AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #1 Del Skrevet 6. november 2023 Jeg prøver å søke på nettet, men finner ingenting. Er det slik at dersom eggløsning ikke er i nærheten så er det kun en strek? Eller er det alltid to streker som dette? Synes begge strekene er ganske sterke, men ser at den ikke er positiv da de ikke er LIKE sterke. Men er den helt negativ? Altså er det noen måte å se på testene at den nærmer seg positiv? Blir den sterkere og sterkere opp mot toppen? Anonymkode: 4bed1...4ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #2 Del Skrevet 6. november 2023 Denne er negativ. Det er heilt vanlig å ha to streker heile tida, i motsetning til graviditetstester. Testen er ikkje positiv før test-streken er like sterk eller sterkare enn kontrollen. Anonymkode: 4fde7...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #3 Del Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Denne er negativ. Det er heilt vanlig å ha to streker heile tida, i motsetning til graviditetstester. Testen er ikkje positiv før test-streken er like sterk eller sterkare enn kontrollen. Anonymkode: 4fde7...41c Takk for svar men er det noe indikasjon på at denne kanskje er på vei opp? Eller er den like «sterk» som dette hele syklusen? Er første el testen min, så jeg er veldig usikker på hva og hvordan de fungerer Anonymkode: 4bed1...4ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #4 Del Skrevet 6. november 2023 LH hormonet som stiger ved eggløsning har man i kroppen hele tiden i ulik mengde. Noen vil derfor alltid ha 2 streker på EL tester, men andre får kun 1 strek opp i perioder. Utover i syklusen kan man se at styrken på test streken blir sterkere, men ingen kan utfra det si noe om når EL skjer da det er individuelt hvor mye LH man har, hvor raskt det stiger før EL osv. Jeg personlig har kort LH vindu - altså kort periode med stigning før EL og deretter rask nedgang - så jeg tester 2 ganger daglig fra dag 10.. kl 11 og kl 18 ca. Dette fordi LH hormonet stiger etter man er stått opp vanligvis og ikke vil gi optimalt svar på morgen urin. Den testen du har der er veeeeldig negativ. Den er ikke positiv før begge strekene er like sterke eller test streken sterkere enn kontrollstreken. Kan være lurt å benytte digital EL test for å få en mer sikker avlesning enn strimler da strimler kan leses av og tolkes feil mye enklere og mer utsatt for brukerfeil som for mye urin, for lenge dyppet, for kort dyppet, avlest for sent osv.. Anonymkode: c40a5...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #5 Del Skrevet 7. november 2023 Bra forklart over her. Kan legge til at folk har ulik lengde på LH toppen. Ho over tester to ganger daglig for å fange opp toppen, eg tester positivt i nærmare 3 dager. Begge deler er heilt normalt, du må berre finne ut korleis din kropp fungerer. Anonymkode: 4fde7...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 7. november 2023 #6 Del Skrevet 7. november 2023 Har du fast syklus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #7 Del Skrevet 7. november 2023 Sofakona skrev (1 time siden): Har du fast syklus? Ja, 27 dager til punkt å prikke ☺️ Anonymkode: 4bed1...4ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #8 Del Skrevet 7. november 2023 Det vil nok alltid være to streker, men den ene vil variere i styrke. Jeg har svak strek hele tida, men etterhvert som eggløsning nærmer seg så blir den sterkere og sterkere et par dager i forveien også er det egentlig bare én dag eller noen timer der strekene er like sterke. Jeg pleier å teste morgen og kveld i dagene rundt eggløsning bare for å være sikker på å få den med meg, for LH nivået stiger og synker svært raskt hos meg. Hadde jeg ikke testet meg på kveldstid forrige syklus så hadde jeg gått glipp av positiv test. Testen du la ved er negativ. Anonymkode: 7bff3...7df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 7. november 2023 #9 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, 27 dager til punkt å prikke ☺️ Anonymkode: 4bed1...4ce Da har du nok eggløsning 14 dager etter mens..ca da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #10 Del Skrevet 7. november 2023 Ja, jeg ser det før den blir positiv. Her er denne syklusen: som du ser, når den går fra 0,22 til 0,51 skjønner jeg at det er noe i gjerdet. Jeg har også EL-slim i 4 dager før EL så derfor er jeg i tillegg ekstra var på stigning i denne perioden. Anonymkode: a5512...c97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 7. november 2023 #11 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja, jeg ser det før den blir positiv. Her er denne syklusen: som du ser, når den går fra 0,22 til 0,51 skjønner jeg at det er noe i gjerdet. Jeg har også EL-slim i 4 dager før EL så derfor er jeg i tillegg ekstra var på stigning i denne perioden. Anonymkode: a5512...c97 Bare en liten side note til bildet.. Tallet du refererer til har egentlig ingenting med eggløsning å gjøre. Det er hvor sterk appen (premom antar jeg) vurderer fargen på streken din. Det er stor feilmargin på den avlesningen fra appen. Appen opplyser også selv at best resultat og tryggest resultat får man ved bruk av premom sine egne tester og ikke andre merker. Den avlesningen vil f.eks kunne bli feil dersom bildet av testen er tatt etter avlesningstiden er gått ut osv.. Den stemmer nok fint for din del og din syklus altså, ingen tvil om det 👍 Men veldig greit å informere om slike ting når man refererer til bilder og avlesninger i app eller annet. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #12 Del Skrevet 7. november 2023 Helene90 skrev (1 time siden): Bare en liten side note til bildet.. Tallet du refererer til har egentlig ingenting med eggløsning å gjøre. Det er hvor sterk appen (premom antar jeg) vurderer fargen på streken din. Det er stor feilmargin på den avlesningen fra appen. Appen opplyser også selv at best resultat og tryggest resultat får man ved bruk av premom sine egne tester og ikke andre merker. Den avlesningen vil f.eks kunne bli feil dersom bildet av testen er tatt etter avlesningstiden er gått ut osv.. Den stemmer nok fint for din del og din syklus altså, ingen tvil om det 👍 Men veldig greit å informere om slike ting når man refererer til bilder og avlesninger i app eller annet. 😊 Jeg vet jo at tallet er en ratio? Jeg ser at ratioene er overraskende korrekte med andre strimler enn premom. Har fått litt erfaring med dette siden vi snart har prøvd ett år Anonymkode: a5512...c97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 7. november 2023 #13 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vet jo at tallet er en ratio? Jeg ser at ratioene er overraskende korrekte med andre strimler enn premom. Har fått litt erfaring med dette siden vi snart har prøvd ett år Anonymkode: a5512...c97 Ja regnet med du viste det, men ikke sikkert TS vet det 😉 Så greit å opplyse om hvordan det fungerer når man refererer til bare ett bilde 😊 Ikke noe galt med det i det hele altså. Brukt premom selv lenge og vært prøver i 4 år, og ikke alle apper er like ideel og kommer ann på hvor lange og stabile sykluser man har 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #14 Del Skrevet 8. november 2023 Helene90 skrev (15 timer siden): Ja regnet med du viste det, men ikke sikkert TS vet det 😉 Så greit å opplyse om hvordan det fungerer når man refererer til bare ett bilde 😊 Ikke noe galt med det i det hele altså. Brukt premom selv lenge og vært prøver i 4 år, og ikke alle apper er like ideel og kommer ann på hvor lange og stabile sykluser man har 😉 Jeg har PCOS og veldig lite stabile sykluser siden jeg ikke har EL på egenhånd. Men bruker premom og flo likevel og er veldig fornøyd Jeg får dog stabile sykluser nå pga letrozol. Anonymkode: a5512...c97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 8. november 2023 #15 Del Skrevet 8. november 2023 Jeg testet to ganger om dagen og la alt inn i premom, uten vet jeg ikke om jeg hadde greid å identifisere LH- toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå