Gå til innhold

Menn: Ville dere tilgitt ei dame som ble gravid mot ditt ønske??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Topsi skrev (2 timer siden):

Glemt eller "glemt" er vel det som betyr noe. Læringen er jo å alltid bruke kondom

Hun sier hun glemte pilla. Men det å glemme bør være like ille som å si at du gått på piller uten å gjøre det. Man skal ikke glemme pillene!

Anonymkode: 8da6e...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva med ei dame som "glemte" pillen, det er noen av de også. Da føler de nok ikke at de narret mannen, fordi "alle" kan glemme...😳

Det var ei som hadde et eksempel på det her inne hvor mannen hennes ble sur om hun glemte pillen, men så begynte han på noen medisiner og viste seg at oi, han kunne visst også glemme pillene sine han også.

Er du i tvil, alltid kondom, sterilisering eller frastå fra sex. 

Artmo3 skrev (2 timer siden):

Men det er ikke relevant. Hvis man bevisst prøver å bli gravid, samtidig som man later som man går på prevensjonsmiddel, for å lure mannen, så er man tvers igjennom ett dårlig menneske 

Ja, men det er ikke eneste grunnen til at kvinner kan ende opp gravide, mamma ble gravid 2 ganger på p piller, de er ikke trygge. Syns ikke noe om at du skal frata deg ansvar når du har så store problemer med å bli pappa. 

Anonymkode: d4816...30f

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg overtalte henne til å ta abort og dumpet henne etterpå. True story,

Anonymkode: c2843...6e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun sier hun glemte pilla. Men det å glemme bør være like ille som å si at du gått på piller uten å gjøre det. Man skal ikke glemme pillene!

Menneskelig feil er å beregne. Gå på piller selv eller frastå fra sex. Faktisk kommer det en krem på markedet, gjør det ikke? Perfekt for deg  

Anonymkode: d4816...30f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et eksempel på logisk brist for meg. Om man ikke vil ha barn, men tok null forhåndsregler for å forhindre det selv, og må vurdere å tilgi den du har hatt sex med, da selv om du ikke ville ha barn, ble det barn. Og dette er sikkert noe kvinnen planla. For hvem ønsker seg ikke en barnefar som ikke kan ta på kondom, ikke engang kan ta ansvar for egen sikkerhet og må tenke på om dette er noe han kan tilgi? Det er jo ingen som planlegger 18 år sammen med en sånn dott?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vil si at begge er 100 prosent ansvarlige for prevensjon. Vil du ikke ha barn: bruk prevensjon. Finnes ikke en 50 prosent avgjørelse der. Kvinnen har derimot enerett på å bestemme om hun vil ha barnet. Og mannen er hundre prosent pliktig til å stille opp. 

Anonymkode: f0209...14b

Så som jeg leser her, så er det flere menn som blir sint om dama blir gravid. Truer med abort og dumper henne etterpå. Hvor da ikke bruke kondom? Piller er ikke helt sikre og en liten feil, slurv, oppkast, vond mage kan resultere i at hun blir gravid! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja, men her snakker vi om at en man gjerne ikke er klar for å få barn. Jeg vet om situasjoner der kvinnen merker forholdet går mot slutten så hun blir gravid (lyver om at hun tar prevensjon) og har «fanget» mannen i noen år til.

Klart barnet hadde ikke blitt til om mannen ikke var med i akten, men slike kvinner har jeg ikke respekt for 

Anonymkode: 89c98...3fd

Vi er alle enige om at det å lyve om at hun går på p-piller eller annen prevensjon når en ikke gjør det er feil, og å gjøre det for å fange mannen når forholdet skranter ender i de aller fleste tilfeller med brudd uansett.  Men samtidig så er en hver mann ansvarlig for sine ønsker, og ønsker en ikke å bli far så bruker en kondom uansett om damen bruker prevensjon nettopp fordi prevensjon kan feile.

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men hvor vanlig er det å bruke kondom etter 3år i forholdt, når hun forteller at hun tar prevensjon. 

hvor mange menn ville da sagt, nei vent litt .. bruker kondom i tillegg for sikkerhetsskyld .. ?

Anonymkode: 89c98...3fd

Godt mulig det ikke er vanlig, men da må en også være villig til å ta konsekvensen, og den er at det kan bli ett barn.

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Uansett om mannen har brukt kondom eller ikke syns jeg det er spesielt å få et barn med en mann som ikke ønsker det. 

Anonymkode: f91a4...a6e

Det kan vi være enige om.

Men en kan heller ikke se bort ifra det faktum at for mange er en abort  veldig hardt å gjennomføre rent psykisk. 

Artmo3 skrev (14 timer siden):

Hvis man bevisst prøver å bli gravid, samtidig som man later som man går på prevensjonsmiddel, for å lure mannen, så er man tvers igjennom ett dårlig menneske 

Helt enig

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Så du glemmer aldri noe?

Aldri glemt å låse døren, aldri glemt å ta medisin til nøyaktig riktig tidspunkt, aldri glemt en bursdag......

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilgi? Er det noe å tilgi eller ikke tilgi? Er ikke slik at hun plantet barnet i seg basert på min sæd uten at jeg visste det. 

Og nei, det er ofte ikke noe mening bak en uønsket graviditet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det går ikke an å bli gravid mot noens ønske (utenom voldtekt). Har man sex vet man om muligheten for graviditet. Ønsker man ikke barn steriliserer mannen seg. 

Anonymkode: 564ee...b37

Med den holdningen kan man jo like godt bare forby abort?(utenom voldtekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (35 minutter siden):

Tilgi? Er det noe å tilgi eller ikke tilgi? Er ikke slik at hun plantet barnet i seg basert på min sæd uten at jeg visste det. 

Og nei, det er ofte ikke noe mening bak en uønsket graviditet.

Så okei da, hvis to personer holder på og de har sex, såblir hun ulplanlagt gravid og han i forkant har sagt at du må fjerne barnet om du blir gravid. Så velger hun likevel å beholde det. Vil han alltid hate henne for dette? Når da barnet er 2 år gammel, vil han da avsky at hun beholdt barnet? Det lille nurket skal ikke straffes for dette. Og jeg forstår at abort er et vanskelig valg for spesielt voksne damer. Når man er ung vet man omtrent ikke bedre. Nei jeg mener at til syvende og sist, så vil pappa også elske barnet. Hvis ikke må det være en som er særdeles kald som person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Traktor said:

Med den holdningen kan man jo like godt bare forby abort?(utenom voldtekt)

Ulykker skjer både menn og kvinner. At en mann skal befrukte en kvinne uten å bruke prevensjon er ikke en ulykke. Befrukter han en kvinne når han (og hun) bruker prevensjon er det en ulykke. Befrukter han en kvinne som lyver om prevensjon er det et svik fra hennes side (men det er fremdeles ikke «mot hans vilje», siden han vet at graviditet kan være et resultat av sex). Er graviditet uaktuelt for ham tar han ansvar og bruker beskyttelse og/eller steriliserer seg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ulykker skjer både menn og kvinner. At en mann skal befrukte en kvinne uten å bruke prevensjon er ikke en ulykke. Befrukter han en kvinne når han (og hun) bruker prevensjon er det en ulykke. Befrukter han en kvinne som lyver om prevensjon er det et svik fra hennes side (men det er fremdeles ikke «mot hans vilje», siden han vet at graviditet kan være et resultat av sex). Er graviditet uaktuelt for ham tar han ansvar og bruker beskyttelse og/eller steriliserer seg. 

Et siste alternativ for menn som ikke vil bli fedre: ikke ha sex! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så okei da, hvis to personer holder på og de har sex, såblir hun ulplanlagt gravid og han i forkant har sagt at du må fjerne barnet om du blir gravid. Så velger hun likevel å beholde det. Vil han alltid hate henne for dette? Når da barnet er 2 år gammel, vil han da avsky at hun beholdt barnet? Det lille nurket skal ikke straffes for dette. Og jeg forstår at abort er et vanskelig valg for spesielt voksne damer. Når man er ung vet man omtrent ikke bedre. Nei jeg mener at til syvende og sist, så vil pappa også elske barnet. Hvis ikke må det være en som er særdeles kald som person. 

Hvem vet. Det er individuelt utifra han, henne og situasjonen. Det er ingen automatikk i å elske et uønsket barn med en uønsket dame i en vanskelig situasjon. 

Man vet ikke svaret før man står i det. Heldigvis er dette noe jeg aldri vil stå i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At man blir gravid av sex er en velkjent ting som vi har holdt på med i 700 millioner år. Ingen overraskelse i det. Ingen over et vist modningsnivå bør bli overrasket når det skjer. Har man deltatt frivillig er det ingen grunn til å klage på den andre.

Anonymkode: f67a7...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (19 timer siden):

De blir jo tvunget til å måtte «tilgi». Men generelt fører ikke dette til noen lykkelig historie, noe alle voksne vet.

Og NEI selvsagt er det ikke en dypere mening bak enhver graviditet!!! Vi har heldigvis abortmuligheten for alle de stakkars skjebnene det ellers ville blitt.

En kvinne på 41 bør da lett kunne se dette. Eller dagdrømmer du bare?

I utgangspunktet er det to stk som har "skylden" for et svangerskap. Menn har en tendens til å se ting fra sin side, og tar lettere på det at e abort er det beste. Kvinnen derimot har veldig mange ting å ta hensyn til og følser rundt en abort.

Det er de som får traumene rundt det, større følse om at det mangler et barn, større følse iht å drepe barnet sitt osv. Så jeg mener menn som har ubeskyttet sex, de må rett og slett bare akesptere det valget kvinnen tar. Å si at dama sa hun gikk på piller.  Den holder ikke som unskyldning.  

Jeg måtte en gang, fordi det var stor risiko å dø, ved å føre det frem. Alikevel sliter jeg med valget jeg måtte ta 30år senere. Selv om jeg vet at det også var riktig valg.

Jeg fikk også da vite at med komplikasjonene jeg hadde var risikoen stor for å få handikappet barn senere, eller få samme risiko. 

Og det sto ganske klart for meg , at om jeg skulle få en slik beskjed, eller om neste svangerskap kunne gi samme risiko som første gangen. Så er ikke abort et alternativ for meg. Da tar jeg heller risikoen. Og ingen mann hadde kunne ta det fra meg, eller be meg om å ta et slikt valg igjen.  Dog har jeg alltid beskyttet meg, da jeg ikke kan ta hormonell behandling.  Pga tåler ikke. Alikevel har jeg ikke fått flere barn enn ønsket.  Heldig var jeg at begge var friske. 

Så vim du ikke bli far, ja da beskytter du deg frem til du er klar. Det er faktisk et enkelere valg, en å stå i et valg om å ta en abort eller ikke. Abort er IKKE en form for prevensjon.  

Har du lest historier om kjemisk abort? Da dropper du ikke dongen, og forlanger at kvinnen skal stå i det. Du har lov å si du ikke ønsker det. Men velger hun å beholde. Da må du som henne ta anvar for resultatet av den kvelden du droppet dong under sex

Anonymkode: bffe6...531

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angry Man

Det kommer an på hvor skylden ligger. Har hun informert om at abort er uaktuelt for henne? Har hun informert om at hun bruker/ikke bruker prevensjon? Har hun brukt prevensjonen på en forsvarlig måte? Har jeg? Osv osv. Hvor skylden ligger er jo helt avhengig av disse og andre spørsmål.

Også relevant om vi er i et forhold eller om det er en one night stand. 

Kunne jeg tilgitt? Det kommer helt an på. Men en ting som må sies er jo at barnet er helt uskyldig i hva en som har hendt og fortjener å elskes og ivaretas uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei. Jeg overtalte henne til å ta abort og dumpet henne etterpå. True story,

Anonymkode: c2843...6e2

Så flott av deg. Da er hun trolig skadet for livet. Ingen kvinne som greier en sånn belastning uten varige psykiske skader. Det fortjente hun nok for å bli gravid. 🖕

Anonymkode: a5a66...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så du forlanget ikke abort? 

Uplanlagt og noe ubeleilig betyr ikke uønsket. 

Vi ville nok hatt barn om de ikke kom uplanlagt også. Noe senere i livet dog. Kanskje ikke tre, sansynligvis to. Men minsta er like ønsket og elsket som de eldre.

Anonymkode: f78ba...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvorfor skal ikke det samme gjelde for kvinner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mannen kondom, er det isåfall et uhell, og ikke noe man kan bli sur for. Velger han å ikke bruke kondom, har han heller ikke noe å bli sur for... Det er kvinnens kropp, og ingen skal eller bør bli tvunget til abort mot sin vilje. Hvis man ikke erkjenner disse tingene, er det en god idé å ikke ha sex. 

Anonymkode: cc0a6...799

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...