AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #1 Skrevet 31. oktober 2023 Svigermor sender meg melding én gang i året, når jeg har bursdag. Ellers er de innom hver 4-5 måned et par timer for å hilse på barnebarn. Hu er ekstremt kritisk, og mener at om det ikke er merkevare av noe slag så er det enten; «kjøpt på salg», eller bare en «vareprøve» som noen har raska med seg. Hva i ALL verden skal vi finne på? Bare fordi hu er så kritisk og prismessig forlangende knyter det seg inni meg.. jeg har ikke lyst til å bruke mye mer penger på henne enn egen mor og svigerfar (med ny kone). tips og triks? Anonymkode: 270c1...15f 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #2 Skrevet 31. oktober 2023 En geit. Eller julepynt fra Bymisjonen. Anonymkode: 08a6c...957 12
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #3 Skrevet 31. oktober 2023 La mannen din finne på noe. Eller gi sånn kalender med bilder av barna. Hun liker det kanskje ikke men man kan ikke akkurat si noe frekt om en sånn gave uten å fremstå veldig kjip. (Dere kan gi kalender til de andre besteforeldrene også men bare bestille flere) Anonymkode: ab3a2...539 10 4
BobbySocks Skrevet 31. oktober 2023 #4 Skrevet 31. oktober 2023 Har det noe å si om hun klager da? Lær deg å gi faen. Gi en lysestake fra Bymisjonen og lukk øra. 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #5 Skrevet 31. oktober 2023 Rask med deg en vareprøve, gjerne en som går ut på dato. Anonymkode: 2854c...e3b 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #6 Skrevet 31. oktober 2023 Gi bilde av barnebarn, en kalender med bilder av dem, eller noe pen julepynt fra glassmagasinet. Sånn glassting som du kan henge på treet. Eller et par tøfler i skinn, et pent skjerf med ull i ....eller skinnhansker. Anonymkode: 4dd31...663 2
visp Skrevet 31. oktober 2023 #7 Skrevet 31. oktober 2023 Dere gir hva dere selv syns er fornuftig, Ikke prøv å tekkes hennes særheter. Jeg vil tro at den beste julegaven er at hun fortsatt kan få være kritisk:) 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #8 Skrevet 31. oktober 2023 Hva med bilder av barna innrammet? Eller ordne et bilde i lerret av henne og barnebarna? Eller kopp med valgfritt bilde og tekst der det står bestemor. Eller årskalender med diverse familiebilder? Få barna til å lage litt julepynt, så kan hun få det også. Dette er gaver som det ikke kan settes pris på. Anonymkode: 6d700...45f 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #9 Skrevet 31. oktober 2023 Har du spurt henne hva hun ønsker seg? Anonymkode: 4a01c...e2d 3
Hansehan Skrevet 31. oktober 2023 #10 Skrevet 31. oktober 2023 Gi henne et hespetre og se om hun tar poenget. 5 6
AnonymBruker 42 Skrevet 31. oktober 2023 #11 Skrevet 31. oktober 2023 Gud bedre så mye "problemer" det har vært med denne notoriske "svigermor" her på KG... Åpenbart ett stk. "enviskonflikt", ditta... Bare gi henne noe av samme pris/kvalitet som det du får av henne. Det er jo det dette gavemaset handler om for folk flest, tydeligvis... EVT. konsulter mannen din, eller la han stå for hele gave innkjøpet. Er det virkelig så vanskelig? 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #12 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker 42 skrev (1 minutt siden): Gud bedre så mye "problemer" det har vært med denne notoriske "svigermor" her på KG... Åpenbart ett stk. "enviskonflikt", ditta... Bare gi henne noe av samme pris/kvalitet som det du får av henne. Det er jo det dette gavemaset handler om for folk flest, tydeligvis... EVT. konsulter mannen din, eller la han stå for hele gave innkjøpet. Er det virkelig så vanskelig? Dette er ikke et problem, men heller en usikkerhet. Og det må jo være innafor å lufte sånn at man kan få tips og råd? Vi har ingen konflikt. Jeg heller mot bildekalender, noe jeg _ikke_ hadde tenkt på selv! TS Anonymkode: 270c1...15f 8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #13 Skrevet 31. oktober 2023 Ja lar alltid mannen handle til svigers, du trenger ikke 🌸 Anonymkode: fd6c9...154 8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #14 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja lar alltid mannen handle til svigers, du trenger ikke 🌸 Anonymkode: fd6c9...154 Dette. Hvorfor skal du handle gave til hans mor? Han ordner til din familie, du til din. Anonymkode: 3486c...6d5 8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #15 Skrevet 31. oktober 2023 La mannen stå for gave til henne. Spør henne om det er noe spesielt hun ønsker seg. Lite vits i å kjøpe noe bare for å kjøpe gave, så blir det lagt bort i en skuff eller kastet etterpå, iallfall. Da er det bedre å ikke gi noe, både med tanke på miljø og økonomi. Det er heller ikke særlig gøy å gi gave til noen som klager over gaven etterpå. Men er det noen spesielle såper/kremer hun bruker, kanskje? Eller hva med opplevelser? Liker hun feks teater, kan jo et gavekort være en ide. Eller innrammende barnehage/skolebilder av barna, om hun liker sånt? Anonymkode: 627f7...212
AnonymBruker 42 Skrevet 31. oktober 2023 #16 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er ikke et problem, men heller en usikkerhet. Og det må jo være innafor å lufte sånn at man kan få tips og råd? Vi har ingen konflikt. Jeg heller mot bildekalender, noe jeg _ikke_ hadde tenkt på selv! TS Anonymkode: 270c1...15f Selvsagt greit å lufte ting (akkurat sånn som meg)... Jeg har vel kanskje bare litt for lang "fartstid" her på KG , og har sett for mange "svigermor"-problemstillinger... Ikke ta det personlig... Du fikk da tips/råd av meg også, forresten.
Alice123 Skrevet 31. oktober 2023 #17 Skrevet 31. oktober 2023 Er ikke dette et problem for mannen din, siden det er hans mor? 5 1
Stacy__ Skrevet 31. oktober 2023 #18 Skrevet 31. oktober 2023 Her ville jeg ha bedt mannen ordne opp, siden det er hans mor det er snakk om… Så ville jeg rett og slett spurt om det er noe hun ønsker seg til jul. Hvis hun ikke ønsker seg noe så hadde jeg bare gitt henne en veldedighetsgave av typen, kjøp en geit til en familie i Afrika. 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #19 Skrevet 31. oktober 2023 La mannen ta seg av det. Anonymkode: 69cda...bbe
Gjest ti10 Skrevet 31. oktober 2023 #20 Skrevet 31. oktober 2023 Alice123 skrev (7 minutter siden): Er ikke dette et problem for mannen din, siden det er hans mor? Tror du virkelig svigermoren til TS er like kritisk til sønnen sin som til svigerdatteren?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå