Gå til innhold

Hjalp det å ta eggløsningstest for å bli gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke brukt det før, men tenkte etter 8 måneder nå å prøve det denne perioden.
Opplevde du at du ble gravid når du startet med eggløsningstester? 

Anonymkode: 8799a...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre skal det mer en bare eggløsning og sperm og bli gravid. Men har du eks fast syklus? Vet du når du har eggløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fikk aldri positiv test. Det var så stor umake at det ødela syklusen min i 3 måneder. Jeg har heldigvis vanligvis veldig stabile sykluser, fikk hjelp til å oppdage tidsvi du for el ved hjelp av blodprøver og brukte kalender. Klaffet til slutt!

Anonymkode: e57be...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (Akkurat nå):

Dessverre skal det mer en bare eggløsning og sperm og bli gravid. Men har du eks fast syklus? Vet du når du har eggløsning?

Jeg har barn fra før, så vet at jeg kan få det. Har en syklus på nøyaktig 28 dager :) Vanligvis blitt gravid på 1 forsøk alle gangene (gravid 5 ganger. 3 barn). Men nå har jeg ny mann som ønsker sitt eget barn, og jeg vil gjerne dette jeg og. Men for meg er det å bruke 8 måneder lenge (selvom jeg vet det ikke er det). Så tenkte å bli enda bedre kjent med syklusen, og også se om det kan hjelpe for å treffe riktig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, fikk aldri positiv test. Det var så stor umake at det ødela syklusen min i 3 måneder. Jeg har heldigvis vanligvis veldig stabile sykluser, fikk hjelp til å oppdage tidsvi du for el ved hjelp av blodprøver og brukte kalender. Klaffet til slutt!

Anonymkode: e57be...bad

Takk for svar! Godt å høre at det til slutt klaffet ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsningstester kan hjelpe for å finne ditt fertile vinduet, men testene i seg selv har ikke hjulpet sånn sett før vi fikk annen hjelp. 

Mange får heller aldri utslag på EL tester og blir gravid likevel med regelmessige sykluser mm. 

Skader ikke å prøve.. Ulike merker har ulike anbefalinger for når man bør begynne å teste ut i fra syklus lengde..  Oftest best å teste mellom kl 11-20. Gjerne mellom 12-18 er gode tidspunkt også. Og gjerne 2 ganger om dagen for å finne din LH topp. Jeg bruker strimler de første dagene og bruker både strimmel og digital når det nærmer seg utslag. Noen mnd får jeg utslag på begge to, noen mnd bare en av typene som slår ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har uregelmessige sykluser, så for meg klaffet det på første forsøk når jeg brukte eggløsningstest.

Anonymkode: e37bd...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har barn fra før, så vet at jeg kan få det. Har en syklus på nøyaktig 28 dager :) Vanligvis blitt gravid på 1 forsøk alle gangene (gravid 5 ganger. 3 barn). Men nå har jeg ny mann som ønsker sitt eget barn, og jeg vil gjerne dette jeg og. Men for meg er det å bruke 8 måneder lenge (selvom jeg vet det ikke er det). Så tenkte å bli enda bedre kjent med syklusen, og også se om det kan hjelpe for å treffe riktig :) 

Da har du nok eggløsning dag 14...ha sex på dag 11,13 og 16...husk at dette kan være pga hans sperm...at du ikke blir gravid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (4 minutter siden):

Da har du nok eggløsning dag 14...ha sex på dag 11,13 og 16...husk at dette kan være pga hans sperm...at du ikke blir gravid 

Ja tanken har slått meg. Håper jo ikke det🥹 håper mer på at vi har bomma 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Selv om man har fått både  1 og 3 barn tidligere så er det ingen garanti for at det går av seg selv med neste. Kroppen forandrer seg, hormoner endrer seg.. Sekundær infertilitet skjer ikke bare med dem som har 1 barn fra før.

Men eggløsningstester kan være en smart ting for å bli kjent med din syklus og se hva som skjer når man får timet det litt bedre enn ren gjetting ;)

Anonymkode: ff788...343

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 26-28 dagers syklus, trodde jeg hadde eggløsning dag 14 som normalen, men etter testing fant jeg ut den er på dag 19-22, altså kort lutealfase. Jeg må ta progresteron tilskudd for å forlenge den.

Anonymkode: 87dc3...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hjelpe veldig hvertfall🙈 jeg har 28 dagers syklus, og tenkte derfor at jeg hadde eggløsning på dag 14. Begynte med el-tester å fant ut at jeg som oftest hadde på dag 16-18 i stedet…. 

Anonymkode: ff49c...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke blitt gravid enda men er glad jeg begynte å teste eggløsningen min. Viste seg nemlig at jeg av og til fikk eggløsning 2-3 dager tidligere enn jeg trodde. Min syklus er på 28-30 dager. Har ikke blitt gravid enda men er iallefall sikker på at jeg treffer. :)

Anonymkode: 109f8...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss var EL test utslagsgivende. Vi er ikke veldig seksuelle av oss så forsøkte iherdig å time det lille som ble bedrevet på den fronten til EL. Viste seg at jeg/Flo nok har misforstått/beregnet litt feil. 

Vi prøvde i 6 mnd uten hell, men spiren satt på 2. forsøk med EL test, altså totalt pp8 🥰

Lykke til, det er verdt et forsøk! 

Anonymkode: e4b17...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi gikk uten prevensjon i nesten halvannet år (med i alle fall én kjemisk innimellom), og det satt på første forsøk med EL-test. Gravid uke 25 nå. 

Anonymkode: eaa5c...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...