Gå til innhold

Hvor god er egentlig Gud, bår du vet om et stort antall mennesker som er snillere enn den allmektige Gud?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skal be for deg 🙏🏼

Anonymkode: 93bfd...1ff

Du kan be for meg så mye du vil, men det vil ikke hjelpe når du ber til avguder.

Anonymkode: 22b61...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan be for meg så mye du vil, men det vil ikke hjelpe når du ber til avguder.

Du tar nok feil. Gud velsigne deg 🙏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

93bfd...1ff

Du er ikke velkommen til å svare på denne tråden. Ligg unna. Du ødelegger den.

Anonymkode: 42bd4...027

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du tar nok feil. Gud velsigne deg 🙏🏼

Er nok du som tar feil.

Men Brahma tilgir deg. 

Det er ikke din feil, at du har latt deg bli lurt til å tro på falske Guder, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

93bfd...1ff

Du er ikke velkommen til å svare på denne tråden. Ligg unna. Du ødelegger den.

Ah...  Har du for vane å skylde alt på andre eller....? Først Gud, så briller og nå er det den som svaret deg som er 'den store ødeleggeren' også...  

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (6 minutter siden):

Ah...  Har du for vane å skylde alt på andre eller....? Først Gud, så briller og nå er det den som svaret deg som er 'den store ødeleggeren' også...  

Nei. Jeg kan med glede utveksle en normal samtale med kristne. Jeg ønsker kristne velkommen i denne samtalen. Ikke for å krangle, men for sunne argument.

93bfd...1ff  derimot, har røykt sokkene til Jesus og er ikke rasjonell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden Gud sikkert er en kvisete tenåring som sitter og gamer kan vi helliggjøre alle kvisete tenåringer med spillekonsoll og tredoble ukelønnen deres som offergave. 

Hvis vi ikke gidder det kan vi heller bygge et alter og tilbe det flyvende spagettimonsteret. De har vist sin egen kirke har jeg hørt og det er bare å Google om dere lurer. 

Anonymkode: 9e956...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud tåler ikke synd.

Gud skapte mennesket med fri vilje. Fri vilje innebærer at du må velge, gjøre som Gud sier eller ikke gjøre det. 

Ondskapen oppsto som følge av fri vilje. Det var en forutsetning for fri vilje at også den måtte eksistere. 

Satan og englene hadde også fri vilje, og Satan og 1/3 av englene gikk mot Guds vilje. De representerer ondskapen i verden. Satan ville bli Gud, men han ble bare en dårlig kopi. Det han tilbyr kan virke vakkert, men ender alltid i nød, død eller tomhet. Men han kan det å friste, få noe stygt til å se vakkert ut der og da. 

Gud angrer ikke på sine barn. Han innså at ingen kom til frelse uten Jesu offer. Han ofret sitt kjæreste for å kjøpe oss fri fra undergangen. Så om vi synder aldri så mye, blir vi gjenforent med han i Eden gjennom troen på Jesus. Vi mennesker lot oss forføre av Satan. Vi ble kastet ut av Eden. Verden er Satans vugge, alt dør her. Du og jeg skal dø. Ingenting rettferdig med denne verdens ånd, vi forfaller og dør. Den eneste veien tilbake til Eden er gjennom døden og at man dør i tro på Jesus Kristus. Budene og rådene vi har fått fra Gud er noe vi skal følge, men INGEN av oss klarer å følge alle. Og all synd er lik for Gud, så ingen står i posisjon til å dømme. Men å gi blaffen i budene fører gjerne til forherdelse, at man mister troen. Så da lefler man med noe farlig. 

Gud er ond? Nei mennesket er det. Vi er født syndige, arvesynden. Og kun de som er sterk nok i troen og viljen til å gjøre godt karrer seg tilbake til Eden. Skylder dere på Gud? Se på verden. Se på deg selv. Og de dere tror er så gode, hva vet dere? Ingen mennesker er gode, de bærer arvesynd, fra Adam og Eva som lot seg forføre av Satan. Og derfor er vi her, i en stygg verden. Der alt dør. 

Anonymkode: 13e40...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menelaos
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Gud tåler ikke synd.

Gud skapte mennesket med fri vilje. Fri vilje innebærer at du må velge, gjøre som Gud sier eller ikke gjøre det. 

Ondskapen oppsto som følge av fri vilje. Det var en forutsetning for fri vilje at også den måtte eksistere. 

Satan og englene hadde også fri vilje, og Satan og 1/3 av englene gikk mot Guds vilje. De representerer ondskapen i verden. Satan ville bli Gud, men han ble bare en dårlig kopi. Det han tilbyr kan virke vakkert, men ender alltid i nød, død eller tomhet. Men han kan det å friste, få noe stygt til å se vakkert ut der og da. 

Gud angrer ikke på sine barn. Han innså at ingen kom til frelse uten Jesu offer. Han ofret sitt kjæreste for å kjøpe oss fri fra undergangen. Så om vi synder aldri så mye, blir vi gjenforent med han i Eden gjennom troen på Jesus. Vi mennesker lot oss forføre av Satan. Vi ble kastet ut av Eden. Verden er Satans vugge, alt dør her. Du og jeg skal dø. Ingenting rettferdig med denne verdens ånd, vi forfaller og dør. Den eneste veien tilbake til Eden er gjennom døden og at man dør i tro på Jesus Kristus. Budene og rådene vi har fått fra Gud er noe vi skal følge, men INGEN av oss klarer å følge alle. Og all synd er lik for Gud, så ingen står i posisjon til å dømme. Men å gi blaffen i budene fører gjerne til forherdelse, at man mister troen. Så da lefler man med noe farlig. 

Gud er ond? Nei mennesket er det. Vi er født syndige, arvesynden. Og kun de som er sterk nok i troen og viljen til å gjøre godt karrer seg tilbake til Eden. Skylder dere på Gud? Se på verden. Se på deg selv. Og de dere tror er så gode, hva vet dere? Ingen mennesker er gode, de bærer arvesynd, fra Adam og Eva som lot seg forføre av Satan. Og derfor er vi her, i en stygg verden. Der alt dør. 

Anonymkode: 13e40...1a4

Gud er ikke ond?

Har du lest bibelen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menelaos skrev (7 timer siden):

Gud er ikke ond?

Har du lest bibelen ?

Jeg har; der står det at Han er god!

Jeremia 29:11 N78BM

For jeg vet hvilke tanker jeg har med dere, sier Herren, fredstanker og ikke ulykkestanker. Jeg vil gi dere fremtid og håp.

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/6/2023 at 7:42 PM, Lawyam said:

Jeg har; der står det at Han er god!

Jeremia 29:11 N78BM

For jeg vet hvilke tanker jeg har med dere, sier Herren, fredstanker og ikke ulykkestanker. Jeg vil gi dere fremtid og håp.

Jeg kontrer med Jesaja 45:7.

[7] I form the light, and create darkness: I make peace, and create evil: I the LORD do all these things. 

Anonymkode: d9425...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...