Gå til innhold

Dårlig kvinnesyn på forumet?

Gjest Osenua

Anbefalte innlegg

Etter mine få dager her på KG så har jeg sett ordet 'kvinnesyn' bli brukt ganske ofte og løst.
Gjerne på en anklagende måte. Hvis en skribent sier noe en kvinne misliker, 
så er han kvinnehater og whatnot. Dette skjer selv når kjønnet til skribenten er unevnt,
og det bare blir antatt at dette er en slem mann

Så hva er egentlig dårlig kvinnesyn efter din definisjon? Hva må en mann skrive for at du skal bli sint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man bruker ord og begreper som "markedsverdi", "datingmarked" og lignende har man et dårlig kvinnesyn. Å date er å elske, ikke å kjøpe.

Anonymkode: c438f...288

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osenua skrev (7 minutter siden):

Etter mine få dager her på KG så har jeg sett ordet 'kvinnesyn' bli brukt ganske ofte og løst.
så er han kvinnehater og whatnot. Dette skjer selv når kjønnet til skribenten er unevnt,

Så hva er egentlig dårlig kvinnesyn efter din definisjon? Hva må en mann skrive for at du skal bli sint?

Når du får vært her litt lengre , vil du forstå det litt bedre

Anonymkode: 62960...80d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du lager en tråd om dette.

Jeg er enig med deg her.

For min del er kjønnet irrelevant i denne sammenheng. For meg handler det om å ha  respekt og empati for sine medmennesker.

Så enkelt og så vanskelig virker det som.....

Synes folk henger seg opp i mye rart her inne pga at det virker på meg som at de ikke tåler og ta feil. Ikke alle heldigvis...

Er mange gode også ❤️.

Spesielt en 💙🫧.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når du får vært her litt lengre , vil du forstå det litt bedre

Hva mener du med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumet har ikke dårlig kvinnesyn, men det finnes brukere som har det. Det handler sånn sett ikke om kvinnehat i det store og hele, men at man i dagens samfunn blir "tvunget" til å ta sider. Man må være enten med noe eller mot noe. Det finnes ikke nyanser, og det fører til ensartede og trangsynte debatter som polariserer og skaper splid mere enn de skaper fred og forsoning. Noen ganger rettes dette mot kvinner, noen ganger mot menn, noen ganger mot NAV-ere, noen ganger mot muslimer, noen ganger mot homofile, noen ganger mot transer. 

I tillegg så er det naturligvis også mange som er ekstremt lettkrenket, og vi lever med et krenkelseshysteri som gjør at mange blir redde for å åpne munnen og si sin mening, fordi at man risikerer å bli "shamet" eller latterliggjort for sin mening. Man kommuniserer mindre og dårligere, og man får nedsatte intrapersonale ferdigheter og intelligens. Språk blir også brukt som våpen, ved at man formulerer tanker og meninger ved hjelp av overdrivelser og generaliseringer, for å fremprovosere følelser og respons hos andre, så blir man sjokkert over at de følelsene som blir fremprovosert som ikke alltid er av den støttende og rosemalte typen, og man har det gående.

Det er samfunnet selv som setter normer og regler for samfunnet, og således skaper det samfunnet som vi lever i, og former menneskene som lever i det. I dagens samfunn så visker man ut historie, man forandrer og omskriver definisjoner, og man kansellerer mennesker (kan sammenlignes med karakterangrep i mange tilfeller) som ikke passer inn i de riktige boksene, eller sier noe som ikke er sosialt akseptert som sannhet av de på ytre høyre og venstre.

Sånn er det når man har et samfunn og et system som daglig setter mennesker opp mot hverandre, som i en konkurranse, uansett om man har meldt seg på konkurransen eller ikke.

Endret av Gibralfaro
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gibralfaro skrev (8 minutter siden):

I tillegg så er det naturligvis også mange som er ekstremt lettkrenket, og vi lever med et krenkelseshysteri som gjør at mange blir redde for å åpne munnen og si sin mening, fordi at man risikerer å bli "shamet" eller latterliggjort for sin mening. Man kommuniserer mindre og dårligere, og man får nedsatte intrapersonale ferdigheter og intelligens. Språk blir også brukt som våpen, ved at man formulerer tanker og meninger ved hjelp av overdrivelser og generaliseringer, for å fremprovosere følelser og respons hos andre, så blir man sjokkert over at de følelsene som blir fremprovosert som ikke alltid er av den støttende og rosemalte typen, og man har det gående

Det er ganske få av oss som fortsatt tør å være ærlig og direkte ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er like elendig syn på menn på dette forumet.

Anonymkode: 3bcc0...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osenua skrev (4 timer siden):

Jeg tenker det bør reserveres til tilfeller der en har eller gir uttrykk for et negativt syn på kvinner generelt og at dette bør skilles fra "menneskesyn" som fort er mer generelt og uavhengig av kjønn, eller negative holdninger til spesifikke personer eller utvalg basert på disses adferd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osenua skrev (5 timer siden):

Du lan jo søke odet icel feks på gruppa her. For det blir ofte et spm om ts er incel, i mange tråder her. Da vil du se at det er mange incel og kvinne hatere her. Og de blsnder seg også inn i andre tråder de ikke har laget selv. 

Incels liker å bruke kvinneguiden til å fortelle hvordan hvinner bør være og hvilke rettigheter de har til å få øitt på stakan , fra hvem de vil. Noen har også ment at det bør være en lov som sier at kvinner generelt er pliktig til å ligge med dem. 

Generelt syntes jeg mange gir gode svar på hvordan verden egentlig henger sammen og at målene deres ikke oppnås ved slike kvinnesyn.  Og at de heller bør ta litt tak i seg selv, og slutte å legge skylden på alle andre.

Jeg prøver så godt jeg kan å være saklig i slike tråder. Men når jeg har en litt dårlig dag fra før, og er i en annen tråd, som da blir atter en gang ødelagt av en incel, og jeg føler litt ekstra på at jeg er dritt lei av å lese hvordan noen mener alle med mitt kjønn, skal te seg og påstander om banale rettigheter de mener å ha ovenfor kjønnet kvinne. Da er det litt vanskelig å ta de seriøst og være seriøs selv. 

Så av og til skriver eg ett innlegg i en tråd til en sånn, for å si fra at nok er nok. Og det vanskelig å ta de seriøst hele tiden. Heldigvis skjer det fra min side svært skjelden. Men jeg har god forståelse for at enkelte her har litt lave terskler.

Nå er det en stund siden det har vært mange tråder om sånt her inne.  Så vet ikke om de har roet seg, eller blitt kastet ut. Men det ble startet mange tråder pr dag med idiotisk kvinnesyn.

De dukker nok opp igjen. Og da forstår du nok litt mer hvorfor noen på forumet her er litt lett på avtrekkeren .

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dårlig kvinnesyn, ta en tur innom diskusjon.no aka norskincelforum.no.

Anonymkode: ad162...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osenua skrev (19 timer siden):

merkelig at et forum med så mange kvinnfolk visstnok skal ha så "dårlig kvinnesyn" da...   

Anonymkode: 30513...745

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig menneskesyn ville jeg sagt. Her inne kan det ramme både navere, uføre, overvektige, psykisk syke, mødre, barnløse, billøse, sertifikatløse, de som leier, de som har gjeld, de som har hund, kvinner, menn, enslige, arbeidsløse, skeive, innvadrere m.m. Her på KG diskrimineres alle grupper likt 🤪 Ikke minst de som barberer underlivet, og de som ikke barberer underlivet! 

Endret av Anonymbruker***
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig overkjøre hennes erfaring som kvinne og til andre kvinner hun kjenner og lytter til,  til fordel for egne eller andre menn sine tanker om hva vi vil ha, ikke vil ha og liker. 

Stereotyp tenkning som ikke viker en cm og presser alle i en mager boks. Tar ikke til seg erfaringer som motbeviser holdningene.

Tenker kvinner byrde ha mindre likestilling i samfunnet.

Har ikke sympati med kvinner, fordi de er kvinner og alt er en konkurranse om hvem som har det værst. 

Dobbeltmoral når det kommer til sex. 

Anerkjenner ikke at kvinner er vanlige menesker med vanlige behov, alt fra at vi tenker i tilegg til føler og somregel liker sex. Foruten avvikende situasjoner, slik menn også kan ha. 

Anonymkode: 04343...ada

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

merkelig at et forum med så mange kvinnfolk visstnok skal ha så "dårlig kvinnesyn" da...   

Anonymkode: 30513...745

Det er ikke mange, så vidt jeg vet er de rundt 6 stykker som jeg ser ofte havner i dårlig kvinnesyn sporet. Men like mange snille menn med fornuftig i behold. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvis man bruker ord og begreper som "markedsverdi", "datingmarked" og lignende har man et dårlig kvinnesyn. Å date er å elske, ikke å kjøpe.

Anonymkode: c438f...288

Hvis en kvinne bruker de begrepene, har hun dårlig kvinnesyn?

Jeg elsker generelt ikke i date-fasen.

Anonymkode: 049b4...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Er like elendig syn på menn på dette forumet.

Anonymkode: 3bcc0...33c

Hehe, men hvis synet på menn er så dårlig … hvorfor er du her da? Jeg ble kastet ut fra incel-forum, liksom. Faktisk alle gangene jeg registrerte meg der. 🤣  Jeg er kvinne. Så nei, tror ikke det. 

Anonymkode: e0d1f...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis en kvinne bruker de begrepene, har hun dårlig kvinnesyn?

Jeg elsker generelt ikke i date-fasen.

Det er faktisk en paralell mellom dem som bruker de ordene og deres helhetlige oppførsel. Bruker selv kun de ordene om andre gjør og jeg diskuterer deres tankegang. Men å aldri avvike fra slik ordbruk sier noe om hvordan de ser på relajsoner. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du lan jo søke odet icel feks på gruppa her. For det blir ofte et spm om ts er incel, i mange tråder her. Da vil du se at det er mange incel og kvinne hatere her. Og de blsnder seg også inn i andre tråder de ikke har laget selv. 

Når jeg søker på «incel» så slår det meg at mange bruker termen litt som noen kunne si «mongo» eller «jøde» eller «neger» når jeg var 15. Dvs «du er dum. Ordene dine er dumme. Jeg vil ikke forholde meg til hverken deg eller ordene dine»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...