Gå til innhold

Hjelp! Redd for å gå over

Siljeeik

Anbefalte innlegg

Hei! 
jeg hadde ubeskyttet samleie 28.mai , tok angrepille innen 48timer. Fikk mensen 12.juni(til 18.juni). Hadde ubeskyttete samleie flere ganger etter 18.juni. Tok graviditetstest 6.juli som var dvask positiv (jeg trodde den var negativ) tok igjen 9.juni som da lyste positiv. 

var på ultralyd i det som etter terminkalkulator skulle være 9+4 med termindato 19.mars. men fikk beskjed om at jeg da var 10+6. og fikk termin 13.mars

tok ny ultralyd hos annen lege i uke 12 som ga termindato 12.mars.  

tok ny ultralyd unike 15, som ga termindato 13.mars. 

og ny i uke 20+ som ga termindato 16.mars. 

jeg er livredd for at jeg ble gravid i mai. Er det mulig? Da ville jeg hatt termin 22.februar.. Men mensterminen og ultralyd terminen spriker med en uke, som vil si at jeg eventuelt ble gravid rett etter mens?

Endret av Siljeeik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det så viktig?

Anonymkode: 4dd37...d19

Hvis man har flere potensielle fedre så kan det være ganske viktig ja… 

Anonymkode: 61392...8fb

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du har skrevet feil dato på andre graviditetstest (9 juni) og at det skulle vært juli. 

Det er nok ikke sannsynlig at det er unnfanget 28 mai. Da ville du vært 7-8 uker på vei på første graviditetstest, og da burde den vært mer enn dvask positiv. Pleier du ha litt kort syklus? Er ikke umulig å bli gravid uken etter mens. 

Termin satt fra ultralyd er vel bare en estimering basert på standard vekst og ikke en eksakt vitenskap eller fasit.

Anonymkode: 89d32...cfd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les forumsreglene, spesielt punktet ang titler!

Og om du ikke vil ha barn bør dere bruke prevensjon!

Anonymkode: 17f79...aba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: 0b4b5...7b4

Det er jo overskrift 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (9 minutter siden):

Hvor gammel er du? Og hvorfor har du så mye ubeskyttet sex om du ikke vil bli gravid?

Har ikke skrevet at jeg ikke ville bli gravid.. les teksten en gang til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Les forumsreglene, spesielt punktet ang titler!

Og om du ikke vil ha barn bør dere bruke prevensjon!

Anonymkode: 17f79...aba

Har tittel? Og har ikke skrevet at jeg ikke vil bli gravid.. Du burde kanskje lese teksten ordentlig og heller svare på det som står, om du skal svare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Regner med at du har skrevet feil dato på andre graviditetstest (9 juni) og at det skulle vært juli. 

Det er nok ikke sannsynlig at det er unnfanget 28 mai. Da ville du vært 7-8 uker på vei på første graviditetstest, og da burde den vært mer enn dvask positiv. Pleier du ha litt kort syklus? Er ikke umulig å bli gravid uken etter mens. 

Termin satt fra ultralyd er vel bare en estimering basert på standard vekst og ikke en eksakt vitenskap eller fasit.

Anonymkode: 89d32...cfd

Ja, skrevet feil. Mente 9.juli😅  

nei, skjønner det. Men er litt redd jeg egentlig er 3 uker lenger på vei 🤷‍♀️ vet ikke hvor eksakte disse ultralydene er.. Har syklus fra 24-28 dager.. Bare føler det er rart at mens termin var en uke etter terminene jeg fikk først, men siste var bare 3 dager unna.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummert:

- du har flere forskjellige seksuelle partnere

- du bruker ikke prevensjon

- du ønsker å bli gravid

- du vet ikke hvem som er/blir potensiell far

Spørsmål til deg:

1. Vet dine partnere hva som er planen din?

2. Hvorfor gjør du det?

3. Hva vil du med dette innlegget her? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oppsummert:

- du har flere forskjellige seksuelle partnere

- du bruker ikke prevensjon

- du ønsker å bli gravid

- du vet ikke hvem som er/blir potensiell far

Spørsmål til deg:

1. Vet dine partnere hva som er planen din?

2. Hvorfor gjør du det?

3. Hva vil du med dette innlegget her? 

Jeg har ikke skrevet at jeg har forskjellige partnere eller noe. Les teksten jeg skrev, om du har noe å komme med til det jeg skrev - så kommenter gjerne. Eller så scroll videre 🤷‍♀️ jeg lurte på om det er mulig om jeg ble gravid i slutten av mai, og at jordmor altså kan ta feil på termindato med så mye som 3 uker? 
eventuelt om jeg da også kan ha hatt full menstrasjon mens jeg er gravid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (32 minutter siden):

Men hva er du redd for? 

At jeg eventuelt er 3 uker lenger på vei. Altså blitt gravid i mai, selvom jeg hadde helt vanlig full mensen, og da har termin i februar. Istedenfor at jeg ble gravid rett etter mensen og har termin i midten av mars.. Syntes det er rart om jeg skal ha blitt gravid rett etter mens, men samtidig kanskje rart at flere har satt ca samme termindato uavhengig av hverandre 🤷‍♀️ kan man ta så mye som 3 uker feil på ultralyd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siljeeik skrev (1 minutt siden):

At jeg eventuelt er 3 uker lenger på vei. Altså blitt gravid i mai, selvom jeg hadde helt vanlig full mensen, og da har termin i februar. Istedenfor at jeg ble gravid rett etter mensen og har termin i midten av mars.. Syntes det er rart om jeg skal ha blitt gravid rett etter mens, men samtidig kanskje rart at flere har satt ca samme termindato uavhengig av hverandre 🤷‍♀️ kan man ta så mye som 3 uker feil på ultralyd? 

Mange har jo faktisk "mens" selc om de er gravide. Så jeg ville nok stolt på ultralyd. Om det er 1-3 uker

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Mange har jo faktisk "mens" selc om de er gravide. Så jeg ville nok stolt på ultralyd. Om det er 1-3 uker

Bare redd for at de har tatt feil. Og at jeg egentlig er 3 uker lenger på vei.. er jo ikke bra å gå så mye over, da morkaken ikke gir barnet nok med næring lenger og barnet kan bli skadet eller dø.. 🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siljeeik skrev (50 minutter siden):

Har tittel? Og har ikke skrevet at jeg ikke vil bli gravid.. Du burde kanskje lese teksten ordentlig og heller svare på det som står, om du skal svare

Kan hende det at du tok angrepille gjør at det kan tolkes som om du ikke ønsket å bli gravid, men likevel hadde mer ubeskyttet sex etterpå.

Jeg synes det virker sannsynlig at unnfangelsen skjedde i juni, ettersom testene var så svake i starten av juli (skulle vært sterke dersom du ble gravid i mai!) i tillegg til at det stemmer med ultralyder. Gratulerer forresten - jeg har også termin i mars😊

Anonymkode: c4456...84f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siljeeik skrev (6 minutter siden):

Bare redd for at de har tatt feil. Og at jeg egentlig er 3 uker lenger på vei.. er jo ikke bra å gå så mye over, da morkaken ikke gir barnet nok med næring lenger og barnet kan bli skadet eller dø.. 🥺

Alt henger sammen..om du er eks 6 uker på vei er også morkake etc 6 uker. Du går ikke over noe...du er det du skal

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres unektelig ut som om du lå med "feil fyr" i mai og ikke ville ha barn. I juni ville du og la du opp til graviditet. 

Deg om det. Jeg syntes mai graviditet hørtes usannsynlig ut. 

Anonymkode: dcb8f...b84

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...