AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #1 Del Skrevet 8. november 2023 Jeg har drukket 4-5 glass vin og kjenner at jeg er påvirket. Sitter hjemme og har lyst å trene litt. Ikke hard trening, men tøying og kroppsstyrkeøvelser. Har det noe å si å trene når man har drukket alkohol? Vil det da ha mindre effekt? Anonymkode: 828e8...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #2 Del Skrevet 8. november 2023 ja, det har mindre til ingen effekt. Kroppen arbeider med å bryte ned alkoholen Anonymkode: 12480...fcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 8. november 2023 #3 Del Skrevet 8. november 2023 Du svetter kanskje ut alkoholen fortere enn om du bare sitter der.. husk å drikke vann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #4 Del Skrevet 8. november 2023 Dårlige råd over. Alkoholikere klarer å trene seg til flotte kropper uten problem. Man svetter ikke ut alkohol, i hvert fall ikke en mengde som er betydelig. ca. 1% kanskje. Anonymkode: e823d...c58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #5 Del Skrevet 8. november 2023 Har lest litt på nett og ser at det er kanskje ikke lurt siden det vil øke dehydreringen. TS Anonymkode: 828e8...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Del Skrevet 8. november 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: ja, det har mindre til ingen effekt. Kroppen arbeider med å bryte ned alkoholen Anonymkode: 12480...fcc Høres ut som at dette er noe du tipper, føler og tror. Anonymkode: bb04b...320 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 8. november 2023 #7 Del Skrevet 8. november 2023 Det går nok bra. Men alkohol er svært ugunstig fra før så prøv deg frem og gjør erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #8 Del Skrevet 8. november 2023 10 minutter siden, svartkatt said: Du svetter kanskje ut alkoholen fortere enn om du bare sitter der.. husk å drikke vann? Nei, man svetter ikke ut alkohol. Anonymkode: bb04b...320 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #9 Del Skrevet 8. november 2023 Null problem. Trente stadig vekk i halvfylla da jeg hadde kjærlighetssorg, gikk fortere over da Anonymkode: e9b47...819 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #10 Del Skrevet 8. november 2023 Kroppen forbrenner alkohol ved utånding, så sånn sett er det kanskje lurt å trene for å kvitte seg med alkoholen raskere. Aldri prøvd det selv, da, frister ikke så mye når man har drukket. Anonymkode: 17c7c...34c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #11 Del Skrevet 8. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Kroppen forbrenner alkohol ved utånding, så sånn sett er det kanskje lurt å trene for å kvitte seg med alkoholen raskere. Aldri prøvd det selv, da, frister ikke så mye når man har drukket. Anonymkode: 17c7c...34c Man forbrender ikke alkohol raskere, uansett hvor mye man ånder ut. Kan dere ikke sjekke fakta før dere skal gi ekspertråd på KG? Et enkelt google-søk ville gitt dere svar. Anonymkode: bb04b...320 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 9. november 2023 #12 Del Skrevet 9. november 2023 Leveren bryter ned alkohol. Du kan ikke bryte ned alkohol raskere ved å trene da alkoholen ikke brytes ned i muskler. På Idrettshøyskolen lærte vi at alkohol i seg selv har minimal til ingen påvirkning på treningsresultatene direkte. Det som påvirker er at alkoholpåvirkning eller dagen derpå kan gjøre at man klarer å gi mindre innsats på trening. Så vet vi jo at dehydrering selvsagt påvirker negativt, så indirekte vil det jo ha en negativ effekt om du blir dehydrert. Å tøye og trene litt kroppsvektstyrke når du er påvirket går helt sikkert fint, så lenge du ikke er så påvirket at du skader deg. At du får mindre effekt av tøyingen har jeg null tro på. At du får mindre effekt av styrkeøvelsene har jeg tro på kun i den grad du blir påvirket av det nevnt i første avsnitt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #13 Del Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 22.30): Man forbrender ikke alkohol raskere, uansett hvor mye man ånder ut. Kan dere ikke sjekke fakta før dere skal gi ekspertråd på KG? Et enkelt google-søk ville gitt dere svar. Anonymkode: bb04b...320 Man kan puste alkoholen ut av kroppen. Anonymkode: 17c7c...34c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 10. november 2023 #14 Del Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Man kan puste alkoholen ut av kroppen. Anonymkode: 17c7c...34c Spennende! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #15 Del Skrevet 10. november 2023 Takk for mange gode svar. Jeg endte bare opp med litt tøying og enkle øvelser, ikke nok til å bli svett. Jeg får lett hodepine dagen derpå pga dehydrering så ville ikke øke sjansen for det. Drakk nesten en liter vann før jeg la meg for sikkerhets skyld, så det hjalp på for jeg følte meg ganske ok dagen etter. Var mest interessert i om tøying og kroppsstyrkeøvelser vil miste sin effekt hvis man har drukket alkohol, og det fikk jeg svar på. TS Anonymkode: 828e8...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 11. november 2023 #16 Del Skrevet 11. november 2023 AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 18.52): Jeg har drukket 4-5 glass vin og kjenner at jeg er påvirket. Sitter hjemme og har lyst å trene litt. Ikke hard trening, men tøying og kroppsstyrkeøvelser. Har det noe å si å trene når man har drukket alkohol? Vil det da ha mindre effekt? Anonymkode: 828e8...af1 Jeg presterer MYE bedre når jeg ikke drikker alkohol. Og da mener jeg total avholdenhet i flere måneder, som jeg alltid gjør på høsten. Det er ikke tilfeldig at jeg alltid er i best form på den årstiden. Hvis jeg drikker alkohol på fredager og lørdager, syns jeg likevel det har en negativ effekt på onsdagsøkta den påfølgende uka. Ofte er lørdagen en av de faste dagene jeg løper, og når jeg drikker alkohol på fredag merkes det veldig godt på treningsøkta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå