Majken Skrevet 6. november 2002 #1 Del Skrevet 6. november 2002 Har fått sånn ca 30 myggestikk oppover hvert bein. Og det er store myggestikk, og det klør som bare rakkern. Er det noen som vet hva en kan gjøre for å lindre kløen? Bodylotion hjelper i ca 30 sekunder og så er det på'n igjen....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 6. november 2002 #2 Del Skrevet 6. november 2002 Ice-gelè, sånn blå, kald gelè for ømme muskler, det hjelper!! Kjøler og lindrer. Og isbiter. Og sitron... Når man blir brent av brennmaneter anbefaler man å pisse på stedet der det er brent, det skal visst hjelpe, kanskje det hjelper ved myggstikk også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 6. november 2002 #3 Del Skrevet 6. november 2002 Har du myggstikk nå, så er du vel i Australia? Kan du få tak i EURAX der? Et kløestillende middel som også er effektivt som myggmiddel. Fåes på tube og i flaske. Jeg bruker salven. Den lukter omtrent som Niveakrem. Et must på Finnmarksvidda om sommeren, og sikker god der du er også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 6. november 2002 #4 Del Skrevet 6. november 2002 Aloe Vera! Jeg har en plante stående som brukes på alt: stikk, brannsår, sår hud, brent hud, kløe, eksem osv. Du får også kjøpt ferdig Aloe Vera gele, men det er ikke like bra synes jeg. Kjøp deg en Aloe Vera-plante, så har du den til både pynt og nytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 6. november 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 6. november 2002 *ut i dusjen for å tisse* Men takk for at du minte meg på ice-geleen jeg har i skapet. At jeg ikke tenkte på den selv . Den er grønn i stedet for blå, men jeg satser på at den virker like bra.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 6. november 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 6. november 2002 Stemmer det Hege. Er i Australia nå, og de har mygg på størrelse med humler........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 6. november 2002 #7 Del Skrevet 6. november 2002 Jeg fikk et myggestikk igår jeg assa.. på t-banen faktisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 6. november 2002 #8 Del Skrevet 6. november 2002 Sier som Hege; EURAX er tingen! Den virker både kløstillende og forebyggende - myggen liker ikke lukta. Hvis ikke du får eurax i Australia kan kanskje noen sende deg en tube eller to fra Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 7. november 2002 #9 Del Skrevet 7. november 2002 Får Eurax her i USA ihvertfall. Pluss en hel haug andre kløstillende kremer og piller. Jeg har skuffen full, - myggen elsker meg! Løp og kjøp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missycat Skrevet 30. mai 2003 #10 Del Skrevet 30. mai 2003 hjeeelp! myggen har kommet til meg også! jeg er kjempeallergisk mot mygg, har fått et par stikk på ryggen og en gedigent et på armen, og jeg hovner alltid opp noe vanvittig å klør som en gaaaaaal! tar b-vitamin som visstnok skal hjelpe, men-.... myggen elsker meg, og de finner meg overalt! eurax virker ikke på meg, verken forebyggende eller kløstillende, det må nok sterkere saker til.. noen som har noe å anbefale? litago, hva har du i skuffen din??? bor i usa nå så jeg får vel tak i det meste her.. eneste som har hjulpet nogenlunde på meg er noe jeg kjøpe på helsekost i norge for noen år siden, men det er gått ut av prod. + at den stinket ganske intenst.. gruer meg til grillsesongen i norge! må ose myggmiddel hele sommerene jeg.. trasig! arg at jeg skal være så tiltrekkende da! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rioja Skrevet 30. mai 2003 #11 Del Skrevet 30. mai 2003 Det eneste som hjelper i lengden mot myggstikk som klør er Vademecum munnskyllevann! Har alltid ei flaske stående både hjemme og på hytta, kun for bruk på myggstikk. Billig og du har ei flaske i årevis... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 30. mai 2003 #12 Del Skrevet 30. mai 2003 Aloe Vera. Definitivt. Er det litt mygg, og du ikke skal være ute med dem i timesvis, kan du smøre inn huden med "hvitløksaft" (hvitløkbiter som har ligget i vann halv time el. mer). Hjelper også å spise hvitløk. Myggen liker ikke lukta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mums Skrevet 30. mai 2003 #13 Del Skrevet 30. mai 2003 Mousticlick (jeg tror det skrives slik) er tingen! Det er en liten "sak" man setter mot huden der myggstikket er, og så "klikker" man. Man får et lite elektrisk støt (veldig lite!) som lammer nervene i huden akkurat der myggstikket sitter. Så klør det ikke mer på en god stund. Når det begynner å klø igjen så "klikker" man bare en gang til. Virker definitivt! Skal dog ikke brukes av personer med hjertetrøbbel. Jeg kjøpte min i Frankrike, men jeg har hørt de skal finnes å få kjøpt i Oslo også (heter butikken Nomaden, mon tro?). Koster ikke all verden, og den varer lenge. Lukter ikke og er ikke klissete! Anbefales varmt :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-zloty Skrevet 30. mai 2003 #14 Del Skrevet 30. mai 2003 Man får lidocain på apoteket, heter muligens xylocain nå men da er det lidocain i innholdsfortegnelsen. Funker HVER gang! Er mot myggstikk, brennmaneter solbrenthet Den lokalbedøver øvre hudlag en liten stund. Doktor-zloty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 30. mai 2003 #15 Del Skrevet 30. mai 2003 Sier som Hege; EURAX er tingen! Den virker både kløstillende og forebyggende - myggen liker ikke lukta. Hvis ikke du får eurax i Australia kan kanskje noen sende deg en tube eller to fra Norge? Må bare si meg enig her Eurax er tingen.Jeg har problemer med neller og er helt avhengig av eurax. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå