Gå til innhold

Vil ikke ta abort men må...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var gjennom dette da jeg var 19, og nå sol 35åring må jeg gjennom dette igjen. Helt uvitende om graviditet med daten, han ønsket sterkt at jeg skulle ta abort. Inni meg rives jegci fillebiter, har mareritt og kjenner på at det blir feil. Men vet samtidig jeg mister han også om jeg ikke gjør det.. må jeg prate med noen? 

Anonymkode: d7613...d93

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må absolutt ikke. Det er helt fint å få barn alene som kvinne i dette landet, en eller annen veldig koselig kar dukker gjerne opp også. Menn er fryktelig undervurderte! La den fyren seile sin egen vei, behold barnet ditt. 

 

  • Liker 5
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mufle skrev (4 minutter siden):

Du må absolutt ikke. Det er helt fint å få barn alene som kvinne i dette landet, en eller annen veldig koselig kar dukker gjerne opp også. Menn er fryktelig undervurderte! La den fyren seile sin egen vei, behold barnet ditt. 

 

Han sier han ikke helt vet hva han vil gjøre med seg selv, grunnen til det er at han ble forlatt av sin kone med en baby på kun 2mnd . Jeg er bare redd om jeg gjør dette, mot min vilje, at jeg vil få mer angst (som jeg tidligere fikk pga selvforskyldt abort). 

Tror det er panikken hans og det han ble ødelagt for som gjør han som dette. Han ble rett og slett et nervevrak da han hørte det. 

Vil han aldri se barnet tro? 😭

Anonymkode: d7613...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke å blande meg inn i disse trådene. Men du sier du må ta abort Hvis ikke mister du daten. Spørsmålet er også, vil du virkelig ha han etter en abort du ikke ønsker?

Endret av Topsi
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han sier han ikke helt vet hva han vil gjøre med seg selv, grunnen til det er at han ble forlatt av sin kone med en baby på kun 2mnd . Jeg er bare redd om jeg gjør dette, mot min vilje, at jeg vil få mer angst (som jeg tidligere fikk pga selvforskyldt abort). 

Tror det er panikken hans og det han ble ødelagt for som gjør han som dette. Han ble rett og slett et nervevrak da han hørte det. 

Vil han aldri se barnet tro? 😭

Anonymkode: d7613...d93

Jeg er en kynisk gammel dame i så henseende. Menn kan si ganske så jævla mye rart for å få viljen sin når de finner ut at de ikke vil ha barn. Så jeg hadde lukket ørene kort og godt. Han har alle muligheter til å vise at han er en god far, i stedet manipulerer han deg med en historie om exn? 

Nope. Gjør som DU føler mest for. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg sammen. Rett ryggen og gjør det som er riktig for DEG!!!! 
Abort er ikke en prevensjons måte. 
få barnet ditt og dropp denne taperen av en mann. Han det kommer du til å miste uansett hva du gjør - helsigvis vil jeg si. 
for en mann som prøver å presse noen til abort er ikke verdt dritten under skoen din en gang!

Anonymkode: de45e...15b

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ønsker barn er det ikke sikkert du rekker flere muligheter.

Presser han deg til abort vil forholdet uansett være slutt.

Anonymkode: b88ce...053

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (5 minutter siden):

Jeg pleier ikke å blande meg inn i disse trådene. Men du sier du må ta abort Hvis ikke mister du daten. Spørsmålet er også, vil du virkelig ha han etter en abort du ikke ønsker?

Tror ikke jeg klarer det. Inatt våknet jeg i panikk, som jeg gjorde da jeg sist tok abort. For meg er det helt uvirkelig at jeg skulle bli gravid første forsøk(!), tross minipille-, men vi begge unnlot kondom. Jeg vil bare ikke ta vare på et barn alene,  eller må jeg så må jeg. Så får en annen far komme inn i bildet da hvis han klarer å være så kald🥺

Anonymkode: d7613...d93

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Presser han deg til abort vil forholdet uansett være slutt.

Gjerne utdyp deg, betyr det at han prøver å være grei nå, se fremtid med meg som han egentlig kanskje ikke gjør? Alt for at jeg skal ta abort? 

Anonymkode: d7613...d93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville dessuten vært svært skeptisk til hvordan en mann egentlig er om hans kone valgte å forlate ham to måneder etter hun fødte hans barn. Det får alle røde lamper i meg til å ikke bare blinke frenetisk, men de uler i tillegg. Spesielt fordi han nå forsøker å tvinge deg til å ta abort.

Jeg skulle likt å høre hans ekskones side av historien om hvorfor hun forlot ham.

Vil du ha barnet beholder du barnet. Men gå flere runder for å se om du egentlig bør beholde ham.

Siden du sliter med angst, snakk med legen din eller andre fagpersoner nå. Ring gjerne Amathea også.

Anonymkode: a91a9...2c2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gjerne utdyp deg, betyr det at han prøver å være grei nå, se fremtid med meg som han egentlig kanskje ikke gjør? Alt for at jeg skal ta abort? 

Anonymkode: d7613...d93

Du kommer ikke til å tilgi ham. Enten kommer du til å gå selv, eller så merker han det og går.

Anonymkode: b88ce...053

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Han sier han ikke helt vet hva han vil gjøre med seg selv, grunnen til det er at han ble forlatt av sin kone med en baby på kun 2mnd . Jeg er bare redd om jeg gjør dette, mot min vilje, at jeg vil få mer angst (som jeg tidligere fikk pga selvforskyldt abort). 

Tror det er panikken hans og det han ble ødelagt for som gjør han som dette. Han ble rett og slett et nervevrak da han hørte det. 

Vil han aldri se barnet tro? 😭

Anonymkode: d7613...d93

Mer trolig gjorde han noe som fikk han kastet ut, eller det var han som dro. Det er vel de damer som forlater noen med en 2 måneder gammel baby. Den må han lenger ut på landet med. 

Du er 35 år, som jo er voksent. Du har ingen barn, og nå er du gravid. Selvsagt vil du ha barnet. Daten får panikk fordi han ikke vil ha barn og må betale i 20 år, og det kan jo hende at ikke så deg som noe mer enn et lite forhold. Nå leker han superdramatisk/ er superdramatisk, for å få deg til å ta bort barnet. 

Det trenger du ikke forholde deg til. Han må finne ut av seg selv, og du må ta dine valg. 

Anonymkode: 8fc29...b94

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har økonomi og kapasitet til å være alenemamma. Så er det ingen som kan tvinge deg til abort. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel...du kan beholde og bli alene mamma..ta abort og være mer ensom kanskje ikke er mente for deg og du blir singel etter 2 mnd.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg var gjennom dette da jeg var 19, og nå sol 35åring må jeg gjennom dette igjen. Helt uvitende om graviditet med daten, han ønsket sterkt at jeg skulle ta abort. Inni meg rives jegci fillebiter, har mareritt og kjenner på at det blir feil. Men vet samtidig jeg mister han også om jeg ikke gjør det.. må jeg prate med noen? 

Anonymkode: d7613...d93

Hva med å prate med Amathea og dessuten ikke ta abort fordi en mann forventer det.
Det er kvinner som har blitt varig mentalt syke fordi de har tatt et valg som var feil for dem i forhold til abort.

Anonymkode: cc291...87d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror ikke jeg klarer det. Inatt våknet jeg i panikk, som jeg gjorde da jeg sist tok abort. For meg er det helt uvirkelig at jeg skulle bli gravid første forsøk(!), tross minipille-, men vi begge unnlot kondom. Jeg vil bare ikke ta vare på et barn alene,  eller må jeg så må jeg. Så får en annen far komme inn i bildet da hvis han klarer å være så kald🥺

Anonymkode: d7613...d93

Det ser ut til at du uansett blir alene da...  enten med et barn, emler en abort dj allerede nå tror blir for vanskelig. hvis du søker her inne finner du flere tråder hvor menn har presset frem en abort og etterpå gått. Det høres ut for meg som at du kan klare dette alene hvis du ønsker det. Amathea kan sikkert gi god rådgivning hvis du trenger noen å snakke med.. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonyme-meg skrev (3 minutter siden):

Hvis du har økonomi og kapasitet til å være alenemamma. Så er det ingen som kan tvinge deg til abort. 

Jeg har 90% fast jobb. 

Bare redd om han spiller på sin sårbare side. Virker som han tenker lite på hva jeg føler i etterkant av en abort... 

Anonymkode: d7613...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har 90% fast jobb. 

Bare redd om han spiller på sin sårbare side. Virker som han tenker lite på hva jeg føler i etterkant av en abort... 

Anonymkode: d7613...d93

Men hvem er mest sårbar her? Hvis det var katastrofe med barn kunne han brukt prevenjon, slik jeg forstod det gjorde dere ikke det. Så han tok på mange måter sitt valg da. Til syvende er og sist er det du som bestemmer. Men hvis du sliter etter en abort blir det som regel ikke bedre av to, ihvertfall ikke hvis dette er eneste sjanse til å få barn

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har 90% fast jobb. 

Bare redd om han spiller på sin sårbare side. Virker som han tenker lite på hva jeg føler i etterkant av en abort... 

Anonymkode: d7613...d93

Tror nok det er akkurat slik det er også så ikke bry deg med denne fyren sin angst for å bli pappa. Kast han heller ut og bygg en relasjon mellom barna med x-en hans.

Anonymkode: cc291...87d

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror ikke jeg klarer det. Inatt våknet jeg i panikk, som jeg gjorde da jeg sist tok abort. For meg er det helt uvirkelig at jeg skulle bli gravid første forsøk(!), tross minipille-, men vi begge unnlot kondom. Jeg vil bare ikke ta vare på et barn alene,  eller må jeg så må jeg. Så får en annen far komme inn i bildet da hvis han klarer å være så kald🥺

Anonymkode: d7613...d93

Han unnlot å bruke kondom og da har han tatt et valg om at han er klar til å bli far. Hvis han er totalt imot å få barn, må han faktisk beskytte seg. 

Behold barnet du for det er det svarene dine viser at du ønsker. Om mannen blir med vil tiden vise. Gjør han ikke det, er det ikke noe tap etter min mening, for menn som presser kjæresten sin til abort etter å ikke ha tatt ansvar selv er ikke mye verdt.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...