AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Del Skrevet 8. november 2023 Jeg er født i et system der jeg er pålagt å følge en rekke lover og regler helt fra barndom. Jeg er pålagt å tilbringe store deler av barndom på skole. Synes det burde vært mulig å få slettet fødselsattest hos myndighetene å skaffe eiendom der jeg ikke er tvunget til å følge tvang. Jeg kunne av da fr vilje skaffet meg jobb og betalt utgifter. Vi er slaver , du er slave, er ikke dette trist? Anonymkode: 5ef62...1d8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 9. november 2023 #2 Del Skrevet 9. november 2023 Nei. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #3 Del Skrevet 9. november 2023 Med en så vid definisjon av slaveri, er det umulig å være fri under noen omstendigheter. Anonymkode: b231d...beb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetta Skrevet 9. november 2023 #4 Del Skrevet 9. november 2023 Lykke til med å finne jobb uten skole. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umAxa Skrevet 9. november 2023 #5 Del Skrevet 9. november 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er født i et system der jeg er pålagt å følge en rekke lover og regler helt fra barndom. Jeg er pålagt å tilbringe store deler av barndom på skole. Synes det burde vært mulig å få slettet fødselsattest hos myndighetene å skaffe eiendom der jeg ikke er tvunget til å følge tvang. Jeg kunne av da fr vilje skaffet meg jobb og betalt utgifter. Vi er slaver , du er slave, er ikke dette trist? Anonymkode: 5ef62...1d8 Skal du være fri, så må du gjøre alt selv, og ikke benytte noen samfunnsordninger, fordi benytter du dem, så deltar du også i dem og ergo må bidra. Det starter med å lære deg et felles språk som man gjør på skolen, slik at vi kan kommunisere. Her er noen eksempler for å frigjøre deg fra slaveri: Ikke gå på asfalterte veier som er finansiert av skattebetalere. Ikke benytt helsevesenet. Dyrk og sank din egen mat. Tvinn gressfiber eller pels fra dyr til å lag dine egne klær. Strømmen du benytter å taste dine ord er et strømnett bygget ut av felleskapet, så du kan like gjerne ta ut sikringene dine. Så ja... skal du virkelig være fri fra slaveri, må du koble deg fra all samarbeid og systemer. Buddah sa det vel best: Life is suffering, for uansett om du velger å være fri eller avhengig av et system, så byr begge alternativet en lidelse. En mer reel frihet er å kunne velge din lidelse. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #6 Del Skrevet 9. november 2023 Jeg føler ikke nødvendigvis at jeg er født inn i slaveri, men jeg føler ofte at jeg er født inn i et hamsterhjul Anonymkode: f023d...170 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #7 Del Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er født i et system der jeg er pålagt å følge en rekke lover og regler helt fra barndom. Jeg er pålagt å tilbringe store deler av barndom på skole. Synes det burde vært mulig å få slettet fødselsattest hos myndighetene å skaffe eiendom der jeg ikke er tvunget til å følge tvang. Jeg kunne av da fr vilje skaffet meg jobb og betalt utgifter. Vi er slaver , du er slave, er ikke dette trist? Anonymkode: 5ef62...1d8 Du er født inn i et samfunn som tar seg av deg fra du er født til du dør, gir deg gratis utdannelse, gratis sykehusopphold og opererer deg for livstruende sykdommer uten at det koster deg en krone... Men ok, alt dette og mere til vil du bort fra, for du ser på det som "slaveri" å bidra med å betale skatt til et samfunn som tar vare på sine. Ok. Nå vet vi at du ikke er helt riktig navla i hvert fall. Meld deg ut av samfunnet og bo i skogen i et hytte du har snekret av granbar og kvister. Deilig å ikke være slave. Pytt, hva gjør det vel om du fryser litt om vinteren og sulter litt? Du er i det minste ikke slave lenger. Anonymkode: 30aae...c86 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Menelaos Skrevet 9. november 2023 #8 Del Skrevet 9. november 2023 Jeg tror ikke du vet hva slaveri er for noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #9 Del Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er født i et system der jeg er pålagt å følge en rekke lover og regler helt fra barndom. Jeg er pålagt å tilbringe store deler av barndom på skole. Synes det burde vært mulig å få slettet fødselsattest hos myndighetene å skaffe eiendom der jeg ikke er tvunget til å følge tvang. Jeg kunne av da fr vilje skaffet meg jobb og betalt utgifter. Vi er slaver , du er slave, er ikke dette trist? Er noen hull i planen din her. Du vil slette fødselsattesten din hos myndighetene, ok. så du vil være papirløs og i samfunnet "ikke eksisterende". Hvordan skal du "skaffe deg eiendom" da ? En ikke eksisterende person i samfunnet kan ikke claime eierskap over ting Anonymkode: aa0e7...af5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #10 Del Skrevet 9. november 2023 Skjønner veldig godt hva du mener, og føler det ofte på samme måte. Å gå imot samfunnet man ikke hadde noe valg om å bli født inn i får store konsekvenser. Anonymkode: 21b02...c4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #11 Del Skrevet 9. november 2023 Livet er slitsomt ja, hele livsløpet er bortkastet. Men dessverre så bestemmer man ikke å bli til selv, det er noen andre som gjør det. Ikke har man angrerett heller, men man kan jo stoppe livet når man vil. Det synes jeg er den største fordelen, man må ikke leve. Du er en programmert robot dessverre, men man kan falle utenfor å støtte seg på NAV om man vil prøve den veien. Da får du støtte til husleie, strøm og livsopphold. For noen er dette et greit liv, i noen tilfelle samme "lønn" som en lavlønnet jobb nesten. Prøv dette, å se hvordan du trives med det. Først bruke opp dine egne verdier om du har dette, det er også svært lønnsomt å være kriminell i Norge da det meste henlegges. Anonymkode: fe4a0...4f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #12 Del Skrevet 9. november 2023 Vi er alle slaver av systemet ja, men som mange sier her er det jo rimelig urealistisk å komme seg helskinnet ut av det slaveriet. Du kan imidlertid begynne å bygge deg et "ben til". Jobb mer direkte med jorda, bygg opp dine egne evner og talenter - og bli mer selvforsynt (på mat, energi, sosial kapital). Da vil du kunne ha mer valgfrihet og senere muligens også påvirkningskraft til å endre systemet. Anonymkode: c60cc...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #13 Del Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi er alle slaver av systemet ja, men som mange sier her er det jo rimelig urealistisk å komme seg helskinnet ut av det slaveriet. Anonymkode: c60cc...267 Stemmer, korrupsjonen er jo også noe som gjør at man mister motet. Anonymkode: fe4a0...4f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #14 Del Skrevet 9. november 2023 Beklager, men noen har sittet litt for lenge alene med tankene sine... Anonymkode: bf3b0...3d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #15 Del Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Beklager, men noen har sittet litt for lenge alene med tankene sine... Anonymkode: bf3b0...3d2 Nei, noen mennesker har evne til å reflektere over livet. De fleste ikke...sukk. Når mennesket lever robot og rutinelivet har de ikke tid eller evne til å forstå hva de holder på med, livet bare passerer...så er man plutselig pensjonist. Kastet bort all tid på jobb, får noen få år før døden inntreffer. Man var en slave for pengesystemet. Anonymkode: fe4a0...4f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 9. november 2023 #16 Del Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du er født inn i et samfunn som tar seg av deg fra du er født til du dør, gir deg gratis utdannelse, gratis sykehusopphold og opererer deg for livstruende sykdommer uten at det koster deg en krone... Men ok, alt dette og mere til vil du bort fra, for du ser på det som "slaveri" å bidra med å betale skatt til et samfunn som tar vare på sine. Ok. Nå vet vi at du ikke er helt riktig navla i hvert fall. Meld deg ut av samfunnet og bo i skogen i et hytte du har snekret av granbar og kvister. Deilig å ikke være slave. Pytt, hva gjør det vel om du fryser litt om vinteren og sulter litt? Du er i det minste ikke slave lenger. Anonymkode: 30aae...c86 En må også passe på at en ikke handler hverken mat eller andre ting som man trenger. Hugger en av seg foten når man feller trær, kan man heller ikke dra på sykehus. Da er det den sterkeste som overlever. Naturlig seleksjon rett og slett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #17 Del Skrevet 9. november 2023 Innlegget ditt viser bare hvor priviligert du er. Og at du ikke forstår noe som helst av hva slaveri faktisk er. Anonymkode: 7a82e...be3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barleymill Skrevet 9. november 2023 #18 Del Skrevet 9. november 2023 Vi har mange plikter, men vi har mye fritid også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #19 Del Skrevet 9. november 2023 Altså for all del, jeg skjønner tankegangen, men den er utrolig privilegert. Før storsamfunnet hadde vi en levetid på hva da, 24 år ? Jeg er absolutt enig i at det kan virke strengt, og at kapitalismen har satt mennesker i en modell som innebærer at flertallet hjelper på at fem stykker blir styggrike, og det er absolutt ikke bra, og jeg tror ikke det er en levelig modell i lengden, men når det er sagt, så har vi i felleskap (vi, menes mennesker) skapt veier, medisinske og forskningsframskritt, forenkling av hverdagen, elektrisitet, avløp, rennende vann, etc etc. Du drømmer nok om en hverdag hvor du ubevist vil nyte godt av "godene" i storsamfunnet (en inntekt, eiendom, teknologi til å betale regninger etc) internett, medisiner, briller og what have it, uten å gi noe igjen. Og det kan du, men da må du leve med å betale skatt via inntekten din. Alternativt så kan du jo helt fint bare stikke til skogs å leve fritt i guds frie natur, det er ikke ulovlig det i det hele tatt. Men du må likevel følge gjeldene lover og regler, som er at du ikke kan bo fast på andres eiendom, og følge gjeldene regler for fiske/jakt. Anonymkode: aa0e7...af5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #20 Del Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, noen mennesker har evne til å reflektere over livet. De fleste ikke...sukk. Når mennesket lever robot og rutinelivet har de ikke tid eller evne til å forstå hva de holder på med, livet bare passerer...så er man plutselig pensjonist. Kastet bort all tid på jobb, får noen få år før døden inntreffer. Man var en slave for pengesystemet. Anonymkode: fe4a0...4f2 Det er slik det er, dvs vi lever så lenge i dag at mange har 1/3-del av livet igjen når de blir pensjonister. Men altså.. hva er alternativet? Er steinalderen målet? Det som likevel kan "redde" oss fra arbeidslivet er kombinasjonen av KI og roboter. Om en kanskje ubehagelig nær fremtid så kan arbeidet vårt være erstattet av roboter. Da kan vi få så mye fritid vi vil. Anonymkode: 678f5...e05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå