Gå til innhold

Spørsmål til feminister om himmelen og helvete.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere feminister om at uansett om dere kommer til himmelen eller helvete så kommer det til å være en mann som er sjefen?

Anonymkode: f365d...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen "fantasivenn" i himmelen, eller tror på julenissen, tor, allah, jesus eller tannfeen. Helt greit ¨være overtroisk om du er det, men ikke alle tror på disse mennene i himmelen/helvete du tror på.

Tror dog på menneskerettigheter, likestilling, moral og at når vi dauer så er vi daue.

Anonymkode: f7aa1...10a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før det første så finnes ingen gud. Men om jeg tar feil, trur du en allmektig gud er definert som et spesifikt kjønn? Og om så var, hvorfor skulle hen laget seg selv som mann? Som uten tvil er den dummeste kjønnet? 
Nei, det henger ikke på greip. 

Anonymkode: 1bac5...b36

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud, hun er kvinne! 😅

Jeg er ikke særlig religiøs, - himmel og helvete er noe som finnes på jorda og ofte i en selv. Jeg innbiller meg også at teologisk sett, så har gud ikke noe kjønn. 

Endret av absinthia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Gud har ikke noe kjønn

Anonymkode: 1358d...364

Helt riktig.

Anonymkode: 5255a...a8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hva tenker dere feminister om at uansett om dere kommer til himmelen eller helvete så kommer det til å være en mann som er sjefen?

Anonymkode: f365d...610

Jeg tenker at som overhode så må jeg forholde meg til hvem Han er og at det ikke er så mye å protestere på; Han setter ikke enn en kvinne som stedsfortreder eller bytter kjønn bare fordi noen ikke liker kjønnet Hans. I likhet med meg; jeg er sjef i mitt firma og jeg ville synes diskusjoner om mitt kjønn i ville vært dum, spesielt med tanke på at det er jeg som startet det. Nå har Han skapt alle og hva synes du om at din Far er mann egentlig? Plager det deg og hjelper det å klage?

Endret av Lawyam
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...