AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #21 Del Skrevet 6. november 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hun hadde jo ikke trengt å stille seg foran en benk om hun måtte filme ute. Det er mange steder der man kan stå litt for seg selv uten å forstyrre andre. Hvorfor skal alle vi andre være inconvenienced bare fordi alle vil være Tik Tok stjerner og skal filme seg selv over alt. I gamle dager (ja jeg er snart 50 år) stoppet vi opp før vi gikk inn i kamerafeltet til de som sto og tok bilder, men det var mest fordi 1. det var ikke enkelt bare å ta nytt når bildet måtte fremkalles før man fikk se det og 2. folk var raske og ta takk. Nå kan man jo nesten ikke bevege seg ute uten at noen står å filmer eller tar en trillion bilder. Ikke er de raske slik vi andre kan gå videre i vår dag og ikke sier de takk. Jeg heier på den "gretne gamle gubbe" her. Hun eier ikke verden - han har rett til å være der også. Om hun er misførnøyd med å ha han med i bildet så får HUN flytte seg. Anonymkode: b597a...ee6 Det var mange ledige benker. Blant annet en rett ved siden av. Jeg vil sammenligne det som at en stiller seg foran en som skal huske fordi lufta er fri for alle. Eller noen som skal ta et utsiktsbilde og noen stiller seg rett foran kameraet for å se på utsikten, selv om det er 100 M fri plass, bare fordi det er lov å stå hvor man vil på offentlig sted. Eller en som legger seg midt på en løpebane fordi man bare kan være drittsekk hvis man vil. Det er en aggressiv mentalitet. Synes det er helt uhørt å oppføre seg så dårlig bare fordi man ikke har forståelse for eller liker aktiviteten den andre holder på med. Og heier man frem slik oppførsel, så tenker jeg det ikke er rart mobbing i skolen fortsatt er et stort problem. Eplet faller sjeldent langt fra stammen, og her er det flere råtne epler. Anonymkode: 6f2ab...bbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #22 Del Skrevet 6. november 2023 Kunne hun ikke bare vridd litt på kameraet..... Anonymkode: 66a1f...d44 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #23 Del Skrevet 6. november 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det var mange ledige benker. Blant annet en rett ved siden av. Jeg vil sammenligne det som at en stiller seg foran en som skal huske fordi lufta er fri for alle. Eller noen som skal ta et utsiktsbilde og noen stiller seg rett foran kameraet for å se på utsikten, selv om det er 100 M fri plass, bare fordi det er lov å stå hvor man vil på offentlig sted. Eller en som legger seg midt på en løpebane fordi man bare kan være drittsekk hvis man vil. Det er en aggressiv mentalitet. Synes det er helt uhørt å oppføre seg så dårlig bare fordi man ikke har forståelse for eller liker aktiviteten den andre holder på med. Og heier man frem slik oppførsel, så tenker jeg det ikke er rart mobbing i skolen fortsatt er et stort problem. Eplet faller sjeldent langt fra stammen, og her er det flere råtne epler. Anonymkode: 6f2ab...bbd Så du sammenligner det med å stå foran en huske eller legge seg på en løpebane med å sette seg på en benk bak en som filmer. Wow. Og kalle det aggressivt at sette seg på en benk bak en som filmer tydeliggjør hvor skrøpelige folk har blitt. Aggressivt hadde vært om han gått foran henne. Når du kaller hans oppførsel aggressiv så vil jeg kalle hennes fremgangsmåte selvsentrert og lite inkluderende- ikke rart det er utestenging i skolen (for å bruke din analogi). Må si jeg bllir mer og mer urolig for fremtiden når snøflake generasjonen skal ut i arbeidslivet og drive dette landet videre. Anonymkode: b597a...ee6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #24 Del Skrevet 7. november 2023 15 hours ago, AnonymBruker said: Så du sammenligner det med å stå foran en huske eller legge seg på en løpebane med å sette seg på en benk bak en som filmer. Wow. Og kalle det aggressivt at sette seg på en benk bak en som filmer tydeliggjør hvor skrøpelige folk har blitt. Aggressivt hadde vært om han gått foran henne. Når du kaller hans oppførsel aggressiv så vil jeg kalle hennes fremgangsmåte selvsentrert og lite inkluderende- ikke rart det er utestenging i skolen (for å bruke din analogi). Må si jeg bllir mer og mer urolig for fremtiden når snøflake generasjonen skal ut i arbeidslivet og drive dette landet videre. Anonymkode: b597a...ee6 Bare wow... Av ditt innlegg. For å bruke ditt språk. Tydelig medlem av krenkegenerasjonen som skal føle seg så krenket fordi noen tar opp fire kvadratmeter på en offentlig plass. Virkelig skakkjørt den besteforeldre generasjonen, absolutt ikke forbilde. Anonymkode: 6f2ab...bbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #25 Del Skrevet 7. november 2023 17 hours ago, AnonymBruker said: Det var ingen grunn til at han satte seg der annet enn å irritere. Anonymkode: f64e1...45a At du ikke klarer å se andre perspektiver betyr ikke at de ikke eksisterer. Problemet for meg er den unge kvinnen som forventer å bruke et åpent område som sitt private filmstudio, og at alle andre skal respektere dette, og skygge unna fordi at hun ber pent om det. Benken er ledig, og mannen kan selvfølgelig sette seg der om han ønsker. Dette er en typisk fillesak som aldri burde blitt spredt i sosiale medier, men snøflakene blir jo krenket av alt. Det er et truende samfunnsproblem. Anonymkode: c50b8...7e7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #26 Del Skrevet 7. november 2023 Synes det er frekt at hun ber ham flytte seg fra en offentlig benk. Han kunne jo bare sittet der i bakgrunnen, so what? Når man live streamer fra offentlig sted må man bare regne med at uventede ting skjer. Isteden for at alle andre skal tilpasse seg henne når hun bruker det offentlige rom, får hun venne seg til at hun ikke kan ha regi på andre enn seg selv. Hilsen journalist. Anonymkode: 36f9c...9e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #27 Del Skrevet 8. november 2023 On 11/6/2023 at 1:27 PM, AnonymBruker said: Noen som har noen gode tips til å få slike gretne gamle gubber til å respektere en og til å lytte? Etter hun har informert på en pen måte, om at filming pågår via livestream og mannen ønsket ikke og flytte til en annen benk. Da kan du med god samvittighet forsett og filme innlegge ditt og gjør det du ønsket å gjøre. Han har jo godtatt og bli med på filmen med å ikke flytte seg. Er jo ikke noe vits å bruke mer energi for å flytte han. Skader ikke at det bare sitter et menneske i bakgrunnen. De er begge i et offentlig rom, da må han tolerere at hun filmer rundt han og hun må tolerere at han sitter der. Anonymkode: 0ef03...dfe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå