AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #1 Del Skrevet 4. november 2023 Jeg har fått akutte smerter i ene siden av korsryggen. Er spesielt vondt å bøye seg fremover. Smertene kom i forbindelse med en bevegelse (løfter og bæter rundt på en ettåring dagen lang). Jeg er fra før av godt trent - trener 5-6 ganger hver uke, varierer mellom styrke og kondisjon. Har holdt meg skadefri og er alltid frisk og uten "vondter". Leser at man fint kan være i aktivitet ved ryggsmerter, og at det faktisk kan hjelpe med å få de bort. Jeg skal kontakte lege dersom smertene snart ikke går bort, men vil bare høre om noen har erfaring med dette. Hvilken treningsform er gunstig når man har vondt i ryggen? Anonymkode: fbf95...431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #2 Del Skrevet 4. november 2023 Jeg googlet og fant nyttige og enkle øvelser. Ble bedre. Anonymkode: 9fdaf...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #3 Del Skrevet 5. november 2023 Jeg er ingen lege, men det er vanlig å anbefale å være i aktivitet ved ryggsmerter, med mindre legen din sier noe annet. Lett trening som gåturer og stretching kan bidra til å lindre smertene og styrke ryggmuskulaturen. Det kan også være lurt å unngå aktiviteter som belaster ryggen for mye. Anonymkode: 232e6...837 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #4 Del Skrevet 5. november 2023 Ulendt terreng er det beste. Unngå asfalt. Lege og fysioterapeut eller naprapat dersom det ikke bedrer seg. Anonymkode: aab32...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafin Skrevet 5. november 2023 #5 Del Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har fått akutte smerter i ene siden av korsryggen. Er spesielt vondt å bøye seg fremover. Smertene kom i forbindelse med en bevegelse (løfter og bæter rundt på en ettåring dagen lang). Jeg er fra før av godt trent - trener 5-6 ganger hver uke, varierer mellom styrke og kondisjon. Har holdt meg skadefri og er alltid frisk og uten "vondter". Leser at man fint kan være i aktivitet ved ryggsmerter, og at det faktisk kan hjelpe med å få de bort. Jeg skal kontakte lege dersom smertene snart ikke går bort, men vil bare høre om noen har erfaring med dette. Hvilken treningsform er gunstig når man har vondt i ryggen? Anonymkode: fbf95...431 Har hatt vondt i muskulaturen i ryggen i perioder i over 10 år nå. Det du kan gjøre er å være i bevegelse. Det verste du kan gjøre er å bare sette deg ned og unngå fysisk aktivitet fordi det gjør vondt. Fysioterapeuten min har anbefalt meg tøyningsøvelser. Det har jeg ikke motivasjon til så da blir det yoga i stedet på meg. Og så har jeg lagt merke til at mye stress og bekymringer setter seg i muskulaturen. Da får man bare ta tiden til hjelp og så pleiet det å gå over. Hvis ikke så kan man prøve å smøre litt Voltarol gel eller ta Ibux/Paracet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #6 Del Skrevet 6. november 2023 All aktivitet. Gjerne bare gåturer i starten. Sånt pleier å gå over raskt om du ikke setter deg ned i ukesvis. Anonymkode: 7130a...698 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå