Siljeeik Skrevet 7. november 2023 Forfatter #41 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ta opp bekymringene dine med jordmor. Når du kommer til uke 37-38 kan du be om modningsakupunktur, stripping, ofte sjekk med UL. Eller du kan avtale å bli igangsatt ved uke 38 hvis du er såpass bekymret… De følger med på vekst og symfysemål, og de ser blodgjennomstrømning, navlesnor og alt på UL. Er det noe å bekymre seg over tar de heller ut barnet 1 eller 2 uker før termin enn å vente å se om det går bra… Anonymkode: 61392...8fb Tusen takk for svar😊 tok opp dette med jordmor, men fikk beskjed om at «det går sikkert fint» og at jeg ikke får flere ultralyder, men at vi forholder oss til den som er satt på ultralyd i uke 20.. Får vel bare prøve å slappe av, ville bare høre om noen hadde kunnskap, erfaring eller noe til lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siljeeik Skrevet 7. november 2023 Forfatter #42 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kan be om ultralyd av jordmor. De tar også ekstra ultralyder om noe skulle være usikkert. Men du må snakke med jordmor om bekymringene dine. Anonymkode: 61392...8fb Tusen takk for svar😊 tok opp dette med jordmor, men fikk beskjed om at «det går sikkert fint» og at jeg ikke får flere ultralyder, men at vi forholder oss til den som er satt på ultralyd i uke 20.. Får vel bare prøve å slappe av, ville bare høre om noen hadde kunnskap, erfaring eller noe til lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #43 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Poenget er at tråden havner på forsiden, på "dette snakker vi om". Og jeg har ingen interesse av dette temaet, selv om jeg synes det er svært spesielt at du velger å ta angrepille midt i å ønske å bli gravid, siden det er allmenn kjent at den kan føkke opp systemet i lang tid fremover. Menmen, om det er flere potensielle fedre det er snakk om her, eller om du har andre problemer, det kan være det samme. Redigerer du overskriften ved å tilføre ordet "termin" på slutten, så er du innafor reglene. Anonymkode: bfa80...e2f Kan være mange grunner til at TS tok angrepille. F. Eks bruk av medisiner som gjør at man ikke skal bli gravid / at fosteret kan ta skade. Jeg måtte slutte med mine medisiner før jeg ble gravid… Anonymkode: 61392...8fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siljeeik Skrevet 7. november 2023 Forfatter #44 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det høres unektelig ut som om du lå med "feil fyr" i mai og ikke ville ha barn. I juni ville du og la du opp til graviditet. Deg om det. Jeg syntes mai graviditet hørtes usannsynlig ut. Anonymkode: dcb8f...b84 Neida, absolutt ikke. Men i mai sto jeg på medisiner og ønsket derfor ikke å bli gravid da det kan være skadelig for foster. Men glemte prevensjon da etter noen glass vin med partner en kveld. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #45 Del Skrevet 7. november 2023 Siljeeik skrev (Akkurat nå): Tusen takk for svar😊 tok opp dette med jordmor, men fikk beskjed om at «det går sikkert fint» og at jeg ikke får flere ultralyder, men at vi forholder oss til den som er satt på ultralyd i uke 20.. Får vel bare prøve å slappe av, ville bare høre om noen hadde kunnskap, erfaring eller noe til lignende. Da kan du bestille Ul privat. Eller be om å få snakke med fødselslege på sykehuset 😊 stå på ditt! Ikke vits at du skal gå rundt å være stresset og redd hele svangerskapet… jeg forstår bekymringen din godt. Her ble det bestemt å ta ekstra kontroller og sette i gang fødselen ved termindato. Anonymkode: 61392...8fb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siljeeik Skrevet 7. november 2023 Forfatter #46 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan være mange grunner til at TS tok angrepille. F. Eks bruk av medisiner som gjør at man ikke skal bli gravid / at fosteret kan ta skade. Jeg måtte slutte med mine medisiner før jeg ble gravid… Anonymkode: 61392...8fb Tusen takk, det var faktisk akkurat det jeg gjorde. Jeg sluttet med medisinene i mai, men ble rådet til å vente til etter medisiner med å bli gravid da det kan være skadelig for foster 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siljeeik Skrevet 7. november 2023 Forfatter #47 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da kan du bestille Ul privat. Eller be om å få snakke med fødselslege på sykehuset 😊 stå på ditt! Ikke vits at du skal gå rundt å være stresset og redd hele svangerskapet… jeg forstår bekymringen din godt. Her ble det bestemt å ta ekstra kontroller og sette i gang fødselen ved termindato. Anonymkode: 61392...8fb Tusen takk😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #48 Del Skrevet 7. november 2023 Siljeeik skrev (15 minutter siden): Nei, siste ultralyd er i uke 20, og der fikk jeg termin 16.3. Så får ikke flere ultralyder🥺 Jo, om du går på overtid får du trivselskontroll av baby. Om du egentlig er i uke 42, men termindato sier uke 38 vil magemål utløse vekstkontroll på baby. Men slike ting skjer aldri, altså at noen egentlig er i uke 40 mange uker før tiden. Ultralyd er temmelig sikre greier innenfor 12 dager før og 12 dager etter egentlig termin. Anonymkode: c941d...1f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #49 Del Skrevet 7. november 2023 Ultralydene du tok ved uke 10 og 12 ville definitivt ikke vist 3 uker feil på et foster, da det er kjempeutvikling så tidlig. At du ble satt frem på den første ultralyden er i unormalt da du antagelig har hatt eggløsning tidligere enn du forventet. Angrepillen du tok kan ha klusset til syklusen din, noe som er veldig normalt. Ultralyd ved 12 uker er den mest nøyaktige i forhold til terminbestemmelse da det faktisk er her fosterene er mest like i utvikling, og om du hadde vært 15 uker istedenfor 12 uker som du fikk beskjed om, ville det ikke vært noe tvil med tanke på størrelsen og utviklingen av fosteret. Grunnen til at terminen blir bestemt uti fra ordinær ul ved 18 uker ish er at ved 12 uker så er det ikke like lett å se alt man ønsker av organer osv, og pga penger valgte man da og ta nest beste uke i forhold til terminbestemmelse og organsjekk, som da er rundt uke 18 ish. Det er med andre ord ingen grunn til bekymring, du er garantert ikke 3 uker lenger på vei enn du er redd for 😊 Anonymkode: c2a02...10c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 7. november 2023 #50 Del Skrevet 7. november 2023 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg