Antiviruset Skrevet 5. november 2023 #41 Skrevet 5. november 2023 jessop skrev (7 minutter siden): Jeg overdriver ikke. Er langt ifra toppform også, men har mer glede av å bevege meg nå enn da jeg var 36. Merker formen er bedre, men har aldri stresset heller Da har du forstått det, kjenner kroppe din og vet å regulere dette meget bra. Da er det hele perfekt, og fysisk aktivitet gir maks resultat. Det er en livstil man må følge så lenge det bare går, gjerne livet ut uansett alder. Når man blir eldre så svekkes også de kognitive ferdighetene sakte men sikkert, være klar over dette og regulere aktivitetene og man kan holde det gående til meget høy alder. Det som var løpeturer, kan gå over til gåturer etter hvert. Det gir også gode helsemessige effekter. Det er hele poenget.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #42 Skrevet 5. november 2023 Mulig det er sånn i din vennekrets, TS, men det er veldig lite snakk om sykdommer og vondter i min omgangskrets. Vi er nærmere 60 enn 50 forresten. Anonymkode: 992de...41f 2
Gjest bonna Skrevet 5. november 2023 #43 Skrevet 5. november 2023 Det er og det, at man begynner å gå tom for ting å snakke om. Er glad i film, bøker og musikk. Men ikke alle har disse interessene. Helse er noe alle har, og de fleste merker til i mer eller mindre grad
Antiviruset Skrevet 5. november 2023 #44 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Mulig det er sånn i din vennekrets, TS, men det er veldig lite snakk om sykdommer og vondter i min omgangskrets. Vi er nærmere 60 enn 50 forresten. Anonymkode: 992de...41f He he akkurat ja, har aldri diskutert dette med noen av mine venner. Noen sliter med litt av hvert, men sykdommen er ikke noe man nevner ut over at man vet om det. Så er nok det at man diskuterer "pensjon" et sikkert tegn på at man blir eldre Det er et samtale emne som mange 50 åringer og oppover snakker om. Hva planer man har, og ikke minst muligheter. Det kan faktisk være meget interessant selv om man har mange år igjen til det skjer.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #45 Skrevet 5. november 2023 I min venninnegjeng er det flere som har mye helsetrøbbel. Og ofte blir det mye sykdomsprat. Da føler jeg at vi er en gjeng 70-åringer, men vi har jo ennå ikke fylt 50. Er selv heldigvis blant de friske 😊 Anonymkode: 784b9...3cb 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #46 Skrevet 5. november 2023 Nei kjenner meg ikke igjen. Noe skader blir det snakk om men det er fordi vi trener hele gjengen og noen blir skadet. Men det har vel vært hele tiden vi har drivet med sport. Anonymkode: aeb65...0ee
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #47 Skrevet 5. november 2023 Nei, har utrolig lite sykdomsprat. Eller de som er syke snakker om det, men det gjelder kun 1-2 personer. Selv har jeg ingen plager, så om sykdom må være samtaleemne har jeg lite å si. Det er mer snakk om våre foreldres plager fordi vi må ta vare på dem nå når vi er i 40-50 års alderen. Anonymkode: 8ce62...83c 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #48 Skrevet 5. november 2023 En annen sak er at folk sent 30 årene til sent 40 årene kan være me gnålete og bitre enn folk 70 årene. Litt sprøtt Anonymkode: a3c88...7d7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #49 Skrevet 5. november 2023 Kanskje ikke akkurat helseprat, men føler flere venninner er svært fastlåst i sine greier og ikke går an å ha det gøy med pga av det. Jeg kjeder meg like mye samme om det er helseprat, ungene, kosthold eller trening de maler om. Anonymkode: f2ee7...10a
Fant80 Skrevet 5. november 2023 #50 Skrevet 5. november 2023 Var på en mini "reunion" med gamle klassekamerater. 90% av tiden gikk til snakk om trening og kosthold. Jeg gikk svært tidlig for å si det slik. Vet dette er drømmetema til mange KGere da,så er vel heller jeg som er han rare. Uansett,ikke noe jeg er interessert i. Er heller ikke interessert i å dele mine vondter etc. 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #51 Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Er det andre som føler at livet bare handler om helse etter fylte 40? På jentekvelder blir det alltid snakk om sykdom og vondter her og der, utredninger, behandlinger, googling av symptomer.. snork. Det er jo ikke noe gøy, men man må jo få lov å dele også. Håper dette bare er en periode før alle blir vondt til at kroppen ikke fungerer 100% lenger 😜 Anonymkode: 680dd...b46 Oj, så kjedelige og sære venner du har? Jeg er i midten av 40-årene, og vi snakker om trening, konkurranser, politikk, trening av dyr, ferier, konserter, kosthold og mat, klær, kanskje litt om barna… Anonymkode: 211ef...ef9 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #52 Skrevet 5. november 2023 Fant80 skrev (2 minutter siden): Var på en mini "reunion" med gamle klassekamerater. 90% av tiden gikk til snakk om trening og kosthold. Jeg gikk svært tidlig for å si det slik. Vet dette er drømmetema til mange KGere da,så er vel heller jeg som er han rare. Uansett,ikke noe jeg er interessert i. Er heller ikke interessert i å dele mine vondter etc. Vi er på Kg for å slippe å høre om lavkarbo, ultraprosesert fyfy, maraton, crossfit, yoga og meditasjon. Anonymkode: f2ee7...10a
Urwa Skrevet 5. november 2023 #53 Skrevet 5. november 2023 Nei ikke noe særlig. Men blir mye klaging om dagens ungdommer da vi alle har flere ungdommer hver hjemme😅 1
MyMichelle Skrevet 6. november 2023 #54 Skrevet 6. november 2023 Jeg har noen venninner som snakker om egen helse, men vi snakker også om annet og har det hyggelig sammen. Jeg har også venninner som ikke snakker om egen helse, fordi de ikke har problemer med den. Selv merker jeg ikke noen helsemessig forskjell på å være i 40-årene og å være i 30-årene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå