DelvisPresley Skrevet 9. november 2023 #21 Del Skrevet 9. november 2023 Sliter med angst, så jeg stivner til når slikt eller lignende ting skjer. Hodet mitt sier flykt, selv om jeg får dårlig samvittighet i ettertid. Men alle kan jo ikke ha angst på samme nivå som meg, og da er det ingen unnskyldning. Nordmenn ER kalde og likegyldige til andre enn sine egne. Så i dag en fransk mann som hjalp (har hørt han snakke) en kvinne inn med barnevogna på en buss. Nordmenn gjør sjeldent slikt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 9. november 2023 #22 Del Skrevet 9. november 2023 Interessant tråd, og ikke minst "skildring".... Hva får deg til å tenke at andre land/nasjonaliteter er "varmere" enn Norge, evt. nordmenn da, TS? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #23 Del Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker 42 skrev (1 time siden): Interessant tråd, og ikke minst "skildring".... Hva får deg til å tenke at andre land/nasjonaliteter er "varmere" enn Norge, evt. nordmenn da, TS? Er det slik at du benekter at dette kan være sant bare fordi det er personlige observasjoner og ikke offentlig data? Det MÅ være offentlig intel ellers så er det bare løgn? Jeg er så sykt lei av slike benektende folk. Dessuten er det gammelt og kjent nytt at Nordmenn er av den mer reserverte typen. Jeg antar du ikke vil akseptere det faktumet fordi det ikke er convenient for deg Beklager for at jeg er aggressiv men jeg er så jævlig lei av alt dette see-no-evil køddet Anonymkode: cadb2...80e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 9. november 2023 #24 Del Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er det slik at du benekter at dette kan være sant bare fordi det er personlige observasjoner og ikke offentlig data? Det MÅ være offentlig intel ellers så er det bare løgn? Jeg er så sykt lei av slike benektende folk. Dessuten er det gammelt og kjent nytt at Nordmenn er av den mer reserverte typen. Jeg antar du ikke vil akseptere det faktumet fordi det ikke er convenient for deg Beklager for at jeg er aggressiv men jeg er så jævlig lei av alt dette see-no-evil køddet Anonymkode: cadb2...80e Atte hva er "sant"? 😅 Pust med magen, AB. Går jo selvsagt ut ifra at du bare fjaser, men kan du ikke prøve å gi en rasjonell forklaring på hvorfor du mener/synes/tenkes? Du trenger ikke beklage noen som helst forresten.. Synes jo personlig bare det er litt artig at noen har så sterke følelser og meninger om noe de ikke klarer å forklare rasjonaliteten bak... Hvorfor skulle dette være evt. være ubeleilig/lite praktisk for meg, forresten? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #25 Del Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker 42 skrev (8 minutter siden): Atte hva er "sant"? 😅 Pust med magen, AB. Går jo selvsagt ut ifra at du bare fjaser, men kan du ikke prøve å gi en rasjonell forklaring på hvorfor du mener/synes/tenkes? Du trenger ikke beklage noen som helst forresten.. Synes jo personlig bare det er litt artig at noen har så sterke følelser og meninger om noe de ikke klarer å forklare rasjonaliteten bak... Hvorfor skulle dette være evt. være ubeleilig/lite praktisk for meg, forresten? Ja jeg har sterke følelser. Jeg hater folk som benekter ting, og jeg hater også folk som ikke bryr seg om medmennesker og gir trøst. Alle burde mislike slike folk. Jeg forstår virkelig ikke hvordan du ikke har fått med deg at nordmenn er reserverte og "kalde". Dette er til og med noe du hører fra lærerne på skolen Anonymkode: cadb2...80e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #26 Del Skrevet 9. november 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan vet du at hun var fra Somalia? Men folk har som regel nok med seg og sitt Anonymkode: e0d31...3ab Tipper det var en kalkulert gjetning med utgangspunkt i utseende. Men man kan bli lurt. Man finner det samme utseende i Djibouti, østlige Etiopia, østlige Kenya, og noe få områder i Eritrea. Statistisk sett er Somalia det aller mest sannsynlige, i og med at det i Norge er mange fler med gener fra Somalia sammenlignet med de andre nevnte områdene. Anonymkode: bf59a...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 9. november 2023 #27 Del Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja jeg har sterke følelser. Jeg hater folk som benekter ting, og jeg hater også folk som ikke bryr seg om medmennesker og gir trøst. Alle burde mislike slike folk. Jeg forstår virkelig ikke hvordan du ikke har fått med deg at nordmenn er reserverte og "kalde". Dette er til og med noe du hører fra lærerne på skolen Anonymkode: cadb2...80e OK, det er jo greit det (du skal få ha sterk føling så mye du makter) , men kan du ikke prøve å rasjonaliser det, evt. beskrive hvorfor du mener nordmenn er kaldere enn andre (sånn sett bort ifra reel temperatur begrenset av geografi og sånt selvsagt) ??? Hvordan har du "fått med deg" at "nordmenn er reserverte og kalde", f.eks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #28 Del Skrevet 9. november 2023 Det er mye som er bra med det norske samfunnet i forhold til pliktoppfyllelse og relativt lite korrupsjon. Men når det kommer til varme og å bry seg om andre så er det minusgrader og sibir kulde. I tillegg er nordmenn kjent for å være så konfliktskye at de godtar feil for å ikke stikke seg ut, eller tør å ta initiativ til noe før de får klarsignal fra øvre hold. Denne kaldheten og unnvikende saueflokk mentaliteten er det jeg liker minst med folk her i landet. Anonymkode: 9935d...e31 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #29 Del Skrevet 9. november 2023 Stanley Milgram eksperiment om sosial konformitet er interessant lesning og avslører nordmenns feighet og kveg mentalitet: https://psykologtidsskriftet.no/fagessay/2007/01/nordmenn-verdens-mest-konforme-folkeferd Anonymkode: 9935d...e31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #30 Del Skrevet 9. november 2023 Osenua skrev (4 timer siden): Til og med jeg som autist, synes dette er forferdelig. Når en autist har mer følelser enn en nevrotypiker, så burde sistnevnte skamme seg Jeg har også autisme. Har ofte tenkt tenkt at autister nesten har mere empati enn folk flest. Men at man bare ikke lar seg overstyre av det. Høres sikkert rart ut, men sånn tror jeg at det er i nesten enhver situasjon man kommer utfor. Anonymkode: b7b8e...e65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Osenua Skrevet 9. november 2023 #31 Del Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har også autisme. Har ofte tenkt tenkt at autister nesten har mere empati enn folk flest. Men at man bare ikke lar seg overstyre av det. Høres sikkert rart ut, men sånn tror jeg at det er i nesten enhver situasjon man kommer utfor. Anonymkode: b7b8e...e65 Jeg vet ikke. Men det kommer nokk litt ann på hvilket type autisme en har, og hvilken grad det er. Jeg kan si at jeg føler meg som et svart får når jeg er med andre autister Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 9. november 2023 #32 Del Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har også autisme. Har ofte tenkt tenkt at autister nesten har mere empati enn folk flest. Men at man bare ikke lar seg overstyre av det. Høres sikkert rart ut, men sånn tror jeg at det er i nesten enhver situasjon man kommer utfor. Anonymkode: b7b8e...e65 Er du (og evt. personen du siterer) i det hele tatt klar over hvordan "autisme" defineres/kalkuleres? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #33 Del Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker 42 skrev (6 minutter siden): Er du (og evt. personen du siterer) i det hele tatt klar over hvordan "autisme" defineres/kalkuleres? Spar meg for det der om at vi ikke har empati. Det er feil. Anonymkode: b7b8e...e65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 9. november 2023 #34 Del Skrevet 9. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spar meg for det der om at vi ikke har empati. Det er feil. Anonymkode: b7b8e...e65 Det var ingen som stilte deg det spørsmålet... Prøv å mane frem din "indre autist" og les spm. en gang til, er de snill Endret 9. november 2023 av AnonymBruker 42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #35 Del Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker 42 skrev (5 minutter siden): Det var ingen som stilte deg det spørsmålet... Prøv å mane frem din "indre autist" og les spm. en gang til, er de snill Hva vil du ha svar på, siden du siterer angående empati? Det var jo det jeg svarte på. Anonymkode: b7b8e...e65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 10. november 2023 #36 Del Skrevet 10. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva vil du ha svar på, siden du siterer angående empati? Det var jo det jeg svarte på. Anonymkode: b7b8e...e65 Les en gang til-til-til... Jeg svarte ikke på noe som helst, men stilte ett spm. om du (evt. dere) var klar over hvordan "autisme" i det hele tatt blir beregnet Siden du er "autist", og jeg ikke er.... - La oss si det er flere av "deg" enn "meg", hvem er da "autisten", tror&tenker du? Endret 10. november 2023 av AnonymBruker 42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #37 Del Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker 42 skrev (4 minutter siden): Les en gang til-til-til... Jeg svarte ikke på noe som helst, men stilte ett spm. om du (evt. dere) var klar over hvordan "autisme" i det hele tatt blir beregnet Siden du er "autist", og jeg ikke er.... - La oss si det er flere av "deg" enn "meg", hvem er da "autisten", tror tenker du? Nei,hva vil du ha svar på, spurte jeg. Det er umulig å skjønne hva du snakker om i det siste avsnittet ditt. Anonymkode: b7b8e...e65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 10. november 2023 #38 Del Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei,hva vil du ha svar på, spurte jeg. Det er umulig å skjønne hva du snakker om i det siste avsnittet ditt. Anonymkode: b7b8e...e65 Ja...neeeei... Når det er så vanskelig å svar/spørre og/eller forstå hverandre - så får vi vel bare være "autister" alle sammen da, og heller la det ligge. Det blir nok lettestest... 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #39 Del Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker 42 skrev (7 minutter siden): Ja...neeeei... Når det er så vanskelig å svar/spørre og/eller forstå hverandre - så får vi vel bare være "autister" alle sammen da, og heller la det ligge. Det blir nok lettestest... 😅 Ja sikkert.. Du prøver visst bare å drite meg ut. Anonymkode: b7b8e...e65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #40 Del Skrevet 10. november 2023 Likestillingen, woke ++ og alt som gjør at man skal føle seg krenket for alt i Norge. Da blir det jo slik at man ikke orker å bry seg lenger. Anonymkode: dcf3c...082 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå