretter ut mennesker i sentrifugen sin, noen går på AAP i 10-15år....unødvendig. NAV gjør alt for å knekke mennesker. "gjør du ikke det vi sier så stopper pengene" Tvinge mennesker til å selge en nedbetalt bolig, der man lever med svært lave kostnader. Så blir det dyrere den dagen NAV skal dekke husleie. Umulig å komme inn på et privat leiemarked for en NAVér også. Anonymkode: abefa...822 Endret 16. januar 2024 av Perelandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 16. januar 2024 #76 Del Skrevet 16. januar 2024 Tråden er ryddet for krenkende innhold og svar til dette Perelandra, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #77 Del Skrevet 17. januar 2024 Sjokkerende lesing: https://fontene.no/nyheter/hun-sa-opp-etter-ti-ar-i-nav--jeg-hadde-ikke-samvittighet-til-a-jobbe-der-lenger-6.47.659539.e97660f260 «Kari» ville hjelpe folk med rusproblemer, men endte med å presse dem inn i feil tiltak for å pynte på Nav-statistikken. Til slutt kunne hun ikke lenger stå inne for jobben, og sa opp. Anonymkode: 5f158...f02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #78 Del Skrevet 16. februar 2024 Bumper... Er nok mange her inne med dårlig erfaring. Anonymkode: abefa...822 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #79 Del Skrevet 17. februar 2024 William_S skrev (På 22.11.2023 den 10.42): Disse jobbsøkerkursene NAV sender en på er noe av det dummeste jeg har vært på noensinne. Men det er et mål hos mange NAV kontor å sende en ut i flest mulig tiltak. Enig😄 hvis feks en person som har jobbet i mange år mister jobben pga nedbemanning - så tror de at et jobbsøker kurs skal hjelpe? Sitte samlet med andre arbeidsledige for å «lære å få en jobb»? Anonymkode: df9f2...942 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #80 Del Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Enig😄 hvis feks en person som har jobbet i mange år mister jobben pga nedbemanning - så tror de at et jobbsøker kurs skal hjelpe? Sitte samlet med andre arbeidsledige for å «lære å få en jobb»? Anonymkode: df9f2...942 De som driver jobbsøkerkursene har NULL kompetanse.....de har kun laget et produkt ut av ingenting for å pumpe staten for millioner. Da ser man hvor useriøs staten er, betal skatten din med glede synes jeg passer dårlig.. Anonymkode: abefa...822 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå