AleneFar Skrevet 1. november 2023 #1 Skrevet 1. november 2023 Hei! Jeg har en jente som skal starte i førsteklasse nå i '24. Siden jeg har mye venner rundt Trondheimsområdet, vurderer jeg å flytte opp for å tilbringe mer tid med de i årene som kommer. Jeg syntes det er ekstremt overveldende å starte hele prosessen, men jeg tenker at første omgang blir å finne ut hvor det er best å ha små barn. Så jeg ser på Heimdal, Stjørdal, Melhus, Malheim, Tiller, osv., men det er begrenset hvordan inntrykk man kan ha av en plass når man sitter halve landet unna foran en PC, så jeg ville bare høre hva erfaringer som finnes og som kanskje hjelper meg finne litt mer ut hvilke områder å forkaste og hvilke utforske mer. 1
Majott Skrevet 1. november 2023 #2 Skrevet 1. november 2023 Spørs helt på hva du har å bruke penger på. Og hvordan du vil bo. Vil du ha enebolig eller leilighet? Malheim er forresten ikke et sted. Regner med du mener Malvik. Disse ulike stedene du nevner er veldig ulike. I Malvik kan du regne med sjøutsikt, mens på Tiller og Heimdal er det kun andre hus i sikte. Men det er sånn mange bor. Jeg vet ikke hva du vil ha, og hva du ser etter, så du kan være mer presis i det. Hvor bor dine venner, og hvor viktig er det for deg å bo nær dem? 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #3 Skrevet 1. november 2023 Det er ganske langt mellom Heimdal og Malvik. Hvor bor vennene dine? Ta utgangspunkt i det. Kjøpe, leie? Skal du ha bil? Hva er viktig for deg i hverdagen? Anonymkode: 72517...4f1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #4 Skrevet 1. november 2023 Malheim? Ranheim du mener? Uansett, jeg bor på Tiller i Trondheim og trives veldig godt:) Har ikke barn, men akkurat kjøpt huset barnet blir å vokse opp i, og det er også på Tiller 😃 Tillermarka er her, pluss at du har alt du trenger og mye mer i Tillerbyen og city Syd:) Sykt lettvint! Heller ikke den dyreste plassen å bo. Går metrobuss oppå Tiller så bil er ikke noe must med det første om du ikke jobber turnus. Anonymkode: c36a9...762 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #5 Skrevet 1. november 2023 Jeg bodde på heimdal en periode. Veldig trivelig og fin plass å bo, blir ikke like overveldende mener jeg som andre steder som ligger nærmere sentrum. Men man har jo fortsatt kort avstand inn til selve byen. Anonymkode: 32327...97b 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #6 Skrevet 1. november 2023 Det er mange fine steder i Trondheimsområdet, så det spørs jo helt hva du er på utkikk etter. Ca 15-20 minutter sør for sentrum finner du barnevennlige og små steder som Heimdal, Byneset, Leinstrand, Buvik, Melhus og Klæbu. Mye billigere å bo enn nærmere byen, men med kort vei inn til sentrum. Byåsen er veldig populært og fint, men dyrt å bo. Anonymkode: ceec0...413 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #7 Skrevet 1. november 2023 Beste stedet å bo i Trondheim: Sverresborg, Byåsen. Ferdig snakka! Trondheims Oslo vest, noe sånt. Anonymkode: 4939a...5c0 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #8 Skrevet 1. november 2023 Verste sted: Buran, Svartlamoen, Møllenberg, alt nedi gryta, der det neppe blir mye søvn med festing hver helg rundt alle husvegger. Eller drug dealing, for den del. Styr unna. Anonymkode: 4939a...5c0 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #9 Skrevet 1. november 2023 Tiller og Byåsen er ikke attraktivt. Strindheim, Tyholt og Lade hvis du vil klare deg uten bil, og vil bo sentralt og praktisk men litt dyrere. Malvik og Melhus dersom du vil vært nært med bedre alburom, og ha det billigere. Da unngår du også den økonomisk skakkjørte Trondheim kommune. Anonymkode: 6a6cc...297 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #10 Skrevet 1. november 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Beste stedet å bo i Trondheim: Sverresborg, Byåsen. Ferdig snakka! Trondheims Oslo vest, noe sånt. Anonymkode: 4939a...5c0 Nåja, prøv Singsaker og omegn du. Anonymkode: 221c0...80c 3 1 4
kiki1980 Skrevet 1. november 2023 #11 Skrevet 1. november 2023 Jeg bodde i Børsa en stund. Herlig sted å bo i og herlige folk. Fin utsikt også,veldig nærme Trondheim. 1
Kaneel Skrevet 1. november 2023 #12 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nåja, prøv Singsaker og omegn du. Anonymkode: 221c0...80c Hahahaha skulle akkurat til å skrive det samme 😂 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #13 Skrevet 1. november 2023 Bygda i byen, sjetnemarka er trivelig om man har barn, rett nedenfor tiller og når city syd Anonymkode: 29658...e68 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #14 Skrevet 1. november 2023 Hvor bor vennene dine? Har du bil? Foretrekker du sen vinter eller tidlig vår? Nærhet til skog eller sentrum? Skogstur eller gå langs sjøen? Vil du bo i hus eller leilighet? Hvilken prisklasse? Anonymkode: 25882...7cf 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #15 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Nåja, prøv Singsaker og omegn du. Anonymkode: 221c0...80c Mye finere på Steinberget. Samme med Rosenborg, totalt oppskrytt Anonymkode: 4939a...5c0
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #16 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Tiller og Byåsen er ikke attraktivt. Strindheim, Tyholt og Lade. Anonymkode: 6a6cc...297 Uenig her også... LADE, TYHOLT?! Det er jo nitrist og industrielt. Anonymkode: 4939a...5c0 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #18 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Beste stedet å bo i Trondheim: Sverresborg, Byåsen. Ferdig snakka! Trondheims Oslo vest, noe sånt. Anonymkode: 4939a...5c0 Sorry, men det er Trondheim øst er Trondheims Oslo vest. Sverresborg og Byåsen er fint det, men noe Trondheims Oslo vest er det definitivt ikke. AnonymBruker skrev (1 time siden): Verste sted: Buran, Svartlamoen, Møllenberg, alt nedi gryta, der det neppe blir mye søvn med festing hver helg rundt alle husvegger. Eller drug dealing, for den del. Styr unna. Anonymkode: 4939a...5c0 Buran er kanskje ikke det helt store og selv om jeg liker Svartlamon er det nok for spesielt interesserte. Bodde på Møllenberg de siste årene i Trondheim og stortrivdes. Har fortsatt "hytte" på Møllenberg og har aldri vært plaget med feststøy i den delen av Møllenberg hvor jeg bodde i alle fall. Det er en grunn til at er øst for Trondheim som har de høyeste kvadratmeterprisene. Sentralt, kort vei til alt og veldig trivelig område. Jeg kan garantere at det er mer "drug dealing" på sørsia, dvs. Tiller, Kattem, Kolstad etc. enn du noen gang vil finne i sentrumsnære områder. Anonymkode: 427b6...14c 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #19 Skrevet 1. november 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: Mye finere på Steinberget. Samme med Rosenborg, totalt oppskrytt Anonymkode: 4939a...5c0 Hva som er «finest» er jo subjektivt (Byåsen generelt er jo et snøhøl - perfekt for dem som elsker mengder med snø), men det er nok heller Singsaker som er Trondheims svar på Oslo vest. Anonymkode: 221c0...80c 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #20 Skrevet 1. november 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Uenig her også... LADE, TYHOLT?! Det er jo nitrist og industrielt. Anonymkode: 4939a...5c0 Tyholt er da på ingen måte industrielt, ei heller deler av Lade (deler av Lade er veldig industrielt da, med kjøpesenter og leilighetskomplekser, for de som liker det). Har du i det hele tatt vært i byen? Anonymkode: 221c0...80c 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå