Gå til innhold

Julegave til kritisk svigermor

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Svigermor sender meg melding én gang i året, når jeg har bursdag. 
Ellers er de innom hver 4-5 måned et par timer for å hilse på barnebarn. 

Hu er ekstremt kritisk, og mener at om det ikke er merkevare av noe slag så er det enten; «kjøpt på salg», eller bare en «vareprøve» som noen har raska med seg. 

Hva i ALL verden skal vi finne på? 
Bare fordi hu er så kritisk og prismessig forlangende knyter det seg inni meg.. jeg har ikke lyst til å bruke mye mer penger på henne enn egen mor og svigerfar (med ny kone). 

tips og triks? 

Anonymkode: 270c1...15f

Album av ungene, noe ungene har laget.  Jeg gidder ikke bruke mye energi på svigermor. Før barn fikk mannen min ansvaret selv for gaver til sin side og jeg til min så jeg slapp å fundere ut for mye.

Anonymkode: 17e62...9a4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Album av ungene, noe ungene har laget.  Jeg gidder ikke bruke mye energi på svigermor. Før barn fikk mannen min ansvaret selv for gaver til sin side og jeg til min så jeg slapp å fundere ut for mye.

Anonymkode: 17e62...9a4

Hvorfor endret dere praksis? Vi har alltid ordnet til hver vår familie, gjelder også fødselsdager. 

Til ts; Kalender med bilder, album, digital fotoramme med ulike familiebilder. Og hev deg over hennes kritiske blikk.

Anonymkode: 375e8...a7f

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hu er ekstremt kritisk, og mener at om det ikke er merkevare av noe slag så er det enten; «kjøpt på salg», eller bare en «vareprøve» som noen har raska med seg. 

Bare fordi hu er så kritisk og prismessig forlangende knyter det seg inni meg.. jeg har ikke lyst til å bruke mye mer penger på henne enn egen mor og svigerfar (med ny kone). 

tips og triks? 

Et innrammet bildet av barnebarn. Hadde kjøpt ramme på sånn fotobutikkk og bedt å ramme inn. Dette er ganske safe. Kan bytte ramme hvis hun vil selv etterpå 

Anonymkode: 9c201...2fe

Skrevet

Jeg ville ikke gitt kalender, mange er kritiske til å ha for mye på veggene, og hva gjør man med kalenderen 31.12.24? Hiver den i bosset?

Jeg ville gitt en fotobok! Det har vi fått i årevis og det er utrolig hyggelig! Jeg kan finne frem kalenderen vi fikk da eldste barnebarnet var ganske nyfødt og sitte og kose meg med bildene. Jeg vet at det er mye jobb med en sånn en, så gi en helt lik til dine egne foreldre, eller noen andre som er nære på barna dine.

Eller kjøp en fin kurv fra Rituals.

Hilsen svigermor

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Gi boken "The subtle art of not giving a f*ck" 🤭

Ellers er jo kalender med bilder av barnebarna fint forslag, eventuelt doner penger til veldedig formål (type frelsesarmeen, kreftforeningen, FOD, e.l.) og gi kort hvor det står "Din julegave i år er en annerledes gave, det er donert ett beløp på *** ,- til "veldedig organisasjon" i ditt navn". Går faktisk ikke an å klage på at man får det 😅

Anonymkode: bee7d...343

• Liker 1
Skrevet
Hansehan skrev (11 timer siden):

Gi henne et hespetre og se om hun tar poenget. 

Eller et kosteskaft.

Og så er det vel bare å høre med henne om hun ønsker seg noe spesielt og se om noe av det ligger innenfor din prisklasse?

Skrevet

Av ren nysgjerrighet, hvorfor kan ikke mannen din gi gave til sin egen mor? 

Anonymkode: ad287...3d6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Av ren nysgjerrighet, hvorfor kan ikke mannen din gi gave til sin egen mor? 

Anonymkode: ad287...3d6

Året før vi treftes ga han ei sag og var strålende fornøyd med det😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

tips og triks? 

Hva gir hun til deg da?

Jeg hadde en eks svigermor som faktisk ga meg noe "rask" fra bunnen av skuffa si. Noen juleservietter og et forslått kubbelys, feks. :hoho: Om du får en skikkelig gave så hadde jeg gikk noe av det samme tilbake. 

Hva med teaterbilletter ?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Året før vi treftes ga han ei sag og var strålende fornøyd med det😂

Da tenker jeg han kjenner moren sin best og kan ordne gave til henne. :hoho:

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (16 timer siden):

Gud bedre så mye "problemer" det har vært  med denne notoriske "svigermor" her på KG... :dåne: Åpenbart ett stk.  "enviskonflikt", ditta...  

Bare gi henne noe av samme pris/kvalitet som det du får av henne. Det er jo det dette gavemaset handler om for folk flest, tydeligvis...  EVT. konsulter mannen din, eller la han stå for hele gave innkjøpet. Er det virkelig så vanskelig?

Er det så himla vanskelig å ikke gå inn i en tråd du faktisk ikke har lyst å delta i da? 🤣

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (16 timer siden):

Gud bedre så mye "problemer" det har vært  med denne notoriske "svigermor" her på KG... :dåne: Åpenbart ett stk.  "enviskonflikt", ditta...  

Bare gi henne noe av samme pris/kvalitet som det du får av henne. Det er jo det dette gavemaset handler om for folk flest, tydeligvis...  EVT. konsulter mannen din, eller la han stå for hele gave innkjøpet. Er det virkelig så vanskelig?

Det er 3 grupper av "mødre" det klages og sytes fryktelig over her på KG.

Det er svigemødre, stemødre og biologisk mor.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

tips og triks? 

Tegning fra barnevarnet. 

Skrevet

Jeg pleide ofte kjøpe årets juletrepynt fra Georg Jensen. De kommer med ny kule hvert år. Årets kule koster 300 kr på Nordic Nest.

• Liker 2
Skrevet

Ikke din mor, ikke ditt problem..

• Liker 1
Skrevet

Som andre sier: La sønnen hennes ta seg av det!

Anonymkode: 81721...f5c

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

La mannen stå for gave til henne. Spør henne om det er noe spesielt hun ønsker seg. Lite vits i å kjøpe noe bare for å kjøpe gave, så blir det lagt bort i en skuff eller kastet etterpå, iallfall. Da er det bedre å ikke gi noe, både med tanke på miljø og økonomi. Det er heller ikke særlig gøy å gi gave til noen som klager over gaven etterpå.

Anonymkode: 627f7...212

Enig i denne. Jeg har også en svigermor som har sagt i fra i plenum at hun ikke liker meg. Jeg har gitt beskjed til min mann om at "jeg kjøper til mine, så kjøper du til dine". Jeg tror det viktigste her i gården, er at det ikke "lukter av" at jeg har vært og kjøpt gaver. Så lenge det er gullgutten som har handlet, er alt helt fantastisk uansett hva det er.

Anonymkode: 7afd7...d92

• Liker 1
Skrevet

Gi noe spiselig..

Anonymkode: 1d4d3...b96

Skrevet
lillevill skrev (5 timer siden):

Er det så himla vanskelig å ikke gå inn i en tråd du faktisk ikke har lyst å delta i da? 🤣

Dette ga ikke mye mening :fnise: Hva tenker du på, Lillevill?

Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (8 minutter siden):

Dette ga ikke mye mening :fnise: Hva tenker du på, Lillevill?

Det var et gneldrende svar til gneldring om at TS gneldret og var så "himla" negativ. Derfor ordbruket. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...