Pippi Lotta Skrevet 25. november 2023 #41 Del Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (På 21.11.2023 den 20.40): Går ikke så bra. Jeg kjenner jeg er usikker, men når jeg prøver konfrontere dem blir det tydeligere og tydeligere. De har en sterk leder, og vedkommende klarer snakke seg ut av alt. Anonymkode: a92a1...902 Forstår det er vanskelig, men hvor mer jeg leser hvor mer tror jeg du gjør ret valg! Tenk om et av barna dine skull vise seg å være homofil? Tenk så skadelig dette miljøet vil være da. Du vil slite med samvittigheten om du ikke skjermer barna. Du er en bra person og du fortjener likke bra venner ❤️ Selv om endringene kan bli tøf i begynnelsen så kan det jo bli enda bedre etterpå. Har du vurdert og ta kontakt her? Jeg synes du høres ut til å være i målgruppen, og et brud med denne dominerende lederen vil bli enklere om du har noen som støter deg! https://www.hjelpekilden.no/hjelpetilbud.html 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #42 Del Skrevet 25. november 2023 Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): Forstår det er vanskelig, men hvor mer jeg leser hvor mer tror jeg du gjør ret valg! Tenk om et av barna dine skull vise seg å være homofil? Tenk så skadelig dette miljøet vil være da. Du vil slite med samvittigheten om du ikke skjermer barna. Du er en bra person og du fortjener likke bra venner ❤️ Selv om endringene kan bli tøf i begynnelsen så kan det jo bli enda bedre etterpå. Har du vurdert og ta kontakt her? Jeg synes du høres ut til å være i målgruppen, og et brud med denne dominerende lederen vil bli enklere om du har noen som støter deg! https://www.hjelpekilden.no/hjelpetilbud.html ❤️❤️❤️ Disse tankene er tenkt tusen ganger. Ja jeg skrev faktisk dit igår! Anonymkode: a92a1...902 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 25. november 2023 #43 Del Skrevet 25. november 2023 Lawyam skrev (På 17.11.2023 den 15.27): Av alle eg kjenner og hva jeg har registrert på forum så er det flest mennesker som skriver fordømmende innlegg over hvor 'dømmende' vi kristne er. Vi kan faktisk omgås de fleste vi. Vi skriver ingenting om at 'jeg har noen venner som ikke er kristne og føler at jeg må melde meg ut fordi jeg ikke vil at barna mine skal få feil venner og...'. Det ER fordømmende! Nei, vi snakker jo ikke om kristne generelt! Vi snakker om kristne miljøer som ikke er sunne. Det gjelder alle religioner, men det betyr ikke at alle religiøse er dømmende! Men tror ikke det finnes en eneste religion som ikke har usunne små miljøer. Du tror vel ikke den muslimske naboen din vil drepe deg selv om det finnes noen sinnsyke muslimer? Jødene har også gærne miljøer. Fellesnevneren på mange usunne religiøse miljøer er homohat og elendig kvinnesyn/redde for blanding av kjønn. Dvs at de setter noen mennesker, seg selv, over andre, i Guds navn. Det gjør jo ikke de fleste kristne, så du trenger ikke føle deg truffet, med mindre du burde. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 25. november 2023 #44 Del Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ❤️❤️❤️ Disse tankene er tenkt tusen ganger. Ja jeg skrev faktisk dit igår! Anonymkode: a92a1...902 Så bra! Du er kjempe tøff som tar takk og barna dine er kjempe heldige som har deg i deres hjørne! Jeg krysser fingre og tær for dere ❤️ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 25. november 2023 #45 Del Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): ❤️❤️❤️ Disse tankene er tenkt tusen ganger. Ja jeg skrev faktisk dit igår! Anonymkode: a92a1...902 Barna dine kommer til å takke deg når de er voksne! ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merlin Skrevet 25. november 2023 #46 Del Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 9.51): Jeg og min familie har flere år vært med i en menighet lokalt her. Menigheten er ikke en typisk kirke, men heller en gjeng med venner som har møter hos hverandre. Jeg ble med i denne menigheten fordi de arrangerte mye for familier og vi har barn i samme nærmiljø, så skillet mellom vanlig tid med venner og kristent felleskap er litt vag. Jeg har hatt mye dårlige relasjoner og tap i livet, og følte at disse menneskene kom inn i livet vårt på rett tid. Det at de har faste datoer de sees, skaper trygghet for meg, for da "vet jeg at jeg ikke blir ensom". Vi sees utenom dette også, men i en travel hverdag blir det ofte disse avtalte treffene, som også har kristent innhold. Nå begynner barna å bli store, og jeg kjenner mye på usikkerhet rundt ulike valg man tar som familie. Spesielt det ene barnet er nær på den ene familien. Valgene går på ulike syn man har på livet. Alt fra skjermtid, homofili, vanlig ungdomsliv, samboerskap, seksualitet. Jeg kjenner på at jeg er usikker på om jeg ønsker at barna mine skal disponeres for et konservativt syn på ting som jeg ikke er imot. Jeg vet mange kristne f eks ber for at ungdommene ikke skal være homofile, eller at man føler seg skitten fordi man har seksuelle tanker som er vanlige i tenårene og ung voksen alder. Jeg er rådvill. Jeg er redd for å ta feil valg ved å gå ut av felleskapet, men likevel kommer det stadig opp ting jeg kjenner jeg er imot. Jeg vet at dette er venner, men av og til blir jeg i tvil om det er ekte. Jeg vet jo mange kristne ønsker inkludere alle og være gode mot andre, slik at de viser seg som Jesus ville gjort, slik det nevnes. Mye handler om materielle ting i form av gaver eller tjenester. Man føler seg litt presset til å delta. Jeg vet meg sikkerhet at selv om jeg ikke er imot disse tingene, så er jeg et godt menneske som ser andre, inkluderer andres barn, og gir det jeg kan og orker, men vi jobber fult, forsørger oss selv og ønsker å ha et moderne syn på livet og på normale ting som barna våre kommer til å komme opp i.... Noen som kan komme med innspill? Anonymkode: a92a1...902 Jeg kjenner konservative og karismatiske religiøse miljøer godt selv om jeg i svært liten grad har vært del av dem. Slutter du i menigheten vil du oppleve noen skuffelser og få noen aha opplevelser. Slike miljøer er ikke så sunne som folk utenfor tror og de man tror er gode venner slettes ikke er det. Ønsker deg alt godt ! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 25. november 2023 #47 Del Skrevet 25. november 2023 Her er det ingen fasit, egentlig♥️ Det kommer an på menneskene som er i den menigheten du går i. Jeg har selv gått fra bcc/smiths venner, og har opplevd at nære vennskap har bestått og at vi fortsatt kan finne på ting sammen, mens andre er mer bekjentskap enn venner - selv om det føltes som om vi var venner den gang jeg var der - og har dertil kontakt når vi møtes på butikken feks. Det skal sies at menigheten og det som skjer der fortsatt er førsteprioritet for vennene jeg har der. Så skjer det noe i menigheten, er det uaktuelt å velge bort det for en kaffe hos meg, feks. Men så vet jeg om andre, som både fra bcc eller andre frikirker har opplevd at «venner» tar helt avstand fra en, når en går ut. Det handler vel mest om hvilken forståelse man har av livet, og evangeliet, og hvordan å ta seg i vare. Du finner de ulike menneskene og oppfatningene i alle litt konservative menigheter tror jeg. Så spørs det da, hvilke type folk de er, de du ser på som dine venner! Du er modig som tenker over livet og tar intensjonelle valg! Og det at du velger bort DEN menigheten trenger ikke bety at du velger bort troen din eller dine verdier. Skriv gjerne til meg om du ønsker🫶🏻 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #48 Del Skrevet 25. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Indre misjon? Anonymkode: a92a1...902 Pinsemenighet. Anonymkode: 52231...799 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2023 #49 Del Skrevet 25. november 2023 Vil du virkelig ha de vennene? Just asking Anonymkode: 01be3...4cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå