Gå til innhold

Dårlig kvinnesyn på forumet?

Gjest Osenua

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er faktisk en paralell mellom dem som bruker de ordene og deres helhetlige oppførsel. Bruker selv kun de ordene om andre gjør og jeg diskuterer deres tankegang. Men å aldri avvike fra slik ordbruk sier noe om hvordan de ser på relajsoner. 

Anonymkode: 04343...ada

Sorry men jeg forstår ikke hva du prøver å formidle her?

Anonymkode: 049b4...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Osenua skrev (20 timer siden):

Etter mine få dager her på KG så har jeg sett ordet 'kvinnesyn' bli brukt ganske ofte og løst.
Gjerne på en anklagende måte. Hvis en skribent sier noe en kvinne misliker, 
så er han kvinnehater og whatnot. Dette skjer selv når kjønnet til skribenten er unevnt,
og det bare blir antatt at dette er en slem mann

Så hva er egentlig dårlig kvinnesyn efter din definisjon? Hva må en mann skrive for at du skal bli sint?

Etter mine dager her på KG så har jeg sett at det i stor grad består av mye fordommer, det være seg menn som kvinner. Uttrykk og diagnoser blir brukt om hverandre og om ikke annet så er de fleste KG brukere gode på å bruke Google.

Kvinner og menn anklager hverandre bak tastaturet på en bekymringsfull måte som aldri kan erstatte god gammeldags kommunikasjon - og for min del så er dette en dagens fundamentale utfordringer. Vi snakker ikke sammen, vi hamrer løs på et tastatur gjemt bak en anonym bruker hvor man får uttrykk for våre innerste tanker men det bidrar til lite. 

Vi er egentlig ikke opptatt av å forstå hverandre men mer opptatt av å påpeke hvorfor andre tar feil. Hvorfor diskuteres aldri et dårlig mannesyn? 

Selv om likestillingskampen har vært helt nødvendig så er det ikke til å komme bort fra at balansen viskes mer og mer ut.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekinn@ skrev (På 8.11.2023 den 22.13):

Kvinner og menn anklager hverandre bak tastaturet på en bekymringsfull
måte som aldri kan erstatte god gammeldags kommunikasjon

Tviler på at de fleste drittsekker på KG hadde turt å si det de skriver IRL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...