Gå til innhold

Hva er den største filmopplevelsen du har hatt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken film har gjort størst inntrykk på deg?

Tenker da fortrinnsvis på mer alvorlige kunstfilmer snarere enn blockbustere.

Min største opplevelse var å se Au Hazard Balthazar på cinemateket. Den filmen er noe av det vakreste menneskeheten har skapt.

Anonymkode: 68872...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gudfaren.

(Storkoste meg også med tv-serien the Offer som omhandlet hvordan Gudfaren ble laget, selv om den har fått litt kritikk for ikke å være helt ærlig).

Anonymkode: 93a5e...8b2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jerusalem, svensk film fra 1996 basert på Selma Lagerlöf sine bøker. 
Tror jeg så den to ganger på kino 🙈 

Ellers så elsker jeg Walk the Line! 

Anonymkode: 10bee...53f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trollmannen fra OZ, jeg bare elsker den filmen. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett den. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmer jeg fortsatt husker følelsen av etter at jeg så dem på kino er Requiem For a dream, Still life, Before the Rain, Matrix og de to siste Harry Potter-filmene (tror jeg gråt hele den siste timen).

Ellers storkoser jeg meg på alt av Marvelfilmer, men de setter sjelden varige spor, bortsett fra Avengers End Game 😊

Anonymkode: beea6...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som barn var det Jurassic Park (1993). Trur det var min første store filmopplevelse. Jeg var 8 år gammel og helt oppslukt i dinosaurer.

Den aller største opplevelsen er vanskelig å velge. Det kan ha vært da en mine venner dro meg med på The Good, the Bad and the Ugly (1966) på Cinemateket i Oslo. Jeg hadde aldri engang hørt om filmen, og var ikke så interessert i sånt på den tiden. Den forandret meg. Det kan ha vært triggeren for min nåværende filminteresse.

Andre helt enorme filmer jeg fremdeles husker første gang jeg så er 2001: A Space Odyssey (1968), The Shining (1980), Suspiria (1977), Rosemary's Baby (1968), og 12 Angry Men (1957).

Anonymkode: 3bc6a...86e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En film som jeg aldri glemmer er «Hotel Rwanda».  Anbefales virkelig.

Jeg har vært på kino alene én gang i hele mitt liv, men akkurat den filmen skulle jeg se. Spurte faktisk ingen om de ville være med heller. Bare sa til familien inder middagen at jeg skulle på kino den kvelden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes "Siderhusreglene" og "Broene i Madison County" er veldig bra filmer.  Som liten gjorde "Brødrene Løvehjerte" stort inntrykk. Kanskje beste filmen jeg har sett er "Titanic."

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goodfellas på kino, visste ingen ting om filmen før premiere. Åpningssekvensen var helt rå. 

Anonymkode: b6d97...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...