AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #1 Del Skrevet 6. november 2023 Jeg vurderer å skaffe meg barn selv, er snart i midten av 30 årene og jeg har ikke hatt veldig god erfaring med menn. Mitt siste forhold virket perfekt og jeg hadde funnet mitt livs store kjærlighet. Det forholdet endte da han ikke var en snill mann likevel.. Føler jeg er ferdig med menn, og jeg vet jeg kommer til å trenge lang tid på å bearbeide bruddet før jeg evt er klar for en ny mann i livet. Noe jeg egentlig føler meg ganske ferdig med, nok en skuffelse etter en lang dating periode med mye usikkerhet om man passer sammen… skrekk og gru! Jeg vurderer heller å skaffe barn alene, før det er for sent.. Jeg lurer litt på pris, 12.000 på volvat for inseminasjon, er det med et eller flere forsøk? Må jeg ha sluttet på prevansjon i lang tid i forveien? Ville dere vært ærlige med familie/venner om at det er fra sæddonor eller bare fortalt at barnefar ikke er i bildet? at barnet har krav på å vite opphav når det blir eldre er en selvfølge! Legger ved at jeg er boligeier med fast jobb og livet på stell ellers, mangler bare denne perfekte mannen å stifte familie med, og ser at denne muligheten forsvinner mer og mer.. Anonymkode: e2f38...8c7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #2 Del Skrevet 6. november 2023 Ville heller gått rett på IVF når du er så gammel. Da har du mye større sjanse for å lykkes. Anonymkode: 1ea17...ac7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #3 Del Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ville heller gått rett på IVF når du er så gammel. Da har du mye større sjanse for å lykkes. Anonymkode: 1ea17...ac7 Så gammel.. huff 🙈😅 Jeg blir 34 år til våren.. Er det vanskelig å lykkes med inseminasjon? Anonymkode: e2f38...8c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #4 Del Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så gammel.. huff 🙈😅 Jeg blir 34 år til våren.. Er det vanskelig å lykkes med inseminasjon? Anonymkode: e2f38...8c7 Frossen sperm lever bare ett døgn og har dårligere kvalitet. Fordrer at du treffer bra på eggløsning, selv med hormoner kan det være vanskelig. (Levende sperm lever opptil 5 døgn inni deg). Anonymkode: ffc8c...334 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #5 Del Skrevet 6. november 2023 Ville vært åpen om donor. Det blir veldig mange spørsmål om far ikke er med i bildet. Anonymkode: ffc8c...334 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #6 Del Skrevet 6. november 2023 Har gjort det, samme alder og lignende bakgrunn som deg. Ikke truffet de beste mennene og var ikke klar for å investere masse i ny mann, kjente på at ønske ĺom å bli mor var mye sterkere. Betalte rundt 10 000 for inseminasjon og 20 000 for donorsæd(til 3 forsøk). Var såpass dyrt med gebyr og frakt at jeg heller bestilt mer enn 1 om gangen. Det som ikke er brukt blir nå lagret så jeg har mulighet til å få en til med samme donor. Det er det beste valget jeg har tatt, og er så takknemlig for den lille solstrålen min. Anbefaler deg å gå for det❤️ Anbefaler deg å begynne å logge syklusen din husker jeg ble bedt om det. Snakk med klinikken om forberedelser/prevensjonslutt. Jeg opplevde prosessen som veldig ryddig og grei. Jeg har vært åpen fra start med de nærmeste, og nå når jeg er mamma og folk spør om faren så svarer jeg ærlig på det til alle. Føler ikke at det er noe å skjule og det er då mange damer som sier de ville gjort akkurat det samme om de ikke hadde mann. Og mange menn synes det er tøft gjort. Det er slitsomt å være alene spesielt i starten. Alt er nytt og du har en baby som trenger det til alt 24/7. Du bør ha venner/familie som kan hjelpe/støtte deg i barseltiden. Ønsker det lykke til❤️ Anonymkode: 2ef5c...16b 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #7 Del Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Så gammel.. huff 🙈😅 Jeg blir 34 år til våren.. Er det vanskelig å lykkes med inseminasjon? Anonymkode: e2f38...8c7 Jeg var 36 og hadde 4 forsøk, 2 hvor jeg ikke ble gravid, en graviditet som endte i SA og en som ble til en liten gutt. Så det trenger ikke å være vanskelig med inseminasjon så lenge du treffer på eggløsningen. Anonymkode: 2ef5c...16b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #8 Del Skrevet 6. november 2023 Jeg har også lyst å legge til at mine fremtidsutsikter i forhold til mann føler mye lysere ut nå etter at jeg har fått et barn med donor. Har vokst mye på det å bli mamma og har nå bedre innsikt i hva som har gått galt i tidligere relasjoner. Og så har jeg et liv som føles fullt og komplett og det er deilig å ikke føle et press på å møte en mann. Nå kan jeg vente tålmodig på den rette:) Anonymkode: 2ef5c...16b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #9 Del Skrevet 6. november 2023 Tusen takk for svar! Godt å se at flere i min situasjon har gjort dette og er fornøyd med prosessen og valget sitt ❤️ Har alltid tenkt at dette er siste utvei da man hører om at det er vanskelig å finne en mann når man allerede har barn. Men nå er ikke det et ønske hos meg lengre, skulle jeg møte en i framtiden så er det så klart koselig, og det er fort å tenke at i min alder så har dem barn fra før av også. Men akkurat nå vil jeg være alene og jeg vet ikke om jeg noen gang kommer til å ville satse på en mann igjen.. Jeg har tidligere gått av prevansjon da jeg var i lang tid uten en mann og opplevde syklusen min som veldig stabil, menstruasjon kom på dagen og veldig tydelige tegn på EL. Så jeg tror jeg har en fordel der. Da skal jeg bare slutte på prevansjon i forbindelse med neste mens og starte prosessen i løpet av året som kommer ❤️🤞🏽 Anonymkode: e2f38...8c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #10 Del Skrevet 7. november 2023 Mi svigerinne hadde et inseminasjonsforsøk da hun var 37- negativt. Senere samme år hadde hun IVF, og det resulterte i en liten gutt. Hun er fortsatt singel, tror hun også har gitt opp å finne en mann. Anonymkode: 21a6a...fa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #11 Del Skrevet 7. november 2023 Har barn på gamlemåten selv, men har ei venninne som fikk barn med donor. Inseminasjon via det offentlige. Satt på første forsøk Hun var vel 31 da hun ble gravid og er nå mamma til ei lita jente. Jeg hadde vært helt åpen om bruk av donor. Barnet har faktisk ingen far, så da blir det veldig misvisende å lyve om at det finnes en uansvarlig far der ute. Anonymkode: 1a7ba...eec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnBanan Skrevet 15. desember 2023 #12 Del Skrevet 15. desember 2023 Jeg er en 48 år gammel kvinne, har tvillinger fra en donor. De er 9 måneder gamle nå. Ikke singel og har en mann, men donoren fortalte meg om en kvinne fra Tsjekkia han har et barn med gjennom en donasjon, og diskusjonene de hadde. Hun fortalte at det kan være utfordrende å være alenemor, enten gjennom en donor eller tidligere partner. Uten hjelp fra familie og venner kan livet være vanskelig. Han er i kontakt med henne, men likevel, på avstand kan man ikke gjøre så mye. Den andre tingen er kontakten med donoren og hvis du bestemmer deg for å kutte alle bånd og holde det anonymt. For meg var det ikke en god idé, og vi ble enige om at vi holder kontakten med faren slik at han kan besøke oss når han vil. Alt avhenger av hva du er enige om og hvordan du ordner alt. Det kan kreve litt planlegging og vurdering, så det er ikke så veldig vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 19. desember 2023 #13 Del Skrevet 19. desember 2023 AnnBanan skrev (På 15.12.2023 den 23.39): Jeg er en 48 år gammel kvinne, har tvillinger fra en donor. De er 9 måneder gamle nå. Ikke singel og har en mann, men donoren fortalte meg om en kvinne fra Tsjekkia han har et barn med gjennom en donasjon, og diskusjonene de hadde. Hun fortalte at det kan være utfordrende å være alenemor, enten gjennom en donor eller tidligere partner. Uten hjelp fra familie og venner kan livet være vanskelig. Han er i kontakt med henne, men likevel, på avstand kan man ikke gjøre så mye. Den andre tingen er kontakten med donoren og hvis du bestemmer deg for å kutte alle bånd og holde det anonymt. For meg var det ikke en god idé, og vi ble enige om at vi holder kontakten med faren slik at han kan besøke oss når han vil. Alt avhenger av hva du er enige om og hvordan du ordner alt. Det kan kreve litt planlegging og vurdering, så det er ikke så veldig vanskelig. Bare litt nysgjerrig her, brukte du egne egg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #14 Del Skrevet 19. desember 2023 Jeg var 37 da jeg tok inseminering, den satt på første forsøk. Klinikken anbefalte tre forsøk med inseminering før jeg evt gikk over på ivf, men det holdt altså med kun en gang. Jeg hadde stabil syklus. Jeg fikk kjæreste da barnet mitt var tre år. Vær åpen om at du har brukt donor. Er blitt så vanlig og ingen sier noe på det. Barnet ditt må vite det fra det er liten så det er en del av dets tilblivelseshistorie/identitet. Anonymkode: 3f54b...755 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #15 Del Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 6.11.2023 den 19.21): Har gjort det, samme alder og lignende bakgrunn som deg. Ikke truffet de beste mennene og var ikke klar for å investere masse i ny mann, kjente på at ønske ĺom å bli mor var mye sterkere. Betalte rundt 10 000 for inseminasjon og 20 000 for donorsæd(til 3 forsøk). Var såpass dyrt med gebyr og frakt at jeg heller bestilt mer enn 1 om gangen. Det som ikke er brukt blir nå lagret så jeg har mulighet til å få en til med samme donor. Det er det beste valget jeg har tatt, og er så takknemlig for den lille solstrålen min. Anbefaler deg å gå for det❤️ Anbefaler deg å begynne å logge syklusen din husker jeg ble bedt om det. Snakk med klinikken om forberedelser/prevensjonslutt. Jeg opplevde prosessen som veldig ryddig og grei. Jeg har vært åpen fra start med de nærmeste, og nå når jeg er mamma og folk spør om faren så svarer jeg ærlig på det til alle. Føler ikke at det er noe å skjule og det er då mange damer som sier de ville gjort akkurat det samme om de ikke hadde mann. Og mange menn synes det er tøft gjort. Det er slitsomt å være alene spesielt i starten. Alt er nytt og du har en baby som trenger det til alt 24/7. Du bør ha venner/familie som kan hjelpe/støtte deg i barseltiden. Ønsker det lykke til❤️ Anonymkode: 2ef5c...16bk Kan jeg spørre? Hvor mange forsøk måtte til før du ble gravid? Og måtte du gå på noen medisiner? OG hadde dem donor sæd som var klar til deg eller måtte du bestille den i forkant? Er selv 40, bor alene, og skal gjøre det samme, akkurat fått medisiner jeg skal starte med fra 3 dag av syklusen og gå på i 4 dager, deretter ta blodprøver, så ta ultralyd av eggposer på dag 12? Er det sånn det blir gjort hos andre også? Anonymkode: 18c80...58d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnBanan Skrevet 17. januar #16 Del Skrevet 17. januar On 12/19/2023 at 1:22 PM, Memorangen said: Bare litt nysgjerrig her, brukte du egne egg? Jeg hadde en plan om å gå til en klinikk for eggdonasjon, men vi bestemte oss for å prøve med fyren først. Han hadde utmerket sædkvalitet, så jeg var heldig. Legen min satte meg på eggløsningsstimulerende medisin og jeg fikk min første morgenkvalme og svimmel en uke etter at jeg var sammen med fyren. Hvis du er eldre, foreslår jeg at du bruker sæd fra yngre mann. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #17 Del Skrevet 19. januar AnnBanan skrev (På 17.1.2024 den 13.55): Jeg hadde en plan om å gå til en klinikk for eggdonasjon, men vi bestemte oss for å prøve med fyren først. Han hadde utmerket sædkvalitet, så jeg var heldig. Legen min satte meg på eggløsningsstimulerende medisin og jeg fikk min første morgenkvalme og svimmel en uke etter at jeg var sammen med fyren. Hvis du er eldre, foreslår jeg at du bruker sæd fra yngre mann. Dette høres usannsynlig ut synes jeg. Tvillinger med egne egg, ikke IVF, når man er 47-48? Og i tidligere innlegg så skriver du som at du har ett barn, ikke to. Det er også noe med skrivemåten som virker «off»; «jeg fikk min første morgenkvalme og svimmel en uke etter at jeg var sammen med fyren»… Anonymkode: c37e8...53b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå