Gå til innhold

Jeg fridde til han

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tenk om han har gått hele livet med et ønske om ikke å gifte seg. Tar da heller ikke initiativ til å prate om det fordi han overhodet ikke ønsker det og dermed ikke ønsker å sette griller i hodet på partneren.

Når partneren da tar mot til seg og spør, så synker han bare sammen og vet hverken hva han skal si eller gjøre.

Anonymkode: a3772...d07

Tenk om hun har ønsket å gifte seg hele livet, er da det et mindre ønske? 

Syns det er viktig å prate om dette, så folk ikke setter seg opp for en gedigen skuffelse og går glipp av drømmene sine, de kunne funnet med noen andre, for det er lov å drømme om ekteskap. 

Anonymkode: 0a11f...275

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dårlig gjort av ham å reagere sånn når han ser du føler deg flau og dum. Han kunne trygghet deg og behandlet deg fint i hvert fall. Han lager drama ved å oppføre seg sånn.

Anonymkode: 0d125...00f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Tenk om hun har ønsket å gifte seg hele livet, er da det et mindre ønske? 

Syns det er viktig å prate om dette, så folk ikke setter seg opp for en gedigen skuffelse og går glipp av drømmene sine, de kunne funnet med noen andre, for det er lov å drømme om ekteskap. 

Anonymkode: 0a11f...275

Jepp, de burde gjort noen avklaringer når de ble seriøse.

Anonymkode: a3772...d07

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/24/2023 at 1:47 PM, AnonymBruker said:

Mitt forhold hadde overlevd det. I mitt tilfelle svarte samboeren "ja", informerte familien sin om det, for så å fase det ut, juge og vri seg. Dette er mye verre, jeg hadde overlevd et "nei" hvis dette "neiet" var velbegrunnet. I vårt tilfelle blir jeg bare mer og mer irritert som tiden går, og lurer på hvorfor han måtte juge til meg og føre meg bak lyset i to år. 

Anonymkode: c773e...8f3

Og han er du fortsatt sammen med fordi..?

Slutt å lure på det og forlang en forklaring.

Anonymkode: d0ed7...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/24/2023 at 8:28 PM, MiominMio said:

Det er jo ikke noe feil i det. Man tar som regel ikke opp giftemål med en gang man begynner å date - er jo noe som går seg til.

Man trenger ikke avklare det på første date. Men det er jo dumt å bli samboere, eksempelvis, uten å ha avklaret forventninger til fremtiden - økonomi, ekteskap, barn, osv. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig av "mannen" din ts. Hvis du drømmer om et stort bryllup og han ikke ønsker å gifte seg - men ønsker seg barn med deg - så må dere møtes på midten med å gifte dere på rådhuset. 

Jeg vet ikke om dere drømmer om barn men jeg hadde aldri fått barn uten å være gift først!

Bruk hodet, hvis du drømmer om barn bør du velge en mann som er voksen nok og som forstår at drømmedama hans fortjener å være gift. 

Anonymkode: 9d6c7...a1e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at menn ikke vil gifte seg. De har alt å tape på det.

Anonymkode: 595ea...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Og han er du fortsatt sammen med fordi..?

Slutt å lure på det og forlang en forklaring.

Fordi jeg elsker ham og vi har det kjempefint sammen. Han ønsker å fortsette å bo med meg, behandler meg og barna veldig bra, vi har masse sex, masse felles interesser og koser oss i hverandres selskap. Derfor fremstår denne løgnen/lureriet som ulogisk oppi alt det andre positive.

Anonymkode: c773e...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.11.2023 den 10.19):

Skjønner godt at menn ikke vil gifte seg. De har alt å tape på det.

Anonymkode: 595ea...40b

Jepp, min mann kommer til å tape stort om vi skilles. Siden jeg forlangte underskrift på både særeie, skevdeling og testamente før vi giftet oss. Kommer ikke til å gi en krone mer enn jeg må om vi skilles. 

Anonymkode: 84692...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...