Gå til innhold

Jeg fridde til han


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sorry, men høres ikke ut som han er klar for en fremtid med deg..

 

Anonymkode: e8e40...677

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere snakket om giftemål tidligere?
Alle kan bli tatt på senga hvis de må forholde seg til en såpass viktig avgjørelse uten å en gang ha tenkt eller diskutert det.
Det er risky business å fri uten å en gang ha snakket LITT om det! Men tøft allikevel. :)

Min nåværende samboer sa veldig tidlig i forholdet vårt at han kunne tenkt seg å gifte seg en dag. At han syntes det var en fin ting. Så da var det ikke en overasskelse når han fridde, og jeg hadde allerede forberedt meg på å si ja.

Med min eks så snakket vi om giftemål av og til, men han hadde ikke det samme romantiske synet som meg. For han var det mest stress og utgifter og styr. Han så ikke nødvendigheten. Hadde jeg fridd til han så hadde jeg nok fått samme svar som deg.
Min eks endret mening etterhvert og ble åpen for å gifte seg til slutt. (Men det ble ikke oss, av andre grunner).

 

Anonymkode: ec5e2...508

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal absolutt ikke være flau. Du skal være stolt over deg selv som gjorde det. 

Typen din skal være flau. For snakk om barnslig og malplassert reaksjon fra han. 

Dette bør du følge opp, uten å gå rundt grøten. Still han spørsmålet en gang til, og si at du ønsker et svar fra han. Uansett hva svaret er. Og etter han har gitt deg et svar så får du vurdere situasjonen. 

Bare rett deg opp i ryggen nå, og kjør på. Det er han som er dust i denne situasjonen, og det er hans dustete atferd som har gitt deg dårlige følelser om dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo noe di fleste menn   har lyst til og gjøre selv og man bør jo også snakke om det temat

min forlovde hadde heller ikke fært så happy hvis jeg hadde fridd til han

Anonymkode: 32dd8...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 2.22):

Takk, men føler meg heller veldig liten. I kveld var det bare et kjapt god natt og sov godt fra han. Ingenting mer. 
Som om jeg har gjort noe galt. Jeg fortjener ikke dette. 

Anonymkode: 9e432...76d

Forstår deg.

Etter som jeg forsto så fridde du ikke med å spørre ham om han vil gifte seg med deg?, men du sa at du ville det, og spurte hva han tenkte? 

En fin måte å si det på. Men du har ikke direkte fridd, mener du? Men han burde absolutt svare og si hva han tenkte om det.

Du kan godt be han om igjen om at du hadde satt pris på om han snakket om det. Han sa jo det.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bombasi skrev (På 9.11.2023 den 12.49):

Du skal absolutt ikke være flau. Du skal være stolt over deg selv som gjorde det. 

Typen din skal være flau. For snakk om barnslig og malplassert reaksjon fra han. 

Dette bør du følge opp, uten å gå rundt grøten. Still han spørsmålet en gang til, og si at du ønsker et svar fra han. Uansett hva svaret er. Og etter han har gitt deg et svar så får du vurdere situasjonen. 

Bare rett deg opp i ryggen nå, og kjør på. Det er han som er dust i denne situasjonen, og det er hans dustete atferd som har gitt deg dårlige følelser om dette.

Hvorfor er han dust fordi han ikke ønsker å gifte seg???

Anonymkode: c366d...868

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så mye du kan gjøre. Du har fått svaret på spørsmålet - NEI, han vil ikke gifte seg med deg.

Neste spørsmål ville vel vært å sjekke ut om det er giftemål han har noe i mot, eller om han rett og slett ser på forholdet deres som noe midlertidig. At han er glad i deg og trives, men at han ikke er helt klar for at du er Dama med stor D og den eneste han skal ha resten av livet. 

Anonymkode: c366d...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er han dust fordi han ikke ønsker å gifte seg???

Anonymkode: c366d...868

Han er ikke dust fordi han ikke ønsker å gifte seg. Det er en ærlig sak det. Han er dust pga måten han responderte og reagerte på, som igjen har fått TS ille berørt. 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (2 timer siden):

Han er ikke dust fordi han ikke ønsker å gifte seg. Det er en ærlig sak det. Han er dust pga måten han responderte og reagerte på, som igjen har fått TS ille berørt. 

Jeg skjønner det godt jeg. Hvis han ikke har tenkt tanken? Han sa i alle fall ikke noe slemt og avvisende med en gang. Nå tenker han vel at. å snakke ut betyr muligens brudd, og det ee jo ikke sikkert han vil det… Livet er ikke en hollywoodfilm med perfekt manus….

Anonymkode: c366d...868

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres litt rart ut at han blir sjokkert over et frieri (eller en prat om ekteskap) når han er såpass voksen og dere har vært sammen i tre år. Da skulle man jo tro at han så for seg en framtid sammen.

Som flere skriver her, så støter de fleste gjennom et langt forhold på langt større utfordringer enn dette. Hvis et frieri som ikke gikk helt etter planen er nok til å ødelegge forholdet, så er det nok ikke liv laga.

Uansett må dere jo prate om det, ellers går det jo i alle fall til helvete. Spør hva som er grunnen til at han reagerte som han gjorde, og hvorfor han ikke vil prate om det. Kanskje så han for seg å fri selv, kanskje ønsker han ikke å gifte seg i det hele tatt, kanskje ser han på forholdet med deg som midlertidig. For å få vite det må du nesten spørre.

 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg skjønner det godt jeg. Hvis han ikke har tenkt tanken? Han sa i alle fall ikke noe slemt og avvisende med en gang. Nå tenker han vel at. å snakke ut betyr muligens brudd, og det ee jo ikke sikkert han vil det… Livet er ikke en hollywoodfilm med perfekt manus….

Anonymkode: c366d...868

Du har rett i at livet ikke har manus. Men alle skjønner at når du sier nei til et frieri, så må du stille høyere krav til deg selv for å få deg til å "ro" forholdet i havn igjen. Ingen liker å få et nei under et frieri. Enhver som sier nei vet da også at den man sier nei til ender opp vondbråten og mentalt bakpå. Forholdet reddes iallfall ikke vet å late som ingenting, ikke bry seg og gå rundt taus i etterkant. For det er både slemt og avvisende.

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (9 timer siden):

Du har rett i at livet ikke har manus. Men alle skjønner at når du sier nei til et frieri, så må du stille høyere krav til deg selv for å få deg til å "ro" forholdet i havn igjen. Ingen liker å få et nei under et frieri. Enhver som sier nei vet da også at den man sier nei til ender opp vondbråten og mentalt bakpå. Forholdet reddes iallfall ikke vet å late som ingenting, ikke bry seg og gå rundt taus i etterkant. For det er både slemt og avvisende.

(Vonbråten - altså at vona (håpet) er brutt).

Altså - han vil kanskje redde forholdet på det nivået det er. Hvis han sier til ts at «vi har det fint, jeg er glad i deg og liker dette livet akkurat nå, men jeg håper jo det skal skje noe mer i livet, kanskje jeg tteffer en ny en gang igjen. Ser ikke for meg at du er den siste jeg noengang skal være sammen med…»

Da er jo løpet kjørt. Og det vil han vel ikke. Ts er en ventepølse, men om det ikke dukker opp en mør biff, eller en chilipølse, kan det hende han slår seg til ro med ts ostegrill resten av livet.

Er situasjonen slik, har han ingenting å vinne på en konfrontasjon.

Anonymkode: c366d...868

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk man ikke noen oppdatering her? Blir det giftemål?🤔

Anonymkode: a3aa3...ac3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann har jeg vært sammen med i 10 år. Vi har to barn. Jeg ønsker å gifte meg og venter på at han frir. Han har sagt at det er hans jobb. Hvis jeg frir blir svarer nei. Kanskje han har slike tanker? 
 

Skjønner at du er lei deg❤️ En ting er hvordan han reagerer spontant. Men han burde ha sagt noe senere. Lykke til❤️

Anonymkode: ee0cd...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er vel ikke så mye du kan gjøre. Du har fått svaret på spørsmålet - NEI, han vil ikke gifte seg med deg.

Neste spørsmål ville vel vært å sjekke ut om det er giftemål han har noe i mot, eller om han rett og slett ser på forholdet deres som noe midlertidig. At han er glad i deg og trives, men at han ikke er helt klar for at du er Dama med stor D og den eneste han skal ha resten av livet. 

Anonymkode: c366d...868

Dette.
Flere jeg vet, inkludert meg selv (kvinne) som ikke tror på ekteskapet og ikke føler det naturlig å gifte seg. Kanskje han er likedan, eller at han ikke ser på forholdet deres for livet. Hvis det siste, er det best å finne ut nå. 

Anonymkode: e5e24...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil du ikke ha barn? Han holder deg på gress. Si ifra at nå vil du ha barn og ekteskap. Hvis han ikke er interessert, er han jo ikke verdt det.

Anonymkode: 802fd...091

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe svar er også et svar.

Han har nok ikke så lyst til å gifte seg.

 

Anonymkode: 73a05...a43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han vært gift før og blitt et brent barn som skyr ilden?

Anonymkode: 106da...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som vil gifte seg. Slikt bør man avgjøre tidlig. 

Anonymkode: f3931...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...