Gå til innhold

Menn: Ville dere tilgitt ei dame som ble gravid mot ditt ønske??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei K 41! Hver situasjon er unik, og det er opp til den enkelte å bestemme hva de vil tilgi eller ikke. Noen menn kan tilgi og finne lykke som en familie, mens andre kan ha vanskeligere for å akseptere det. Det er viktig å kommunisere åpent og ærlig med partneren sin for å finne en løsning som fungerer for begge parter. Hver graviditet har sin egen mening og vei, og det er opp til individene å finne sin egen mening og lykke i situasjonen.

Anonymkode: 02c2f...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Artmo3 skrev (1 time siden):

På ingen måte. Det er for meg en ekstremt stygg handling, som ikke kan tilgies på noen måte 

Men da tipper jeg du beskytter deg med kondom og hopper av i svingen? Eller ikke hat sex med ei du ikke vil ha barn med? Eller sterilisere deg?

For prevensjon feiler noen ganger. Er imot de som er uærlige om prevensjonsbruk, vrenger kondomet og stjeler sæd. Men i vanlige tilfeller, så kan graviditet skje, og da er en med på leken.

Anonymkode: d4816...30f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei K 41! Hver situasjon er unik, og det er opp til den enkelte å bestemme hva de vil tilgi eller ikke. Noen menn kan tilgi og finne lykke som en familie, mens andre kan ha vanskeligere for å akseptere det. Det er viktig å kommunisere åpent og ærlig med partneren sin for å finne en løsning som fungerer for begge parter. Hver graviditet har sin egen mening og vei, og det er opp til individene å finne sin egen mening og lykke i situasjonen.

Tilgi hva da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at det er 2 om å lage barn bla bla bla.

men er man i et forholdt med en person som en stoler på, og kvinnen i forholdet sier hun tar prevensjon, så er det vel få menn som bruker da kondom i tillegg? 

Nå mener jeg ikke situasjoner der prevensjon sviktet. Men kvinner som lyver for partner og blir gravide mot mannes vilje. 

De forholdene tror jeg ikke varer livet ut for å si det slik, om du må lure en mann for å bli med å bli gravid 

Anonymkode: 89c98...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Helene1982 said:

Tilgi hva da?

Beklager for misforståelsen! Jeg trodde du refererte til spørsmålet om å tilgi en graviditet mot partnerens ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke akkurat så gjennomtenkt og lurt å få barn med noen mot deres vilje. Men en mann som har sex med en dame må beskytte seg dersom han ikke ønsker barn. Om hun lyver om å bruke prevensjon er hun kjip, dersom prevensjonen svikter er de uheldige men bør ha en enighet om hva de gjør dersom det skjer . En av mine bestekompiser fikk barn med sin knullevenn(de var altså ikke i noe forhold). Hun trodde han ville bli glad og at de kunne bli sammen. Han håpet på abort, men hun ønsket ikke det. Han respekterte ønsket hennes og hadde jevnlig samvær med babyen, deretter overnattinger og lengre samvær. Like før barnet fylte 2 år døde mammaen brått og min kompis ble aleneforsørger over natta. Nå kunne han ikke tenkt seg livet annerledes.

Anonymkode: daeb2...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er enig i at det er 2 om å lage barn bla bla bla.

men er man i et forholdt med en person som en stoler på, og kvinnen i forholdet sier hun tar prevensjon, så er det vel få menn som bruker da kondom i tillegg? 

Nå mener jeg ikke situasjoner der prevensjon sviktet. Men kvinner som lyver for partner og blir gravide mot mannes vilje. 

De forholdene tror jeg ikke varer livet ut for å si det slik, om du må lure en mann for å bli med å bli gravid 

Det spørs litt på hvordan planene fremover ser ut. Planlegger man barn på sikt er det jo greit å bli enige om når og eventuell prevensjon frem til da. Skal man ikke ha barn får mannen ta ansvar og sterilisere seg. Kvinner går på prevensjon i tiår og bør få slippe dette i et etablert forhold hvor de er ferdige med eller ikke ønsker barn. 

Anonymkode: 564ee...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er virkelig ikke ett sjakktreff å få ett barn mot ek manns vilje.

Anonymkode: fe197...70b

sjakktreff?

Anonymkode: 0d1fb...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke akkurat så gjennomtenkt og lurt å få barn med noen mot deres vilje. Men en mann som har sex med en dame må beskytte seg dersom han ikke ønsker barn. Om hun lyver om å bruke prevensjon er hun kjip, dersom prevensjonen svikter er de uheldige men bør ha en enighet om hva de gjør dersom det skjer . En av mine bestekompiser fikk barn med sin knullevenn(de var altså ikke i noe forhold). Hun trodde han ville bli glad og at de kunne bli sammen. Han håpet på abort, men hun ønsket ikke det. Han respekterte ønsket hennes og hadde jevnlig samvær med babyen, deretter overnattinger og lengre samvær. Like før barnet fylte 2 år døde mammaen brått og min kompis ble aleneforsørger over natta. Nå kunne han ikke tenkt seg livet annerledes.

Anonymkode: daeb2...e6f

Oi, så forferdelig trist at hun døde 😔

Bra han og barnet har hverandre. Det er rart hvordan livet utspiller seg noen ganger, selv om vi ikke har tenkt det. Håper det går bra med dem 😊

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om situasjonen er slik at man har løyet om å bruke prevensjon, er det veldig annerledes enn om det er to surrehuer som har sex. Jeg bruker alltid kondom om jeg ikke er i et langvarig forhold, da jeg ikke stoler på at en jeg ikke kjenner er sykdomsfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det spørs litt på hvordan planene fremover ser ut. Planlegger man barn på sikt er det jo greit å bli enige om når og eventuell prevensjon frem til da. Skal man ikke ha barn får mannen ta ansvar og sterilisere seg. Kvinner går på prevensjon i tiår og bør få slippe dette i et etablert forhold hvor de er ferdige med eller ikke ønsker barn. 

Ja, men her snakker vi om at en man gjerne ikke er klar for å få barn. Jeg vet om situasjoner der kvinnen merker forholdet går mot slutten så hun blir gravid (lyver om at hun tar prevensjon) og har «fanget» mannen i noen år til.

Klart barnet hadde ikke blitt til om mannen ikke var med i akten, men slike kvinner har jeg ikke respekt for 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men her snakker vi om at en man gjerne ikke er klar for å få barn. Jeg vet om situasjoner der kvinnen merker forholdet går mot slutten så hun blir gravid (lyver om at hun tar prevensjon) og har «fanget» mannen i noen år til.

Klart barnet hadde ikke blitt til om mannen ikke var med i akten, men slike kvinner har jeg ikke respekt for 

Jeg er enig i at det ikke er ok oppførsel. Men har man sex kan barn være en konsekvens og menn kan ikke tvinge kvinner til å ta abort. Den risikoen får dere leve med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kondom hver gang er løsningen på det. Og sjekk at det ikke er hull i dem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om det er hull, konfronter og dra selvsagt, uten sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge er 50/50 ansvarlige for prevensjon.

Kvinnen er 100% ansvarlig for beslutningen om abort.

Så totalt har hun 75% av ansvaret.

Anonymkode: 03571...d86

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det ikke er ok oppførsel. Men har man sex kan barn være en konsekvens og menn kan ikke tvinge kvinner til å ta abort. Den risikoen får dere leve med. 

Jeg er kvinne ;) 

klart en mann ikke kan tvinge noen til abort. Men jeg tror det er langt færre tilfeller der prevensjonen faktisk sviktet, men «sviktet» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvor vanlig er det å bruke kondom etter 3år i forholdt, når hun forteller at hun tar prevensjon. 

hvor mange menn ville da sagt, nei vent litt .. bruker kondom i tillegg for sikkerhetsskyld .. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et merkelig spørsmål. «Tilgi» en kvinne som en mann har gjort gravid? Hva i all verden er det å «tilgi», han har jo aktivt deltatt selv. 

Anonymkode: 17e66...65b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aldri i verden. Nesten så jeg hadde ønsket å gjøre noen som jeg kom i fengsel for, men hadde nok endt opp å flyttet til utlandet 

Anonymkode: 71ee7...482

Håper du bruker kondom 

Anonymkode: 37f7c...ee9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Begge er 50/50 ansvarlige for prevensjon.

Kvinnen er 100% ansvarlig for beslutningen om abort.

Så totalt har hun 75% av ansvaret.

Anonymkode: 03571...d86

Feil. Hun har 50 prosent ansvar og 100 prosent bestemmelsesrett.

Anonymkode: 37f7c...ee9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...