Gjest Gjesta Skrevet 27. januar 2006 #1 Skrevet 27. januar 2006 Jeg blir begge deler, men blir ikke fullt så bilsyk som når jeg var yngre. Nå går det bra bare jeg ikke leser noe. Kan ikke lese to setninger på bussen en gang (tekstmeldinger kan være nok) uten at jeg kjenner det. Og sjøsyk. Skal bare bittelitt skvalping til før jeg kjenner innvollene beveger på seg.
Gjest GreenSky Skrevet 27. januar 2006 #2 Skrevet 27. januar 2006 Har aldri vært det. (og det sies at sjøsyke er et sunnhetstegn)
Gjest vimse Skrevet 27. januar 2006 #3 Skrevet 27. januar 2006 Jeg blir bilsyk med en gang, og sliter virkelig med å sitte bak i en bil, særlig hvis det lukter, bensin/diesel/parfyme/mat o.l. I båt er det veldig varierende, men jeg f.eks. ikke gå i taxfree, der er løpet kjørt for meg, og resten av båtturen ødelagt. Sum= det må være luktene jeg ikke klarer? Hverken i bil eller båt?
Gjest Gjesta Skrevet 27. januar 2006 #4 Skrevet 27. januar 2006 Blir begge deler, men klarer meg greit i bil om jeg sitter fremme, eller stirrer ut vinduet hele tiden, og da mener jeg hele tiden. Kan ikke strekke meg ned på gulvet etter noe, da blir jeg kvalm. Båtsyk blir jeg bare sjøen rører på seg.
Gjest Gjesta Skrevet 27. januar 2006 #5 Skrevet 27. januar 2006 Har aldri vært det. (og det sies at sjøsyke er et sunnhetstegn) ← Skulle sett hvor sunn jeg var sist jeg reiste med englandsbåten.
Tigerlily Skrevet 27. januar 2006 #6 Skrevet 27. januar 2006 (endret) Blir ikke særlig båtsyk, kun hvis jeg er sulten(!). Bilsyk, derimot... Sterke lukter, om jeg er sulten, hvordan veien er, om jeg sitter foran eller bak påvirker. Som liten kjørte vi gjerne bare i fem minutter før jeg kastet opp første gang. Litt av et mareritt, spesielt siden jeg ikke tålte reisesyketabletter. Har heldigvis ikke kastet opp av bilsyke på noen år nå, men jeg blir fortsatt fort kvalm. Endret 27. januar 2006 av Tigerlily
Arkana Skrevet 27. januar 2006 #7 Skrevet 27. januar 2006 Jeg har aldri vært sjøsyk. Jeg var bilsyk da jeg var liten, men det har blitt betraktelig bedre som voksen. Jeg kan bli litt bilsyk hvis det er tidlig om morgenen og jeg er trøtt og i tillegg ikke har spist nok, men det skjer veldig sjelden. Å lese i bil går ikke, da blir jeg kvalm, men jeg kan fint lese på buss.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2006 #8 Skrevet 27. januar 2006 Bilsyk? Absolutt!!! Norske svingete veier virker ikke akkurat beroligende.
Shagya Skrevet 27. januar 2006 #9 Skrevet 27. januar 2006 Aldri sjøsyk. Ble bilsyk da jeg var yngre om jeg leste eller så andre steder enn rett fram en periode, men ingen problemer i voksen alder.
Gjest Gjesta Skrevet 27. januar 2006 #10 Skrevet 27. januar 2006 Jeg var ikke så plaga da jeg var yngre, men det blir verre og verre med årene. Har problemer med å sitte på med noen i bil - veldig avhengig av sjåføren som kjører - om h*n kjører jevnt eller brått... Jeg kan ikke være på en båt uten å ha tatt sjøsyketablett, det går rett og slett ikke...
Lealaus Skrevet 27. januar 2006 #11 Skrevet 27. januar 2006 Var veldig plaget når jeg var yngre. En 1-mils reise måtte planlegges i forveien pga. reisesyketabletter og lignende. Nå derimot kan jeg lese, skrive osv. i buss, bil, tog og fly uten problemer. Blir ikke sjøsyk om båten er stor, dreier det seg derimot om små båter av typen robåt eller fiskebåter..
Knøttet Skrevet 27. januar 2006 #12 Skrevet 27. januar 2006 jepp, jeg blir lett bil/båt/flysyk ... Men det varier veldig da, etter dagshumør, når jeg spiste sist, sikkert menssyklusen min, hvor humpete det er, hvor kronglete veien er, om det er turbulens eller lignende- og så bør jeg ikke lese eller spille dataspill eller slikt- som oftest da, noen ganger går det bra. Bruker alltid ta en reisesyketablett før jeg drar noen sted på lengre turer. Tror det var verre når jeg var yngre, faktisk
Gjest 2324 Skrevet 27. januar 2006 #13 Skrevet 27. januar 2006 Ja, veldig. Nesten så jeg begynner å spy bare jeg tenker på å kjøre bil/buss, båt eller fly..
Brunhilde Skrevet 28. januar 2006 #14 Skrevet 28. januar 2006 Jeg blir aldri bil- eller flysyk, men kan godt merke litt kvalme om båren beveger seg altfor mye. Kan allikevel ikke huske at jeg har kastet opp på båt.
minienthe Skrevet 28. januar 2006 #15 Skrevet 28. januar 2006 blir litt uggen hvis jeg sitter bak i bil men båter plager meg ikke. hvis jeg ser at fergeturen kan bli litt røff så går jeg rett og slett og legger meg et par timers tid etter avgang så kroppen bllir vant til bevegelsene i søvne. resultat ? fit for fight
Cuba Skrevet 28. januar 2006 #16 Skrevet 28. januar 2006 Skjelden.. Om jeg sitter i en bil og kjører i masse svinger osv. og jeg sitter å leser/skriver kan jeg bli kvalm etter en stund.. Men kan ikke huske å ha kastet opp av den grunn! Det samme gjelder vel egentlig i båt. Hvis det er sjø og jeg er inni taxfree`en kan jeg bli litt kvalm. Men kan heller ikke huske jeg har kastet opp!
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2006 #17 Skrevet 28. januar 2006 Da jeg var liten tålte jeg ingenting! Ble bil-, fly- og båtsyk med en gang, og kastet opp masse. Nå er det bedre, men må sitte oppreist og se på horisonten. Dessuten må ferden være "rolig", en aggressiv sjåfør og jeg ligger og spyr... Merker jeg at jeg blir dårlig må jeg legge meg ned og sove.
Gjest Gjesta Skrevet 28. januar 2006 #18 Skrevet 28. januar 2006 Jeg reiser helst ikke med båt, og om jeg må så drikker jeg et par øl rett etter at jeg har kommet ombord, det pleier faktisk å hjelpe Da jeg var liten ble jeg veldig bilsyk, kastet opp når vi reiste på ferie osv. Nå passer jeg på å ikke lese osv., så går det greit
vixen Skrevet 28. januar 2006 #19 Skrevet 28. januar 2006 Tror det kun har skjedd en gang på båt og en gang i buss, ellers aldri. Tror det hadde mer med megabølger og røyklukt for båtturens del og min egen form den gangen i bussen, enn noe annet. Jeg er vel ikke riktig frisk jeg da...
Gjest Gjesta Skrevet 28. januar 2006 #20 Skrevet 28. januar 2006 Jeg kan stå på land og tenke på sjøgang jeg så blir jeg kvalm. Psyker meg ned med andre ord! Taxfree med all parfymen er jo drepen, da kan jeg bare legge inn årene! Men fly derimot, det er moro!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå