Gå til innhold

Kondom kvinnens beste venn

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du glemte at vi også slipper bakteriell vaginose.

Er jo nesten bare kvinner som tester seg og, så vi får all dritten ved å droppe kondom. Jeg dropper kun med en kjæreste. 

Anonymkode: 34ffb...6d4

Dette er også en stor fordel✔️

En del oblikatorisk ting jeg gjør er min egen hygiene, men også for å unngå bakteriell vaginose. Jeg vasker alltid utstyret og fingrene godt før sex.. og jeg tar ofte kjønnsykdomstester.. jeg liker å ha den tryggheten at jeg oppfattes som hygienisk. Fingrene er den største bakterie bomben.. Det er nok med litt skitt under neglene, eller at mannen klår seg mellom tærne og drar med seg fotsopp inni vaginaen. Skrekk og gru ja! For noen grispeiser som ikke tenker seg om, som ikke aner hvilke plager dette kan medføre..

En normal hygienisk pikk, overfører nesten aldri bakterier.. Men tenk litt over hvor fingrene har vært før sex🙄

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bamseklemmer skrev (5 minutter siden):

Dette er også en stor fordel✔️

En del oblikatorisk ting jeg gjør er min egen hygiene, men også for å unngå bakteriell vaginose. Jeg vasker alltid utstyret og fingrene godt før sex.. og jeg tar ofte kjønnsykdomstester.. jeg liker å ha den tryggheten at jeg oppfattes som hygienisk. Fingrene er den største bakterie bomben.. Det er nok med litt skitt under neglene, eller at mannen klår seg mellom tærne og drar med seg fotsopp inni vaginaen. Skrekk og gru ja! For noen grispeiser som ikke tenker seg om, som ikke aner hvilke plager dette kan medføre..

En normal hygienisk pikk, overfører nesten aldri bakterier.. Men tenk litt over hvor fingrene har vært før sex🙄

Trodde det var obligatorisk med håndvask før sex.. ellers er det bare å se hvor mange kvinner som må til lege på grunn av forskjellige underlivsproblemer. Menn som ikke har vasket stoltheten sin på flere dager, har knullet en annen dame uten å vaske seg før han kommer inn i deg... ja, du liker å tro at slike ting er "i orden", men stol aldri på slikt når det gjelder menn!

Bruk kondom, da har du alltid en ren og sykdomsfri pikk. Bare å trumfe mannen på dette, du kan ikke stole på noe du ikke vet 100%.

Anonymkode: abe14...543

Skrevet
Bamseklemmer skrev (2 timer siden):

At du elsker "sølet", og at det er deilig for deg å kjenne at han kommer inni deg, tenker han nok:

"Åååh guu så heldig jeg er, som har en sånn hærlig ukomplisert dame" 🥰 Haha, bare mine tanker da, men følelsen er også merkbart mye bedre uten kondom😘💦

Har aldri opplevd noe annet enn at han elsker å komme inni meg ;) 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Tidlig i vårt forhold førsøkte hun piller, det ga bivirkninger hun ikke hadde godt av.

etter det har vår prevensjon alltid vært kondom i de over 30 årene vi har hatt sammen,.
Selvfølgelig med unntak av de gangene vi ønsket barn…

Nå etter overgangsalder, hvor vi egentlig ikke behøver prevensjon benytter vi fortsatt kondom for å slippe «sølet»
Er helt greit og har aldri plaget meg.

• Hjerte 1
Skrevet
Adrenalina1 skrev (18 timer siden):

Det er menn som gjør alt styr for å få seg noe. Det finnes ikke grenser for hva dere kan finne på å si og gjøre. Hvis du mener at alt i HI dreier seg om å få seg p…, har du for pokker et stort problem. Og det viser bare tydelig hvordan menn tenker. Hvor ensporet dere er.

Du ser da vel selv i HI at alt det som står der omhandler om å få pult og hvordan man forhindrer sykdommer og graviditet.

Anonymkode: 443ca...9a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Lol , det er for å slippe å bli gravid. Du er klar over at kvinner blir det? 

Anonymkode: 1cc12...62b

Lol? For å bli gravid må man som kjent pule. Og det er det det handler om.

Skrevet

Tilbake til hovedemnet?

Skrevet

Hadde jeg vært singel og skulle hatt sex med en "fuck friend" eller en "ONS" fra byen så hadde jeg selvfølgelig ville kreve kondom. Men i et fast forhold så er det uaktuelt for min del da sex er så utrolig mye bedre uten kondom. Det å kjenne hverandre skikkelig og at det blir varmt og vått er jo det som er deilig med å ha sex.

Heldigvis så er vi gift og kan derfor ha deilig og intim sex uten kondom som faktisk tar bort mye av følelsen og nytelsen. 

Anonymkode: 225d6...5fd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hadde jeg vært singel og skulle hatt sex med en "fuck friend" eller en "ONS" fra byen så hadde jeg selvfølgelig ville kreve kondom. Men i et fast forhold så er det uaktuelt for min del da sex er så utrolig mye bedre uten kondom. Det å kjenne hverandre skikkelig og at det blir varmt og vått er jo det som er deilig med å ha sex.

Heldigvis så er vi gift og kan derfor ha deilig og intim sex uten kondom som faktisk tar bort mye av følelsen og nytelsen. 

Presiserer med en gang at dette ikke er myntet på deg. Men har du lest hvor mange gifte som er utro, ikke minst i disse julebordstider? Var det ikke hver femte av oss eller noe som var/er utro? Kanskje tenke en liten tanke om dette med "ONS" og kondomer likevel?

Skrevet

trygg og avslappet med bruk av kondom = kvinnens beste venn 💓

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Presiserer med en gang at dette ikke er myntet på deg. Men har du lest hvor mange gifte som er utro, ikke minst i disse julebordstider? Var det ikke hver femte av oss eller noe som var/er utro? Kanskje tenke en liten tanke om dette med "ONS" og kondomer likevel?

Ehh.. Nei? Hvorfor skulle jeg det? Jeg og mannen min er fullstendig monogame og jeg stoler på han 100%. Du påstår at 20% er utro så i tilfelle den andre parten kan ha vært utro bør man altså bruke kondom i et fast forhold for å unngå å få en kjønnssykdomm? Haha.. 

Nei takk. Her nyter vi sex uten noe i mellom oss slik at vi kjenner alt, slik at det blir følsomt, varmt og vått for begge, slik at vi kan kjenne varmen og at jeg kan kjenne at han kommer inni meg, at den varme utløsningen til mannen min spruter ut og gjør det vått og varmt ❤️

Hadde jeg vært singel og skulle hatt "ONS" så hadde jeg selvfølgelig krevd kondom og den står jeg fortsatt ved. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ehh.. Nei? Hvorfor skulle jeg det? Jeg og mannen min er fullstendig monogame og jeg stoler på han 100%. Du påstår at 20% er utro så i tilfelle den andre parten kan ha vært utro bør man altså bruke kondom i et fast forhold for å unngå å få en kjønnssykdomm? Haha.. 

Nei takk. Her nyter vi sex uten noe i mellom oss slik at vi kjenner alt, slik at det blir følsomt, varmt og vått for begge, slik at vi kan kjenne varmen og at jeg kan kjenne at han kommer inni meg, at den varme utløsningen til mannen min spruter ut og gjør det vått og varmt ❤️

Hadde jeg vært singel og skulle hatt "ONS" så hadde jeg selvfølgelig krevd kondom og den står jeg fortsatt ved. 

Presiserer med en gang at dette ikke er myntet på deg. 

Så flott at dere har det bra!  Gratulerer! Om det er o.k. for deg å bruke piller/spiral og er 100% monogame, tror du dermed dette gjelder for alle andre, eller er greit å høre hva andre synes/mener?

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Lol? For å bli gravid må man som kjent pule. Og det er det det handler om.

Sykt mange som bruker prevensjon for å slippe å bli gravid pga. gjentagende pliktsex. Det er faktisk helt vanlig. Like vanlig som det er å være redd for tilfeldige pikker ,og tenke at de er farlige, så det handler ikke om pikken, sorry. Det er vel også kun ca. 2 prosent av hele verdens kvinnelige befolkning som ønsker dickpics etter det jeg har lest. Pikken kvinners beste venn? Du kan ikke være seriøs.

Anonymkode: 1cc12...62b

Skrevet (endret)
On 11/5/2023 at 12:17 PM, AnonymBruker said:

Det er for så vidt et godt argument, men om man velger kondom i et fast forhold -fordi- partner kan være utro ... da er kanskje forholdet litt på synkende front uansett. I mitt hodet er det mange svært gode grunner til å bruke kondom. Å ta utgangspunkt i at partner kanskje skal være utro er svært langt nede på lista.
Kan du ikke stole på partneren så er det vel ikke en partner eller et forhold.

Og om han/hun likevel er utro, er vel det største problemet at forholdet ryker og alt det bærer med seg framfor en eventuell risiko for en seksuelt overførbar sykdom... de fleste er jo tross alt mulig å behandle.

Endret av Even Tuell
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes kondom fungerer veldig fint, synes helt ærlig det er deilig å slippe sæd som renner ut i opptil et døgn hver gang og er glad jeg slipper å gå på hormonell prevensjon. Merker ingen forskjell med eller uten kondom. 

Anonymkode: fe9c3...df8

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
On 11/5/2023 at 3:04 PM, AnonymBruker said:

Mine tanker nøyaktig.
Kondom er objektivt veldig bra, men sex uten føles så mye bedre likevel. Alt kjennes så mye mer nært, intimit, personlig og tennende når det ikke er noen ting i mellom.

Orgasme med kondom er åpenbart godt og ditt, men det er noe eget uten. Følelsen og tanken på at jeg tømmer meg dypt inni hennes varme og våte fitte er uimotståelig. Det er noe mer enn det rent fysiske. Det er noe mer mentalt, nesten urmenneskelig fryd om min sæd som fyller henne.

Hvem sa at sex bare er en fysisk greie 😛

Endret av Even Tuell
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.11.2023 den 12.17):

Hva vil man med slike innlegg? Er poenget ditt at alle bør bruke kondom, selv om de har vært sammen i 20 år? Eller er poenget ditt at man uansett bør ha mistillit til partneren sin? Forklar, for det var litt vanskelig å få tak i poenget. 

• Liker 1
Skrevet

Mistenker at det som vanlig er mange menn som svarer her, og det må de få lov til. Men går man tilbake til hovedemne så var vel spørsmålet "Kondom kvinnens beste venn" rettet til kvinner? Er det dessuten slik at gutter/unge menn skal "læres opp" til å ha forutinntatte holdninger til at gummi er noe dritt av eldre og ego mannfolk? Spiller det overhodet ingen rolle alle fordelene bruk av kondom har for kvinner? Kunne man bidra til bedre beskyttelse for kvinners helse og psyke måtte jo dette være en bonus for de fleste? Kanskje på plass med noen grunnleggende holdningsforandringer?

Ja, så vet jeg at dette kan sees på en annen måte av de som er sterilisert/ i trygge monogame forhold.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mistenker at det som vanlig er mange menn som svarer her, og det må de få lov til. Men går man tilbake til hovedemne så var vel spørsmålet "Kondom kvinnens beste venn" rettet til kvinner? Er det dessuten slik at gutter/unge menn skal "læres opp" til å ha forutinntatte holdninger til at gummi er noe dritt av eldre og ego mannfolk? Spiller det overhodet ingen rolle alle fordelene bruk av kondom har for kvinner? Kunne man bidra til bedre beskyttelse for kvinners helse og psyke måtte jo dette være en bonus for de fleste? Kanskje på plass med noen grunnleggende holdningsforandringer?

Ja, så vet jeg at dette kan sees på en annen måte av de som er sterilisert/ i trygge monogame forhold.

Jeg tenker at du slår inn åpne dører her. I tråden er det stor enighet blant både kvinner og menn om at man bør bruke kondom hvis man ikke er i fast forhold. Jeg ser ingen her som tar til orde for samleie uten kondom ved ONS, f.eks. Så hva er egentlig problemet, slik du ser det? 

• Liker 1
Skrevet
Topper og daler skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker at du slår inn åpne dører her. I tråden er det stor enighet blant både kvinner og menn om at man bør bruke kondom hvis man ikke er i fast forhold. Jeg ser ingen her som tar til orde for samleie uten kondom ved ONS, f.eks. Så hva er egentlig problemet, slik du ser det? 

Problemet er vel at mange menn trumfer igjennom at kvinner skal gå på piller enten i forhold eller ikke, selv om det medfører store problemer for en del av kvinnene. Noen er også svært skeptiske til å tilføre kroppen medikamenter som man ikke kjenner følgende av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...