Gå til innhold

Vil ikke ta abort men må...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du ikke vil/klarer å være alenemor, må du ta abort. Mannen kommer ikke til å bli superpappa (eksen forlot han med en 2 mnd gammel baby, det sier alt) og forholdet deres kommer aldri til å vare uansett abort eller ikke.

Anonymkode: 25f40...cdb

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Topsi skrev (1 time siden):

Det ser ut til at du uansett blir alene da...  enten med et barn, emler en abort dj allerede nå tror blir for vanskelig. hvis du søker her inne finner du flere tråder hvor menn har presset frem en abort og etterpå gått. Det høres ut for meg som at du kan klare dette alene hvis du ønsker det. Amathea kan sikkert gi god rådgivning hvis du trenger noen å snakke med.. 

Takk for råd❤️❤️

Anonymkode: d7613...d93

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipaa skrev (47 minutter siden):

Har du barn fra før?

Ja har 2. Men vært i forhold med mannen frem til 20219. 

Anonymkode: d7613...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja har 2. Men vært i forhold med mannen frem til 20219. 

Anonymkode: d7613...d93

Skulle stå 2019 🙈

Anonymkode: d7613...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg mulig vurdert abort. Han virker ikke helt god. Og så må du forholde deg til en vanskelig barnefar de neste 18 årene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vil bare ikke ta vare på et barn alene,  eller må jeg så må jeg. Så får en annen far komme inn i bildet da hvis han klarer å være så kald🥺

Anonymkode: d7613...d93

Men du har to barn fra før med en tidligere mann.. Dette blir mye rot Ts. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fyren synes jeg høres ut som dumpemateriale uannsett. Og du kaller ham date, hatt sex 1 gang, det er jo ikke et varig forhold du potensielt mister her. 

Om jeg hadde 2 barn fra før og ble gravid med en date som 35åring så ville jeg tatt abort. (Ja jeg har barn) Men du er ikke meg og må ta ditt eget valg. Støtter å finne noen å snakke med, Amathea, venner..

Uansett hva du velger så ville jeg droppet han fyren da. Høres utrolig usannsynlig ut at eksen forlot ham med en 2 mnd gammel baby uten at han hadde gjort noe skikkelig krise galt, med mindre de kanskje var veldig unge. 

Anonymkode: b293d...393

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i dine sko men jeg var 25 år og hadde vært med typen min i nesten 3 år da det skjedde.

Han "tvang" meg til abort og brukte som argument at det ble slutt mellom oss hvis jeg ikke gjorde det.

Jeg var veldig i tvil om hva jeg skulle gjøre, og var redd for å miste han.

Han gikk fra meg etter at jeg tok abort men vi ble sammen igjen etter noen måneder borte fra hverandre, men forholdet var ødelagt og det ble slutt igjen.

Jeg angret så voldsomt de første 10 årene så jeg måtte unngå gravide og babyer for det var så vondt.

Behold barnet, du er voksen og kommer aldri til å angre. Din biologiske klokke har også allerede begynt å tikke.

Anonymkode: b1f20...3c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Han sier han ikke helt vet hva han vil gjøre med seg selv, grunnen til det er at han ble forlatt av sin kone med en baby på kun 2mnd . Jeg er bare redd om jeg gjør dette, mot min vilje, at jeg vil få mer angst (som jeg tidligere fikk pga selvforskyldt abort). 

Tror det er panikken hans og det han ble ødelagt for som gjør han som dette. Han ble rett og slett et nervevrak da han hørte det. 

Vil han aldri se barnet tro? 😭

Anonymkode: d7613...d93

Ble litt skremt nå, fordi du sier han ble forlatt av kone og baby på to måneder. Jeg har baby på to måneder og gift og et år eldre enn deg. Kunne vært min mann faktisk som hadde sagt det der. Så hvis jeg var deg ville jeg ikke tatt det han sier for god fisk. Kone og barn bor nok hjemme i huset dems enda. Han elsker nok kona si, mer enn han vil ha deg. Og tenk hva slags hælvete du lager ved å beholde barnet ? Han vil ikke ha barnet, barnet er ikke ønsket. Kanskje ikke fra andre enn deg. Men barnet har krav på å kjenne begge familier. Og det vil skape et mareritt. Pluss barnebidrag osv. 

Jeg lover, hadde det vært min mann som hadde gjort noe så dumt pga strev op hjemmefronten og fitta han hadde knulla hadde blitt gravid hadde jeg sørget for at det hadde blitt traumatisk for damen. Men ikke barnet. Barnet hadde vært velkomment, men ikke kjerringa. Og kontakten skulle gått via meg. Ikke far. Jeg hadde ikke gått fra mannen pga en ulykke med et dumt kvinne krek pga vi har noe den dama ikke har. Familieliv. Og driver familien as. 

Anonymkode: 3a814...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abort er drap på ett ufødt barn! 

Ingen kan overhodet tvinge deg til å ta abort! Høres ut som en egoistisk drittsekk det ikke er verdt å bruke noe tid på!

Barnet vil du uansett elske høgere enn denne mannen så valget bør være enkelt!

 

Lykke til🙂

Anonymkode: 52959...cad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha barnet, så skal du ha det. Så enkelt er det.

Du skal i hvertfall ikke ta abort for å beholde den fyren. Han er altså villig til å presse deg til å ta abort mot din vilje. Og ble forlatt av kona, 2 mnd etter at hun fødte barnet hans. Massevis av røde flagg her!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ble litt skremt nå, fordi du sier han ble forlatt av kone og baby på to måneder. Jeg har baby på to måneder og gift og et år eldre enn deg. Kunne vært min mann faktisk som hadde sagt det der. Så hvis jeg var deg ville jeg ikke tatt det han sier for god fisk. Kone og barn bor nok hjemme i huset dems enda. Han elsker nok kona si, mer enn han vil ha deg. Og tenk hva slags hælvete du lager ved å beholde barnet ? Han vil ikke ha barnet, barnet er ikke ønsket. Kanskje ikke fra andre enn deg. Men barnet har krav på å kjenne begge familier. Og det vil skape et mareritt. Pluss barnebidrag osv. 

Jeg lover, hadde det vært min mann som hadde gjort noe så dumt pga strev op hjemmefronten og fitta han hadde knulla hadde blitt gravid hadde jeg sørget for at det hadde blitt traumatisk for damen. Men ikke barnet. Barnet hadde vært velkomment, men ikke kjerringa. Og kontakten skulle gått via meg. Ikke far. Jeg hadde ikke gått fra mannen pga en ulykke med et dumt kvinne krek pga vi har noe den dama ikke har. Familieliv. Og driver familien as. 

Anonymkode: 3a814...0bf

Jeg ble litt skremt av at du har barn...

Anonymkode: db1d6...e6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, han holder forholdet som gissel for at du skal ta abort. Hvor levedyktig tror du det forholdet er? Dette blir nok slutt uansett, som flere her skriver, så om du vil beholde er kun opp til deg. Klarer du deg som alenemor? Vil dine eldre barn synes det er greit med et søsken? Har du overskudd til en liten baby? I så fall beholder du❤️

Anonymkode: db1d6...e6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg var gjennom dette da jeg var 19, og nå sol 35åring må jeg gjennom dette igjen. Helt uvitende om graviditet med daten, han ønsket sterkt at jeg skulle ta abort. Inni meg rives jegci fillebiter, har mareritt og kjenner på at det blir feil. Men vet samtidig jeg mister han også om jeg ikke gjør det.. må jeg prate med noen? 

Anonymkode: d7613...d93

Jeg angrer enda på min abort som 18åring selv etter 20år.. Slet med å bli gravid etter det og tenkte det var karma!

Følte meg tvunget til abort fra typen da, skulle hørt på meg selv! Men når du er så forelska og redd for å miste den du er sammen med tar man noen ganger dumme valg..

Det viktigste her er hva du selv vil?

Er du klar for å bli mor?

Eller er ikke barn noe for deg?

Lytt til deg selv!

Så du ikke angrer!

 

Anonymkode: e5d4d...fcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du brukte prevensjon og ble likevel gravid første gang du hadde sex. Helt naturlig at han vil at du skal ta abort. 

Du kan selvfølgelig bestemme over din egen kropp, men du kan ikke forvente noe fra ham. Du kan heller ikke bli skuffet i fremtiden om han ikke stiller opp slik som du håper. Du må være forberedt på å bli 100% alene om ansvaret. Han kan bli en superfar selv om dere ikke forblir et par, men så lenge dere ikke bor sammen er det vanskelig for ham å bidra særlig mye det første året uansett. Sannsynligheten for at det dukker opp en ny mann som vil ta en farsrolle for dette barnet er svært lav. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drit nå for guds skyld i gubbejævelen. Han har ikke noenting å si om dette i det hele tatt. Hans oppgave og eneansvar å bruke prevensjon.

På den positive siden, så kan du kreve han for barnebidrag. Krev så mye du bare måtte greie. Ungen greier seg fint uten en far i livet og det er jo bare å fortsette dating for du finner nok en ny fyr som er oppegående og som tar til seg barna dine.

Anonymkode: 561d8...84f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var gjennom dette da jeg var 19, og nå sol 35åring må jeg gjennom dette igjen. Helt uvitende om graviditet med daten, han ønsket sterkt at jeg skulle ta abort. Inni meg rives jegci fillebiter, har mareritt og kjenner på at det blir feil. Men vet samtidig jeg mister han også om jeg ikke gjør det.. må jeg prate med noen? 

Anonymkode: d7613...d93

Om du skal ha noe grunn for å ta abort så er det for å ikke måtte ha kontakt med den mannen igjen. Du gjør ikke dette for å beholde han.

Sånn som det høres ut for meg er jo ikke en abort det du ønsker, så skal du ikke tvinges til det. Jeg har mine tvil på om han blir selv om du tar en abort. Så greit og tenke at dette blir det deg som må klare har du familie/venner rundt som er gode og støtte seg på?
 

Anonymkode: cc0f4...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Tror ikke jeg klarer det. Inatt våknet jeg i panikk, som jeg gjorde da jeg sist tok abort. For meg er det helt uvirkelig at jeg skulle bli gravid første forsøk(!), tross minipille-, men vi begge unnlot kondom. Jeg vil bare ikke ta vare på et barn alene,  eller må jeg så må jeg. Så får en annen far komme inn i bildet da hvis han klarer å være så kald🥺

Anonymkode: d7613...d93

Du har to barn fra før, mannen du har blitt gravid med presser deg til abort, du kaller han kald og nervevrak og han ble forlatt av sin ekskone da deres felles barn var 2 måneder. Og du planlegger allerede at en annen far skal komme inn i bildet hvis han du er sammen med nå ikke stiller opp.

Dette høres ikke helt bra ut. Jeg håper at du klarer å rydde opp og stå mer stødig på egne ben før du får enda flere barn.

Anonymkode: d7cc6...a3a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.11.2023 den 6.37):

Jeg har vært i dine sko men jeg var 25 år og hadde vært med typen min i nesten 3 år da det skjedde.

Han "tvang" meg til abort og brukte som argument at det ble slutt mellom oss hvis jeg ikke gjorde det.

Jeg var veldig i tvil om hva jeg skulle gjøre, og var redd for å miste han.

Han gikk fra meg etter at jeg tok abort men vi ble sammen igjen etter noen måneder borte fra hverandre, men forholdet var ødelagt og det ble slutt igjen.

Jeg angret så voldsomt de første 10 årene så jeg måtte unngå gravide og babyer for det var så vondt.

Behold barnet, du er voksen og kommer aldri til å angre. Din biologiske klokke har også allerede begynt å tikke.

Anonymkode: b1f20...3c0

Takk for råd og opplevelse. Må ha vært vondt for deg ❤️ Jeg stusser så på hvorfor han har så angst for at jeg skal være gravid? Ja jeg klarer fint å ta vare på baby alene, har god omsorgsevne. Hva om han egentlig venter på eksen sin og derfor er livredd for jeg skal beholde barnet? Han er en shaky, helt livredd og bønnfaller meg for å ta abort. Fordi han ikke ser fremtid med meg virkelig?

Anonymkode: d7613...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...