AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #1 Del Skrevet 1. november 2023 Ja jeg vet at huden min er solskadet🥲men jeg ser ikke på langt nær så fæl ut uten foundation. Er huden min for tørr eller hva gjør at den ender opp med å se slik ut? Hva slags foundation bør jeg gå før? Har brukt fuktighetsgivende primer under her. Anonymkode: 84137...5b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #2 Del Skrevet 1. november 2023 Må du ha foundation da? Kanskje nok med concealer på de mest utsatte stedene og ellers kjøre på med fukt? Anonymkode: a11e2...58d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #3 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Må du ha foundation da? Kanskje nok med concealer på de mest utsatte stedene og ellers kjøre på med fukt? Anonymkode: a11e2...58d Nei, til vanlig går jeg uten, men ønsker å kunne bruke det når jeg skal pynte meg litt ekstra. Anonymkode: 84137...5b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #4 Del Skrevet 1. november 2023 Slutt med å bruke det. Halloween er over. Nei, spøk til side, så ser naturlig hud penere ut. Har ei venninne midt i 40 årene. Hun tar Botox og ser med det veldig fresh ut. MEN så legger hun på foundation og rykker 5 år fremover igjen Anonymkode: 1ff27...967 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ Skrevet 1. november 2023 #5 Del Skrevet 1. november 2023 Alle ser eldre ut med foundation. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #6 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Slutt med å bruke det. Halloween er over. Nei, spøk til side, så ser naturlig hud penere ut. Har ei venninne midt i 40 årene. Hun tar Botox og ser med det veldig fresh ut. MEN så legger hun på foundation og rykker 5 år fremover igjen Anonymkode: 1ff27...967 Er det ikke vanlig å bruke foundation? Eller litt dekkende kremer ala bb-cream? Jeg er ikke i midten av 30-årene enda en gang 🥵 Anonymkode: 84137...5b0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #7 Del Skrevet 1. november 2023 Mitt tips er å kjøre på med fukt først, også velge en lettere foundation som ikke legger seg oppe på huden og heller bygge opp flere lag. Jeg pleier å bruke en fuktig svamp til å påføre foundation, da blir det fin finish synes jeg. Synes resultatet blir dårligere når jeg bruker primer egentlig, liker best bare fuktighetskrem eller squalene (har brukt en fra Ordinary), la det trekke inn litt, så lett foundation/tinted moisturizer med fuktig svamp. Har vært fornøyd med denne: https://www.kicks.no/smashbox/makeup/base/foundation/halo-healthy-glow-all-in-one-tinted-moisturizer-spf25-04-light-neutral Anonymkode: 5b379...7dd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #8 Del Skrevet 1. november 2023 Hvilken foundation er dette, og hva legger du på? Hvilken fuktighetskrem bruker du? Bruker du fuktighetsmaske innimellom, og ev. nattkrem? Ser ut som huden din trenger mer fukt. Se etter flytende og lett foundation. Jeg har hatt en favoritt, men den selges dessverre ikke i Norge lenger, så jeg er på utkikk etter en ny. Har nå testet Estee Lauder Futurist Hydra Rescue etter å ha fått anbefalt den, men synes denne også blir litt for tyktflytende. Anonymkode: 82214...cf9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #9 Del Skrevet 1. november 2023 Altfor dekkende Foundation. Prøv å blande bittelitt i fuktighetskrem. Den må smelte inn i huden for å se naturlig ut. Et lag utenpå ser ikke bra ut på noen Anonymkode: b374c...132 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #10 Del Skrevet 1. november 2023 Tusen takk for svar! Er enig i at det ikke ser pent ut.. Dette er infaillible 24H matte cover fra loreal. Har også en este lauder double wear med ca samme resultat. Sliter en del med kraftig flekkvis rødme(histamin intoleranse) så ville gjerne ha noe som kunne dekke dette. Går kanskje an å bruke cc-krem? Anonymkode: 84137...5b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JulieA Skrevet 1. november 2023 #11 Del Skrevet 1. november 2023 Ettersom vi blir eldre kan det være lurt å forandre sminkerutinene. Det som så bra ut i 20-årene, ser ikke nødvendigvis bra ut når en har passert 40. Jeg pleide å bruke foundation og masse pudder hver dag. Har nå byttet foundation med bb- eller cc-krem, og bruker ikke pudder. Prøv gjerne Erborian (selges på vita). Et annet tips er å bruke kremrouge. Ellers må hudrutinen også tilpasses. Gå for noe som gir mer fukt, spesielt på vinteren. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JulieA Skrevet 1. november 2023 #12 Del Skrevet 1. november 2023 JulieA skrev (1 minutt siden): Ettersom vi blir eldre kan det være lurt å forandre sminkerutinene. Det som så bra ut i 20-årene, ser ikke nødvendigvis bra ut når en har passert 40. Jeg pleide å bruke foundation og masse pudder hver dag. Har nå byttet foundation med bb- eller cc-krem, og bruker ikke pudder. Prøv gjerne Erborian (selges på vita). Et annet tips er å bruke kremrouge. Ellers må hudrutinen også tilpasses. Gå for noe som gir mer fukt, spesielt på vinteren. Beklager, ser nå at du er litt yngre enn meg. Tipsene bør være aktuelle likevel😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #13 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Er det ikke vanlig å bruke foundation? Eller litt dekkende kremer ala bb-cream? Jeg er ikke i midten av 30-årene enda en gang 🥵 Anonymkode: 84137...5b0 Nei dropp heldekkende foundation Anonymkode: c3470...3d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #14 Del Skrevet 1. november 2023 Jeg ville holdt meg unna pudrete ting. Jeg er for lat for sminke for tiden, men ser mange har skrytt av loreal sin serum tinted foundation. CC kan også være veldig greit. Både eborian og it cosmetics sine pleier å få veldig gode skussmål har også sett lumene sin score godt. Anonymkode: 143e8...90b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #15 Del Skrevet 1. november 2023 Hvorfor skal du sparkle huden som om det var en gammel slitt gipsvegg? Det er ikke bra for huden, og det gjør ikke noen underverker for utseendet heller. Ser bare rart ut. Anonymkode: 1c9c4...f8c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #16 Del Skrevet 1. november 2023 Jeg bruker bare økologisk mineralpudder og "setter" den med fuktspray over. Da får jeg en jevnere hudtone uten å se sminket ut, og huden får puste 😊 Anonymkode: 926fa...4d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #17 Del Skrevet 1. november 2023 Ville forsøkt fuktgivende toner, låse inn fukten med hyaluronsyre, fuktighetskrem og så en satin "skin finish" foundation. Dropp primer. Anonymkode: 215a8...f0b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliv Skrevet 1. november 2023 #18 Del Skrevet 1. november 2023 Gå for en tynn flytende foundation som chanel vitalumiere aqua eller sensai luminous sheer foundation 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #19 Del Skrevet 1. november 2023 Foundationen din er i hvert fall alt for tørr! Det er en av grunnene til at den ser så påsparklet ut. Du må finne en med god fukt, og bruk en god fuktighetskrem under. Anonymkode: 437a5...d2d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #20 Del Skrevet 1. november 2023 Jeg fikk aldri foundation til å se helt bra ut, ble for tørt uansett type(har tørr hud da). Jeg gikk over til CC cream og så meg aldri tilbake! Jeg bruker en for tørr hud fra It Cosmetics, men jeg føler den er enten elsk eller hat, så be om en prøve. Reduser gjerne også dekkeevnen, lettere å få til å se fin ut. Kunne du prøvd noe a la dette? Bruker du primer? I såfall må du passe på at begge enten er silikonbasert, eller vannbasert. Er den ene silikonbasert og den andre vannbasert, så vil det skille seg på huden. Les her. Lærte dette forholdsvis nylig:P Uavhengig er hudpleie viktig, og for meg med tørr hud, så ser sminken definitivt penest ut når jeg har virkelig klæsjet på med fukt en god stund i forkant. Anonymkode: 5691c...a9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå