Gå til innhold

Kondom kvinnens beste venn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Slår et slag for femidom for de som ikke liker kondomet.

Like sikkert og gir mannen litt mer nytelse. Går an å prøve seg frem med begge deler og heller bytte litt på.

Anonymkode: 4315b...eb6

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Fast forhold over mange år. Sluttet med kondom så fort vi hadde testet oss for sykdomer. Bruker kobberspiral fungerer veldig fint, merker ikke noe til den. 

Kvinne 40

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.11.2023 den 14.01):

Jeg sluttet på p piller for 6 mnd siden, går aldri tilbake. Hva er vits med p piller når det nærmest gjør meg aseksuell...? 😅

Anonymkode: 3d86f...740

Dette er grunnen for at jeg vurderer og kuttet ut hormonspiralen selv, sexlysten forsvinner. Nå har jeg sex, men tror jeg hadde hatt mye mere sex om jeg ikke hadde hatt spiralen

Anonymkode: 6ab21...e34

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Problemet er vel at mange menn trumfer igjennom at kvinner skal gå på piller enten i forhold eller ikke, selv om det medfører store problemer for en del av kvinnene. Noen er også svært skeptiske til å tilføre kroppen medikamenter som man ikke kjenner følgende av.

Anonymkode: abe14...543

Ingen har trumfet gjennom at jeg skal bruke p-piller. Jeg liker ikke kondomer, jeg blir fort sår og tørr av det, og kjenner at det "lugger", selv med glidemiddel.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Problemet er vel at mange menn trumfer igjennom at kvinner skal gå på piller enten i forhold eller ikke, selv om det medfører store problemer for en del av kvinnene. Noen er også svært skeptiske til å tilføre kroppen medikamenter som man ikke kjenner følgende av.

Fortsatt er ikke dette et tema du finner støtte for her i tråden. Dessuten, har du statistikk som kan bekrefte at det er et reelt problem i virkelighetens verden? Jeg tror kanskje du gjør problemet større enn det er. Jeg vil tro at det er et større problem at influensere og andres prevensjonserfaring etableres som sannhet, og at unge kvinner derfor lar være å lytte til helsesykepleiere, leger og andre med faglig kunnskap om temaet. Og det med den konsekvens at unge kvinner blir uønsket gravide og må ty til abort, framfor å bruke sikre prevensjonsmetoder. 

• Liker 1
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har liten tro på at menn trumfer igjennom piller hos sin kvinnelige partner, Jeg tror mer at det er totalen som gjør at mange kvinner velger pillen... og når kvinnen bruker piller, i et fast forhold, så er det ikke behov for kondom i tillegg. Om det var mannen som trumfet igjennom noe, hvorfor ikke spiral? Da ville man slippe hele problemet med at hun kanskje glemmer pillen, pillen har ikke effekt om hun har vært syk osv osv. Er det noe en mann som ikke ønsker barn er redd for, så er det ei pille som ikke virker.

Piller er ikke bare foreskrevet som prevensjonsmiddel. Mange får det utskrevet pga. menssmerter eller andre problemer. Totalen kan da fort bli at piller, selv med dens nedsider, er et godt alternativ. Og når hun likevel går på piller, så kan de som vil nyte godt av fordelene av å ikke bruke kondom; avbruddet når den tres på, sårhet/glid og kanskje størst av alle: svært mange kvinner og menn liker faktisk at han kommer inni henne.

Det var neppe forutsetningen til trådstarter at kondomet kun var kvinnens beste venn. Men jeg syns det er uansett er mer riktig å si at utenfor faste forhold er kondomet både kvinnens og mannens beste venn. Innenfor et fast forhold er det rom for flere og andre bestevenner.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.11.2023 den 14.01):

Jeg sluttet på p piller for 6 mnd siden, går aldri tilbake. Hva er vits med p piller når det nærmest gjør meg aseksuell...? 😅

Anonymkode: 3d86f...740

Er du meg? 😊

Jeg går heller ikke tilbake. Satser på kondom fremover. 

Anonymkode: 2fb20...916

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.11.2023 den 15.40):

Ja, jeg har aldri skjønt denne motstanden mot kondom. Jeg syns det sæd-sølet er mye mer stress. Man kjenner litt mer uten kondom, men ikke så mye at det er viktig. Jeg er uansett veldig følsom i skjeden og kommer lett. Han holder lenger med kondom, som igjen betyr at jeg rekker å komme mange ganger før samleiet er over. Bare vinn-vinn.

Anonymkode: 0bc64...710

Er mye mere behagelig å bruke sleeve da syns jeg enn kondom. Kondom føles som å kvele penisen, mens sleeve er ikke like stram rundt penisen og føles mykere og deiligere å ha på. 

Anonymkode: 413e6...554

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...