Gå til innhold

Bestefae vil skifte bleier..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ble foreldre til nr 2 for noen mnd siden. Familie rundt syns det er kjempestas at det endelig har kommet en jente i hus. Alle barnebarna på ene siden er gutter, og min samboer har bare brødre i tillegg, så en jente var veldig ønsket, også pga at førstemannen vår er gutt.

Tingen er at vi har en bestefar som er livv vel ivrig på å skifte bleier på denne jenta. Han var ikke noe interessert i å gjøre det med vår første,  men han insisterer veldig på å skifte på jenta vår.

Jeg har sagt at vi klarer det fint selv, for jeg syns ikke noe om at alle rundt skal skifte på ungene mine. Ingen andre skifta på eldstemann heller.

For en uke tilbake skulle jeg bare ut i bilen å hente vogna, å da spurte jeg han om han kunne se etter lillemor som lå i lekegrinda så lenge. Det ville ta meg max 2 minutter.

Når jeg kom inn igjen så var han i full gang å skulle skifte bleie på hu. Forsåvidt bare rukket å ta av bukse og kneppe opp bodyen. Jeg ble helt satt ut. Han visste jeg hadde skifta på hu før jeg gikk ut, så det var ikke nødvendig å skifte på hu igjen. Hvorfor er han så hinsides interessert i å skifte på hu?? Syns dette ble ubehagelig..

Anonymkode: d850c...faa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker som om bestefaren din er veldig ivrig etter å hjelpe til med å skifte bleier på datteren deres. Det kan være at han ønsker å være involvert og føle seg nyttig. Men hvis du føler deg ubehagelig med det, er det viktig å sette grenser og kommunisere tydelig. Snakk med ham og forklar at dere klarer det fint selv, og at dere vil ta vare på bleieskiftene. Det er viktig å respektere dine ønsker som foreldre.

Anonymkode: 5ba6b...def

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi ble foreldre til nr 2 for noen mnd siden. Familie rundt syns det er kjempestas at det endelig har kommet en jente i hus. Alle barnebarna på ene siden er gutter, og min samboer har bare brødre i tillegg, så en jente var veldig ønsket, også pga at førstemannen vår er gutt.

Tingen er at vi har en bestefar som er livv vel ivrig på å skifte bleier på denne jenta. Han var ikke noe interessert i å gjøre det med vår første,  men han insisterer veldig på å skifte på jenta vår.

Jeg har sagt at vi klarer det fint selv, for jeg syns ikke noe om at alle rundt skal skifte på ungene mine. Ingen andre skifta på eldstemann heller.

For en uke tilbake skulle jeg bare ut i bilen å hente vogna, å da spurte jeg han om han kunne se etter lillemor som lå i lekegrinda så lenge. Det ville ta meg max 2 minutter.

Når jeg kom inn igjen så var han i full gang å skulle skifte bleie på hu. Forsåvidt bare rukket å ta av bukse og kneppe opp bodyen. Jeg ble helt satt ut. Han visste jeg hadde skifta på hu før jeg gikk ut, så det var ikke nødvendig å skifte på hu igjen. Hvorfor er han så hinsides interessert i å skifte på hu?? Syns dette ble ubehagelig..

Vær forsiktig for det finnes masse faenskap i verden også fra der man minst venter det. Jeg hadde ikke tillatt dette!!

Anonymkode: 71237...be4

• Liker 9
  • Nyttig 12
Skrevet

Si rett ut at han får IKKE lov å kle av eller skifte på ditt barn.

Stol på intuisjonen din.

• Liker 13
  • Nyttig 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilken forklaring hadde han selv da? Hvis han visste hun nylig hadde blitt byttet på? Hvis du har en dårlig magefølelse , lytt til den 

• Liker 9
  • Nyttig 8
Skrevet

Det finnes besteforeldre som har forgrepet seg på sine egne barnebarn. Vær så snill å aldri la datteren din være alene med han! 

Det har funnet sted overgrep i forbindelse med bleieskift i min barndom. Ikke vær naiv, pass på barnet ditt!!

Anonymkode: 2f504...06e

• Liker 13
  • Nyttig 12
Skrevet

Kansje han har blitt litt mer bestefar med nr 2? For noen tar det litt tid og kanskje han bare er så glad det har kommet en jente. Du får jo gjøre det du vil...men kanskje snakke med han om hvorfor kan vil skifte mer på henne en 1 barnebarn? Istedenfor la stygge tanker komme med engang 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
Sofakona skrev (Akkurat nå):

Kansje han har blitt litt mer bestefar med nr 2? For noen tar det litt tid og kanskje han bare er så glad det har kommet en jente. Du får jo gjøre det du vil...men kanskje snakke med han om hvorfor kan vil skifte mer på henne en 1 barnebarn? Istedenfor la stygge tanker komme med engang 

NOPE her lukter det råttent! 

De stakkars barna som kommer ut for slikt gjør det fordi foreldrene velger å tro det beste om andre til tross for den ekle følelsen i magen.

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet

Det er ubehagelig for deg å sette grenser for denne typen ubehagelig oppførsel, spesielt hvis det kan skape avstand mellom deg og far til barnet. 

Men gjør det likevel. Det skaper IKKE uopprettelig skade å unngå at jenta er alene med bestefar. Og hvis det mot formodning skulle gjøre det, hva slags tap er det egentlig? Gjør det for barnet ditt! Du kommer til å stå i mye verre situasjoner senere, så dette klarer du ❤️

Anonymkode: 14a26...1d6

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Herregud snakk om å krisemaksimere.

Anonymkode: 76d44...a03

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det din far eller mannen din sin far? Uansett hvorfor tror du denne mannen er pedofil? 

• Liker 4
Skrevet

Stol på magefølelsen din!!!

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Høres påfallende ut at han er så opptatt av akkurat bleieskift. Dersom han hadde hatt et plutselig sug etter å være super-bestefar ville det vel vært mer nærliggende å se for seg at han ville bysset eller matet eller lignende.

Akkurat bleieskift er det vel få menn som har noe særlig til overs for. Til og med gubben min som er far til vårt barn har en magisk evne til å være vanvittig opptatt med noe vanvittig nyttig akkurat når poden trenger ny bleie. Bestefedrene er dratt på jakt eller gått ut i «snickarboden» for lengst 😅

Nei. Hold bestefar unna bleieskiftet, han har ikke noe der å gjøre uansett.

Anonymkode: aaf42...944

• Liker 9
  • Nyttig 7
Skrevet

Du har gitt beskjed om at du ikke ønsker at han skal gjøre en gitt ting med ditt barn, det skal respekteres uavhengig av om det er sukker, klatring, kjøring fremovervendt eller skifte av bleie. Dette hadde jeg satt en tydelig stopper for, ditt barn, dine grenser

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg kan ikke si det nok; Aldri. La. Andre. Enn. Foreldre. Og. Barnehage. Skifte. Bleier. Om. Det. Ikke. Er. Nødstilfelle.!

Anonymkode: 6f209...2dc

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Ro ned nå folkens! Man kan ikke drive å automatisk tenke at en mann, en bestefar er en overgriper fordi han viser interesse av å bytte bleie... 

Både min far og bror og svigerfar var skeptisk til slikt.. Tror ikke min bror turte å holde første mann før hen var nærmere 1 år.. Men det var annerledes med nr 2.. Da byttet alle bleier og holdt baby.. 

Ja unødvendig av han å bytte rett etter TS, men kjære vene.. 

Og til de som da skriver bhg er ok, vel.. barn blir utsatt for overgrep i bhg også.. 

Litt sunn fornuft kommer man veeeeeeldig langt med.. 

Anonymkode: 2ebf2...a4a

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ro ned nå folkens! Man kan ikke drive å automatisk tenke at en mann, en bestefar er en overgriper fordi han viser interesse av å bytte bleie... 

Både min far og bror og svigerfar var skeptisk til slikt.. Tror ikke min bror turte å holde første mann før hen var nærmere 1 år.. Men det var annerledes med nr 2.. Da byttet alle bleier og holdt baby.. 

Og til de som da skriver bhg er ok, vel.. barn blir utsatt for overgrep i bhg også.. 

Ja, for det er sunn fornuft å ls en bestefar bytte rett etter at man selv har byttet…. Ringer det virkelig ingen bjeller her???

Anonymkode: 6f209...2dc

• Liker 11
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du synes ikke det er LITT rart at han er så ivrig etter å skifte bleie på babyen og selvom hun AKKURAT har skifta så er han i gang så snart mammaen er ute av rommet? 

Hva er forklaringen din her egentlig? Du tenker at det er helt normalt? Innafor å ta seg friheten til å bare kle av en unge når mammaen ikke er der? 

Anonymkode: 4f434...b3c

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

En overgriper er ikke så frampå med det å ville bytte bleier, de holder seg som oftest tilbake for å ikke bli tatt. Og griper muligheten når ingen er rundt.

Anonymkode: dd25f...0ee

• Liker 7
Skrevet

Hadde han vært interessert i å forgripe seg på henne så hadde det nok vært litt mer skjult enn dette her. 

men du kan sette grenser for hvem som får skifte På babyen din uten å antyde pedofili. 

selvfølgelig kan det hende at han er det, like sannsynlig som alle andre kvinner og menn barna dine vil møte på gjennom livet. Men vær forsiktig med å antyde noe hvis du ønsker å ha et normalt familieliv etterpå.. 

Anonymkode: 26417...ad1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...