AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #21 Skrevet 1. november 2023 Fosen er fantastisk 😍 Anonymkode: b7727...c41 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #22 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tyholt er da på ingen måte industrielt, ei heller deler av Lade (deler av Lade er veldig industrielt da, med kjøpesenter og leilighetskomplekser, for de som liker det). Har du i det hele tatt vært i byen? Anonymkode: 221c0...80c Jeg bor her, på Sverresborg Anonymkode: 4939a...5c0
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #23 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Lurer på hvor man egentlig har vært om man har inntrykk av at Tyholt er industrielt. Tror du bør lese skiltene litt bedre. Anonymkode: 46b0d...a99 Ikke for å være blærete, men sammenlignet med der jeg bodde før på Briskeby/Oslo og deretter på Sverresborg, så er det industrielt. Mange funkisbygg og gamle fabrikker (?). Anonymkode: 4939a...5c0 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #24 Skrevet 1. november 2023 Har vokst opp på Heimdal, alltid trivdes der. Har ikke merket noe til noe dopsalg, så er nok som noen over sier – tror ikke det er noe man merker om man ikke innvolverer seg i de miljøene. Det er tett mellom husene ja, men ellers er det akkurat passe sentralt etter min mening. Bymarka er også i nærheten, så fine turmuligheter. Ellers syns jeg det er fint både i Klæbu og Buvika (og også Melhus, men der har jeg ikke oppholdt meg mye). I Klæbu er det fantastiske turmuligheter for den som liker slikt, og skolene benytter seg også ofte av utemiljøet. Bussen bruker litt tid inn til byen, men ikke fordi det er så langt. Det tar ikke stort mer enn ti minutter å kjøre med bil fra Klæbu til Tillerområdet og kjøpesenterene der. Fra Buvika kommer man seg raskt med både buss og bil til Tiller og byen i den ene retningen, og til Orkanger i den andre retningen. Anonymkode: 8c4e6...005 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #25 Skrevet 1. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ikke for å være blærete, men sammenlignet med der jeg bodde før på Briskeby/Oslo og deretter på Sverresborg, så er det industrielt. Mange funkisbygg og gamle fabrikker (?). Anonymkode: 4939a...5c0 Nei, det er ikke mange gamle fabrikker på Tyholt, herregud.. Anonymkode: 221c0...80c 5 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #26 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nei, det er ikke mange gamle fabrikker på Tyholt, herregud.. Anonymkode: 221c0...80c Snakker om Lade! Dramaqueen. Anonymkode: 4939a...5c0 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #27 Skrevet 1. november 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Snakker om Lade! Dramaqueen. Anonymkode: 4939a...5c0 Ta deg sammen. Du skrev «LADE, TYHOLT?! Det er jo nitrist og industrielt.» 🙄 Og Lade er heller ikke nødvendigvis «industrielt». DELER AV Lade ja, men ikke HELE Lade. Anonymkode: 221c0...80c 3 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #28 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Snakker om Lade! Dramaqueen. Anonymkode: 4939a...5c0 Det er EN gate på Lade som er industriell (kjøpesenter, burgerking etc., ikke fabrikker) og det er Håkon 7. gate. Jeg bor i et barnevennlig område på Lade og synes det er supert å ha flere kjøpesenter i nærheten, samt gangavstand til Solsiden, men det er jo ikke dit jeg går hvis jeg skal tusle meg en trilletur med babyen. Da går jeg til nydelige botaniske hage på Ringve eller Ladestien ved sjøen som stort sett er snøfri hele året (i motsetning til snøhullene på vest/sørsiden hvor du har snø til langt ut i april). Om jeg vil ha ordentlig skog og mark er både estenstadmarka og bymarka bare en kort kjøretur unna her på Lade har vi 1-10-skole med kjempeflinke lærere, masse utvalg i forskjellige idretter, flere gode barnehager og ressurssterke foreldre. Det er svindyrt her (du får neppe en enebolig under 15 millioner), men om du kan nøye deg med tomannsbolig eller rekkehus så er det absolutt å anbefale! Jeg er født og oppvokst på Ranheim ca. 10 minutters kjøretur utenfor sentrum, er nydelig der også men merk at det ikke er en egen ungdomskole der (de må ta buss til markaplassen), som er en av grunnene til at vi heller valgte Lade i tillegg til Lade og Ranheim anbefaler jeg Charlottenlund, jeg bodde en stund der og det er en veldig trygg og fin plass å vokse opp, midt mellom Estenstadmarka og sentrum Strindheim er også fint. Med andre ord, se til østsiden! Jeg er utdannet lærer og kan fortelle deg at sør-/vestsiden (spesifikt Kolstad/Saupstad) er blant skolene som gjør det dårligst på nasjonale prøver. Jeg var i praksis i 5. trinn på Kolstad og de var på nivå med 2. trinn, drev å lærte seg klokka i mattetimene🙈 dessuten er det her du finner mest dop, i tillegg til i sentrum (værsåsnill å ikke bosett deg i sentrum med småbarn😅). Skal sies at du får et slott for pengene det koster å kjøpe enebolig på østsiden dersom du flytter til Malvik/Vikhammer på nordsiden eller Melhus/Børsa på sørsiden, ca. 30 minutter utenfor Trondheim. Fordelen med nordsiden er at det ligger like ved flyplassen hvis du er glad i å reise eller har familie i andre deler av landet🥰 Anonymkode: c1900...aa5 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #29 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ta deg sammen. Du skrev «LADE, TYHOLT?! Det er jo nitrist og industrielt.» 🙄 Og Lade er heller ikke nødvendigvis «industrielt». DELER AV Lade ja, men ikke HELE Lade. Anonymkode: 221c0...80c Evt. tenkt på at du/dere kan ha lav standard/forventning i utgangspunktet? Sier ikke at Lade er STYGT, men forutsatt at du liker den type bebyggelse, hvis ikke... nei. Uansett, TS er student og trenger råd om boplass, så tilbake til det, konklusjonen min er: IKKE sentrum. Utover det, de lærde strides, tydeligivs. Anonymkode: 4939a...5c0
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #30 Skrevet 1. november 2023 hvor bor vennene dine da? det er store avstander i stedene du nevner. Jeg bor i Østbyen, stortrives med naturen utenfor døra og kort vei til sentrum og kjøpesenter i ulike bydeler. Anonymkode: 1ea79...dcd 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #31 Skrevet 1. november 2023 53 minutter siden, AnonymBruker said: Uansett, TS er student og trenger råd om boplass Den detaljen la jeg ikke merke til. Hvis du skal på leiemarkedet i Trondheim som student med barn velger du familiebolig i Moholt studentby, uten tvil! Anonymkode: 25882...7cf 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #32 Skrevet 1. november 2023 55 minutter siden, AnonymBruker said: Evt. tenkt på at du/dere kan ha lav standard/forventning i utgangspunktet? Sier ikke at Lade er STYGT, men forutsatt at du liker den type bebyggelse, hvis ikke... nei. Uansett, TS er student og trenger råd om boplass, så tilbake til det, konklusjonen min er: IKKE sentrum. Utover det, de lærde strides, tydeligivs. Anonymkode: 4939a...5c0 Du tar fortsatt feil. Bor man på de delene av Lade som ligger mot sjøen så er det faktisk ikke nevneverdig mye industri der. Anonymkode: 221c0...80c 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #33 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Uenig her også... LADE, TYHOLT?! Det er jo nitrist og industrielt. Anonymkode: 4939a...5c0 Lade er mer enn Haakon VII gt. I Korsvika, Fagerheim, Devle og ved banen (ikke Ladesletta) er det nydelig!! Anonymkode: 6f815...314 2
Bari Skrevet 1. november 2023 #34 Skrevet 1. november 2023 Ikke flytt til Trondheim. Eiendomsskatt, piggdekkavgift, parkeringsavgift, bilkøer, asfalt, stressa folk etc. Prøv heller Malvik, Melhus, Selbu eller slike steder. Man får mye mer for pengene. 1 2
ThereGoesBob Skrevet 1. november 2023 #35 Skrevet 1. november 2023 Litt eldre innlegg, men pytt pytt.. https://www.avisa-st.no/nyheter/i/w8rnPA/det-handler-om-livsfaser 1
AleneFar Skrevet 2. november 2023 Forfatter #36 Skrevet 2. november 2023 (endret) 23 hours ago, AnonymBruker said: Hvor bor vennene dine? Har du bil? Foretrekker du sen vinter eller tidlig vår? Nærhet til skog eller sentrum? Skogstur eller gå langs sjøen? Vil du bo i hus eller leilighet? Hvilken prisklasse? Anonymkode: 25882...7cf De fleste vennene mine bor rundt Angelltrøa, så det er rundt der jeg ser for tiden, men er ikke fremmed for å bo lengre vekk innen en halvtimes kjøretur liksom. Har bil, ja. Sesonger bryr meg ikke så enormt mye, så ingen stor preferanse der. Heller nærmere skog enn sentrum, men det er kanskje mest fordi jeg tenker det er bedre for datteren min å vokse opp der sentrum er litt mer distansert. Men det er bare en gut feeling, kan være riv ruskende galt. Sjøen kan ta seg en bolle, heller skogen. Hus hadde vært det beste, ser etter hus/rekkehus. Men leilighet kan gå, om det faller seg slik. Jeg tenker rundt 6 mill, give or take. Og ja; jeg fant på et stedsnavn oppi originalposten, det stemmer. Bare litt letting av trykket etter å ha satt på google og blindsøkt meg rundt. Var nok Malvik som satte seg fast oppi skallen og ble ristet ut feil. Endret 2. november 2023 av AleneFar
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #37 Skrevet 2. november 2023 1 hour ago, AleneFar said: De fleste vennene mine bor rundt Angelltrøa, så det er rundt der jeg ser for tiden, men er ikke fremmed for å bo lengre vekk innen en halvtimes kjøretur liksom. Har bil, ja. Sesonger bryr meg ikke så enormt mye, så ingen stor preferanse der. Heller nærmere skog enn sentrum, men det er kanskje mest fordi jeg tenker det er bedre for datteren min å vokse opp der sentrum er litt mer distansert. Men det er bare en gut feeling, kan være riv ruskende galt. Sjøen kan ta seg en bolle, heller skogen. Hus hadde vært det beste, ser etter hus/rekkehus. Men leilighet kan gå, om det faller seg slik. Jeg tenker rundt 6 mill, give or take. Og ja; jeg fant på et stedsnavn oppi originalposten, det stemmer. Bare litt letting av trykket etter å ha satt på google og blindsøkt meg rundt. Var nok Malvik som satte seg fast oppi skallen og ble ristet ut feil. Jeg tenker Malvik er bra. Det er bynært, men likevel litt mer landlig. Du får mer for pengene der, og du får både skog og sjø. Angelltrøa ligger nært E6 så dit kommer du deg ganske lett til og fra Malvik med bil. Hele området rundt Angelltrøa og mot Malvik er dessuten ganske bra. Moholt, Tyholt, Dragvoll, Jakobsli, Charlottenlund, Reppe og omegn. Ranheim er fint, men litt styrete for barn i ungdomsskolealder siden de må ta buss til skolen, men det kan jo endre seg på noen år nå som det har kommet så mange nye boliger der. Men da ville jeg heller valgt Reppe siden det er nære skogen. Anonymkode: 25882...7cf 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #38 Skrevet 4. november 2023 Å flytte til et nytt område kan være spennende, spesielt når du vurderer hva som er best for barnet ditt. Selv om du er langt unna, kan du fortsatt få litt innsikt ved å lese om forskjellige områder og snakke med mennesker som bor der. Du kan også sjekke ut nettsteder som har informasjon om skoler, barnehager og fritidsaktiviteter i de aktuelle områdene. Det kan også være nyttig å besøke området og ta en tur rundt for å se hvordan det føles. Anonymkode: e8925...4ce 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #39 Skrevet 4. november 2023 Jeg ville startet med arbeidsplass. Selv om kollektivtrafikken i Trondheim er blitt bedre, går det mye tid hvis man bor på feil sted/retning. Deretter hva slags bolig du vil ha. Da kan du vurdere skoleveg og nabola som faller innenfor kriteriene. Anonymkode: 723bf...cc6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #40 Skrevet 5. november 2023 Bor på Heimdal og trives veldig godt her. Er innflytter og fikk meg enebolig her til 5 mill og kan enkelt ta tog/buss inn til sentrum. Nært marka er det og. Savner dog sjøutsikt, men man kan vel ikke få alt Kjekt å ha City syd så nære også! Anonymkode: d4ce8...eb2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå