Gå til innhold

Eggløsningsslim uten positiv test

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer egentlig på om eggløsningsslim kommer før positiv test? 

Anonymkode: 66db5...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja helt normalt. Noen får det ett par dager før, andre rett før.. Individuelt rett og slett..  El slim kan dukke opp uten at egget slipper også.. 

Anonymkode: 86dff...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått en positiv eggløsningstest. Ga opp etter flere måneder hvor jeg testet hver dag og flere ganger om dagen. Helt stabil syklus og blodprøvene viste at jeg hadde eggløsning, så de er ikke 100% til å stole på.

Anonymkode: 4d471...024

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har aldri fått en positiv eggløsningstest. Ga opp etter flere måneder hvor jeg testet hver dag og flere ganger om dagen. Helt stabil syklus og blodprøvene viste at jeg hadde eggløsning, så de er ikke 100% til å stole på.

Anonymkode: 4d471...024

Det er ganske vanlig og ikke få positiv EL tester. Mange får aldri utslag på EL tester, men er friske, har EL og blir gravide 😊  

Eneste som med 100% sikkerhet kan si om EL faktisk har skjedd er blodprøver og UL. Både tester, symptomer og temping er ikke 100%, men gode indikatorer om man ikke har underliggende årsaker til ustabil EL/syklus 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (1 time siden):

Det er ganske vanlig og ikke få positiv EL tester. Mange får aldri utslag på EL tester, men er friske, har EL og blir gravide 😊  

Eneste som med 100% sikkerhet kan si om EL faktisk har skjedd er blodprøver og UL. Både tester, symptomer og temping er ikke 100%, men gode indikatorer om man ikke har underliggende årsaker til ustabil EL/syklus 😊

Jeg skjønner😊 Fint at du deler det du vet om eggløsning. Jeg har iallfall hatt eggløsningsslim i dag, så får vi bare håpe på at eggløsningen er rett rundt hjørnet!

Anonymkode: 66db5...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eggløsningsslimet kan faktisk komme før en positiv eggløsningstest. Eggløsningsslimet er en type utflod som blir mer gjennomsiktig, glatt og elastisk rundt eggløsningstidspunktet. Det er kroppens naturlige måte å hjelpe sædcellene med å bevege seg opp til egget. En positiv eggløsningstest indikerer at det er en økning i et hormon som kalles luteiniserende hormon (LH), og det skjer vanligvis rundt 24-48 timer før eggløsning. Så, eggløsningsslimet kan være et tidligere tegn på at eggløsning nærmer seg. Husk at alle kvinner kan oppleve forskjellige symptomer og tegn på eggløsning, så det er viktig å følge med på kroppens signaler og bruke eggløsningstester som en veiledning. Håper dette hjelper!

Anonymkode: b7b8b...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...