Gå til innhold

Blir du sjøsyk/bilsyk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg brukte å bli både bil- og sjøsyk da jeg var liten, men bilsyken ga seg da foreldrene mine sluttet å røyke i bilen, og sjøsyken har blitt mye mindre plagsom etter at jeg hadde utplassering på et kystvaktskip da jeg gikk i 8. klasse på ungdomsskolen - da var vi ute i dårlig vær på et lite skip i 10 dager, så jeg tror jeg spydde meg ferdig på den turen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sjelden jeg blir bilsyk/sjøsyk. Sjøsyk har jeg aldri blitt, men da jeg var liten røkte mamma i bilen og da tålte jeg ikke mer enn 5 minutters kjøring før jeg ble skikkelig dårlig.

Skrevet

Blir ikke bilsyk. Sjøsyk har jeg blitt en gang, men da var det helt vanvittige bølger, omtrent alt på båten gikk i stykker.

Skrevet

Grunnen til at en blir bilsyk/sjøsyk er balansenerven.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Har aldri vært det. (og det sies at sjøsyke er et sunnhetstegn)

Da må jeg være alvorlig syk. Har vært på havet i storm, og ikke hatt antydning til sjøsyke.

Kan bli litt småkvalm i bil dersom jeg sitter og leser eller spiller eller no sånt.

Skrevet

Pleier å bli ganske bilsjuk ja. Senest i dag. Går egentlig greit på rette strekninger, men hvis jeg sender sms o.l., så er jeg nesten garantert å bli dårlig. I dag kjørte jeg i nesten 2 timer på svingete vestlandsveier, sa nesten ingenting på hele turen, mens venninnene mine pratet. Fyttigrisen... Hyggelig selskap :sjenert: Har alltid gruet meg til lange kjøreturer, men Coca Cola og chips hjelper i hvert fall for meg. Lenge siden jeg har tatt båt, men blir faktisk ikke så dårlig da. Rart.

Skrevet

Kan trygt si at jeg blir båtsyk... Trenger bare å se på en båt jeg... Bilsyk blir jeg sjeldent..Men noen ganger kommer kvalmen snikende da og å...

Skrevet

Jeg blir bilsyk om jeg sitter lenge bak i bilen. Og sjøsyk - garantert - men ikke på større båter.

Skrevet
Jeg blir begge deler, men blir ikke fullt så bilsyk som når jeg var yngre. Nå går det bra bare jeg ikke leser noe. Kan ikke lese to setninger på bussen en gang (tekstmeldinger kan være nok) uten at jeg kjenner det.

Og sjøsyk. Skal bare bittelitt skvalping til før jeg kjenner innvollene beveger på seg.

Jeg blir ikke sjøsyk, men kan bli bilsyk eller bussyk hvis jeg leser for da blir jeg kvalm. På sjøen skal det mye bølger til før jeg merker noe.

Jeg kan ikke skrive meldinger på buss eller i bil, for da blir jeg kvalm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...