Gå til innhold

Hjelp! Redd for å gå over

Siljeeik

Anbefalte innlegg

Sofakona skrev (5 minutter siden):

Alt henger sammen..om du er eks 6 uker på vei er også morkake etc 6 uker. Du går ikke over noe...du er det du skal

Joda, men om jeg egentlig skal føde 22.februar. Men fødsel ikke starter, og jeg ikke blir satt igang før langt ute i mars så vil ikke morkaken gi tilstrekkelig med næring til foster.. Flere har mistet barnet pga dette, og derfor settes man i gang 10 dager etter termin 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siljeeik skrev (Akkurat nå):

Joda, men om jeg egentlig skal føde 22.februar. Men fødsel ikke starter, og jeg ikke blir satt igang før langt ute i mars så vil ikke morkaken gi tilstrekkelig med næring til foster.. Flere har mistet barnet pga dette, og derfor settes man i gang 10 dager etter termin 

Ofte vil du føde til termin...og om du får 14 dager over gjør ikke noe...da blir du satt igang. Det er ikke sånn at morkake sluttet å funke 22 februar om det er termin dato og om du føder 1mars så før ikke babyen næring...

Kan jeg spørre hvor gammel du er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siljeeik skrev (2 minutter siden):

Ultralydene bør være ganske tydelige og så kan du bare ta opp bekymringene dine med jordmor. 

Anonymkode: 839ec...39f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis graviditetstesten var svak positiv 6. juli så stemmer det nok at det var rundt da du ble gravid. 

Anonymkode: 839ec...39f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Siljeeik said:

Det er jo overskrift 🤷‍♀️

Den beskriver absolutt nada om hva du lurer på. Så den er en av de dårligste jeg har sett. 

Anonymkode: bfa80...e2f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siljeeik skrev (1 time siden):

Har tittel? Og har ikke skrevet at jeg ikke vil bli gravid.. Du burde kanskje lese teksten ordentlig og heller svare på det som står, om du skal svare

Du hadde en tittel ja, men ikke en beskrivende tittel. Tråden var merket med kun «hjelp!» eller hva det var før du redigerte den er ikke en beskrivende tittel på tråden, ergo brøt den med forumsreglene og slike tråder blir stengt, det var det jeg mente😊

Sitat

* Trådtitler skal være beskrivende.

Se forumsreglene for kilde til sitatet.

Anonymkode: 17f79...aba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den beskriver absolutt nada om hva du lurer på. Så den er en av de dårligste jeg har sett. 

Se 2 poster ovenfor 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siljeeik skrev (23 minutter siden):

Bare redd for at de har tatt feil. Og at jeg egentlig er 3 uker lenger på vei.. er jo ikke bra å gå så mye over, da morkaken ikke gir barnet nok med næring lenger og barnet kan bli skadet eller dø.. 🥺

Du får mye ultralyder etter termin. Er du 3 uker lengre påvei vil magemål også gjøre at de vil ta ul pga vekst. 

Dette er ikke en problemstilling jeg ville bekymret meg over overhodet.  

Anonymkode: c941d...1f7

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (7 minutter siden):

Ofte vil du føde til termin...og om du får 14 dager over gjør ikke noe...da blir du satt igang. Det er ikke sånn at morkake sluttet å funke 22 februar om det er termin dato og om du føder 1mars så før ikke babyen næring...

Kan jeg spørre hvor gammel du er? 

Jeg tror vi misforstår hverandre.. om jeg har termin 22.februar, og fødsel ikke starter innen 14 dager etter 22.februar. Så vil jeg ikke bli satt i gang, fordi den offisielle terminen i følge ultralyd er 19.mars.. så vil jo ikke bli satt igjen før 29.mars eventuelt. Jeg har født før, og ble da satt strippet dag 10, og satt igang dag 13 pga fødsel ikke startet til termin og gikk derfor over. Samme gjorde både min mor, Tante og 3 søstre..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siljeeik skrev (1 minutt siden):

Jeg tror vi misforstår hverandre.. om jeg har termin 22.februar, og fødsel ikke starter innen 14 dager etter 22.februar. Så vil jeg ikke bli satt i gang, fordi den offisielle terminen i følge ultralyd er 19.mars.. så vil jo ikke bli satt igjen før 29.mars eventuelt. Jeg har født før, og ble da satt strippet dag 10, og satt igang dag 13 pga fødsel ikke startet til termin og gikk derfor over. Samme gjorde både min mor, Tante og 3 søstre..

Du vil nok på neste ultralyd få en eksakt dato for termin..gå etter den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sofakona said:

Se 2 poster ovenfor 

redd for å gå over...... hva da? en bro? en traffikert vei?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (Akkurat nå):

Får ikke flere ultralyder.. siste man får er jo mellom uke 17-21. så siste jeg hadde var i uke 20, og fikk da termindato 16.mars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

redd for å gå over...... hva da? en bro? en traffikert vei?

Les deg opp, kjapt Google søk hjelper mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Siljeeik said:

Les deg opp, kjapt Google søk hjelper mye

Jeg poengterer elendig overskrift. Som det står i reglene skal være beskrivende. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Siljeeik said:

Her overtenker du og lager problemer ut av ingenting. Pust. Slapp av.

Anonymkode: 25a32...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg poengterer elendig overskrift. Som det står i reglene skal være beskrivende. 

Å herregud… scroll videre, spis en Snickers og slapp av 😊 om tittelen ikke lager «mening» for deg, så har du heller ingenting å bidra med.. Den er forståelig nok for oss som skjønner den og vet hva det menes/betyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sofakona skrev (5 minutter siden):

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du får mye ultralyder etter termin. Er du 3 uker lengre påvei vil magemål også gjøre at de vil ta ul pga vekst. 

Dette er ikke en problemstilling jeg ville bekymret meg over overhodet.  

Anonymkode: c941d...1f7

Nei, siste ultralyd er i uke 20, og der fikk jeg termin 16.3. Så får ikke flere ultralyder🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta opp bekymringene dine med jordmor. Når du kommer til uke 37-38 kan du be om modningsakupunktur, stripping, ofte sjekk med UL. Eller du kan avtale å bli igangsatt ved uke 38 hvis du er såpass bekymret… De følger med på vekst og symfysemål, og de ser blodgjennomstrømning, navlesnor og alt på UL. Er det noe å bekymre seg over tar de heller ut barnet 1 eller 2 uker før termin enn å vente å se om det går bra… 

Anonymkode: 61392...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siljeeik skrev (Akkurat nå):

Nei, siste ultralyd er i uke 20, og der fikk jeg termin 16.3. Så får ikke flere ultralyder🥺

Du kan be om ultralyd av jordmor. De tar også ekstra ultralyder om noe skulle være usikkert. Men du må snakke med jordmor om bekymringene dine. 

Anonymkode: 61392...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Siljeeik said:

Å herregud… scroll videre, spis en Snickers og slapp av 😊 om tittelen ikke lager «mening» for deg, så har du heller ingenting å bidra med.. Den er forståelig nok for oss som skjønner den og vet hva det menes/betyr

Poenget er at tråden havner på forsiden, på "dette snakker vi om". Og jeg har ingen interesse av dette temaet, selv om jeg synes det er svært spesielt at du velger å ta angrepille midt i å ønske å bli gravid, siden det er allmenn kjent at den kan føkke opp systemet i lang tid fremover. Menmen, om det er flere potensielle fedre det er snakk om her, eller om du har andre problemer, det kan være det samme. 

Redigerer du overskriften ved å tilføre ordet "termin" på slutten, så er du innafor reglene. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...