Gå til innhold

Fjerne hormonspiral selv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja har fjernet spiral flere ganger. Om man får takk trådene er det jo bare å se om den kommer greit ut. Lett som en plett!

Anonymkode: a0282...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja har fjernet spiral flere ganger. Om man får takk trådene er det jo bare å se om den kommer greit ut. Lett som en plett!

Anonymkode: a0282...42a

Hvorfor vil du utsette deg for en sånn risiko?

Anonymkode: 87684...774

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjernet min selv fordi jeg gikk med smerter i over 4 mnd og fikk ikke legetime før enda en måned senere, ble gal. Det gikk veldig fint, vær nøye med hygiene. Utenom dette så er det ikke noe annerledes når gyn fjerner den. Drar i trådene til den kommer ut. Tror man merker fort hvis den har grodd fast og har nok sunn fornuft til å forstå når man skal stoppe og søke hjelp 

Anonymkode: 3c6ff...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dro også ut min selv, det var verken vondt eller problematisk. Det er jo akkurat det samme en gynekolog gjør, tar tak i trådene og drar den forsiktig ut. Jeg satt på huk. Hadde jeg kjent at den satt fast eller det gjorde vondt hadde jeg selvsagt stoppet og gått til lege. 

Anonymkode: f825a...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke kjenner noen tråder... betyr det at jeg må opereres?
Jeg har hatt min i flere år nå og skal ta den ut på nyåret. Trodde det var sånn at trådene vanligvis ikke kjennes?!

Anonymkode: 87492...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis jeg ikke kjenner noen tråder... betyr det at jeg må opereres?
Jeg har hatt min i flere år nå og skal ta den ut på nyåret. Trodde det var sånn at trådene vanligvis ikke kjennes?!

Anonymkode: 87492...4e0

Jeg kjente mine tråder, men noen gynekologer klipper de veldig korte ved innsetting. At du ikke kjenner dem kan være helt normalt, det kommer også an på om du kommer langt nok opp selv. En gynekolog vil nok uansett få den ut, det er jo mye enklere for de, i og med at de er i en bedre vinkel enn man selv klarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...