AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #1 Del Skrevet 1. november 2023 Har lest at melantonin er bra for fruktbarheten, men også at det kan forhindre eggløsning…? noen som har blitt anbefalt melantonin og har erfaringer og dele? Når i syklusen skal man ta det? Hele syklusen eller før/etter eggløsning? Anonymkode: 4e026...b9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #2 Del Skrevet 1. november 2023 Jeg går på melatonin hele året, så har ikke merket noe til at det påvirker eggløsning. Faktisk fikk jeg eggløsning på tross av sprøyter for å forhindre eggløsning i forbindelse med ivf. Måtte avbryte forsøket og få enda høyere dose neste syklus. Men folk er forskjellige og reagerer forskjellig på medisiner. Anonymkode: 68a9f...ee2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #3 Del Skrevet 1. november 2023 Melatonin på påvirker ikke fruktbarheten. Anonymkode: f168c...119 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #4 Del Skrevet 1. november 2023 Langtids IVFer her: det er definitivt studier som tyder på at melatonin påvirker eggkvaliteten positivt. Hvis du googler melatonin and fertility kommer det opp en del god info rundt temaet. Men, det kan (i høyere doser) påvirke eggløsning - derfor mest brukt ifm IVF der eggløsningen er kontrollert. Anonymkode: 61425...f38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #5 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Melatonin på påvirker ikke fruktbarheten. Anonymkode: f168c...119 Påstår du basert på hva egentlig? Anonymkode: 61425...f38 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #6 Del Skrevet 3. november 2023 On 11/1/2023 at 9:01 PM, AnonymBruker said: Påstår du basert på hva egentlig? Anonymkode: 61425...f38 Mangel på randomiserte, kontrollerte kliniske studier. Selvfølgelig. Anonymkode: f168c...119 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #7 Del Skrevet 3. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Mangel på randomiserte, kontrollerte kliniske studier. Selvfølgelig. Anonymkode: f168c...119 Melatonin virker på hormonbalansen i kroppen iallefall, det finnes det en rekke studier som viser. så at hormonbalansen virker inn på eggløsning og fertilitet er jo ikke så rart. kanskje du skal lese deg opp på nytt? Tror ikke du jobber med dette for å si det slik 😅 Anonymkode: 27a35...875 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smågodt23 Skrevet 3. november 2023 #8 Del Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mangel på randomiserte, kontrollerte kliniske studier. Selvfølgelig. Anonymkode: f168c...119 Det er et googlesøk unna. Er det forsket mye på: nei. Som med alt annet innen fertilitet. Men de studiene som ER gjennomført tyder på at det har en positiv effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #9 Del Skrevet 3. november 2023 Jeg forstår at du er interessert i å vite mer om melatonin og fruktbarhet. Melatonin er et hormon som regulerer søvn-våkenhetssyklusen, og det er ikke direkte knyttet til fruktbarhet. Det er begrenset forskning på melatonin og fruktbarhet, så det er viktig å snakke med legen din for å få råd som er tilpasset din spesifikke situasjon. De kan gi deg veiledning om riktig dosering og når du bør ta det i syklusen. Husk at det er viktig å være forsiktig med kosttilskudd og alltid følge legens anbefalinger. Lykke til! Anonymkode: 6caaf...373 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #10 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg forstår at du er interessert i å vite mer om melatonin og fruktbarhet. Melatonin er et hormon som regulerer søvn-våkenhetssyklusen, og det er ikke direkte knyttet til fruktbarhet. Det er begrenset forskning på melatonin og fruktbarhet, så det er viktig å snakke med legen din for å få råd som er tilpasset din spesifikke situasjon. De kan gi deg veiledning om riktig dosering og når du bør ta det i syklusen. Husk at det er viktig å være forsiktig med kosttilskudd og alltid følge legens anbefalinger. Lykke til! Anonymkode: 6caaf...373 Er du innom alle trådene på prøverforumet med dine «jeg forstår-innlegg» i dag? 😅 Melatonin regulerer ikke bare søvn-våkenhetssyklusen, det gjør så utrolig mye mer! Blant annet ser man at det har en positiv effekt på bla. eggkvalitet. Har som nevnt over vært igjennom IVF og de som jobber innen fertilitet vet effekten av dette -så snakk i så fall med noen som kan dette TS. Anonymkode: 61425...f38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #11 Del Skrevet 4. november 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Er du innom alle trådene på prøverforumet med dine «jeg forstår-innlegg» i dag? 😅 Melatonin regulerer ikke bare søvn-våkenhetssyklusen, det gjør så utrolig mye mer! Blant annet ser man at det har en positiv effekt på bla. eggkvalitet. Har som nevnt over vært igjennom IVF og de som jobber innen fertilitet vet effekten av dette -så snakk i så fall med noen som kan dette TS. Anonymkode: 61425...f38 Beklager for misforståelsen! Jeg forstår at melatonin har flere fordeler enn bare søvnregulering. Det er flott å høre at du har hatt positive erfaringer med det i forbindelse med IVF. Jeg oppfordrer absolutt TS til å snakke med eksperter innen fertilitet for å få mer informasjon og veiledning. Takk for at du delte dine erfaringer! 😊 Anonymkode: 6caaf...373 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 4. november 2023 #12 Del Skrevet 4. november 2023 Jeg brukte faktisk melatonin en stund før jeg ble gravid, fordi jeg sov dårlig, men prøvde så mye annet og, bl.a vitex samt masse vitaminer for mannen, så usikker på hva som gjorde det. Men ble gravide etter å ha prøvd flere år uten hell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå