Gå til innhold

Ukraina er mye større enn Norge, hvorfor flykter de ikke internt

Akryl

Anbefalte innlegg

Baktusbror skrev (På 4.11.2023 den 0.15):

Nå er det jo for det meste kvinnene som flykter. De vil jo helst til vesten for å finne seg nye menn og få seg et bedre liv. Mens mennene tvinges til å bli i Ukraina og ofre livet. Likestilling teller bare i medgangstider.

17000 av de 66 000 ankomne er menn

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan disse nye ukrainerene som Norge må ta imot, ha oppholdt seg i andre land hvor de også har fått tilbud om introduksjonsprogram?  La oss i at de først kom til Polen, fikk leilighet og skole der, men fant ut at Norge var bedre.  Er det da bare å komme til Norge?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som er kommet fra Ukraina. Hun forteller at de fleste hun har kontakt med (venner, bekjente, folk i Facebookgrupper hun følger osv) som har noe å dra hjem til - allerede har dratt hjem eller planlegger å dra hjem. Når krigen brøt ut så brøt det også ut panikk og folk flyktet, det samme hadde nok mange av oss gjort. Ettersom ting har roet seg i deler av landet har også mange vent tilbake eller reist til familie i andre deler av Ukraina.

Min venninne har ingenting å dra hjem til. Leiligheten er bomba, jobben vekk og store deler av familien døde eller flyktet. Hun kan jo like gjerne bli i norge hvor hun har leilighet (som hun betaler for selv), en jobb hun trives i og et nytt nettverk. Reiser hun hjem til Kiev har hun ingenting. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Ukrainere må gkerne komme hit. I motsetning til mesteparten av de andre greiene som kommer hit virker de arbeidsomme, intelligente, ressurssterke og ikke minst veldig takknemlige.

At vi FOR EN GANGS SKYLD også får noen Kristne som også er reelle flyktninger er også et pluss. Ukrainake kvinner er stort sett veldig feminine og skjønne, selv om jeg aldri ville tatt ei dame til menn som er i krig. Det føles ikke riktig i ddt hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...