Gå til innhold

"Implantation dip" - hva er deres tanker og erfaringer om et slikt dypp i temperaturen?

Hjertefisk

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste lest om "implantation dip". At en nedgang i temperaturen på ca 0.3 grader på et døgn kan være et tegn på at egget har festet seg.
Til min store overraskelse fikk jeg et lite dypp i temperaturen på dag 6 PO. Og nå spinner tankene. :) Kaaan det være et tegn på at egget har festet seg hos meg? Eller er det bare en naturlig del av hvordan hormonene opererer i lutheal-fasen?

Jeg vet det er kvinner som temper her inne og som sikkert har vært borti det samme. Hva er dine erfaringer?

Til info så har jeg normal syklus og normal helse. Er 36 og er inne i PP3. Dette vil bli min første graviditet. Temper til fast tid hver morgen med en gang jeg har våknet. Dette er første syklusen jeg temper.
Følte meg øm i underlivet på samme dag som dyppet, og ble også unormalt varm. Litt øm i dag også. Kjennes ut som om mensen er rundt hjørnet. Ellers ingen andre symptomer.

(Tror temperaturen egentlig var høyere på dag 5, men så sletta jeg loggen ved et uhell og skrev bare samme temperatur som dagen før 😅)

bbt chart.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nok en 50/50 om det er en slik dip eller ikke.. Kan være en naturlig dip, kan være implantasjon..  Har hatt temp dip ved innsett som ikke lykkes, som jeg trodde kunne være implantasjon.. Umulig å vite sikkert 🙈

Jeg hadde nøyaktig samme temp i 8 dager fra innsett dag før jeg fikk en stigning på 0.3°C  dpt 8 når jeg ble gravid nå sist.. Og da mener jeg nøyaktig samme temp.. Men noen har temp dip når det fester seg, og noen har festeblødning.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stund siden jeg tempet nå, men jeg husker at jeg fikk dipper jeg håpet skulle være implantasjondip uten at jeg ble gravid. Jeg hadde det da jeg faktisk var gravid også, men den skilte seg altså ikke så veldig ut. 

Jeg opplevde også at temperaturene ofte forholdet seg høye frem til blødningen startet, så det var rett som det var at jeg fikk forhåpninger om å være gravid. Forskjellen da jeg faktisk var gravid, var at appen (FertilityFriend) sa at trenden var stigende temperaturer, eller noe sånt. Jeg så det ikke selv, at det var noen forskjell fra andre sykluser, men appen fanget det altså opp og sa i fra. 

Anonymkode: 2b0bb...3bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok veldig forskjellig, men jeg fikk en ganske god «dip». Husker ikke eksakt tall, men det var min første «dip» og ble gravid den mnd, så tror det var «implantation dip». 

Anonymkode: 59b4d...2b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)
I går ble jeg fryktelig hormonell. Trøtt, sliten, sur, irritert på alt og alle. Gikk bare og la meg og surmulte helt til jeg sovnet. I dag ble jeg på gråten over en prat jeg og samboer hadde om egentlig ingenting som helst.  Jeg mistenker at det sikkert bare er hormonene som tuller med meg. Det minner meg om slik jeg blir før mensen og synes det er rart at jeg er slik nå. Virker litt tidlig.
Men så har jeg gått på p-pillene en stund, som kanskje har undertrykt litt av de hormonelle svigningene jeg opplever nå. Kanskje er det helt normalt.
Tør ikke håpe på noe annet! Men uansett interessant å høre andres erfaringer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...